Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Avem competitie. Cum procedam?

de Matei Alexandru Ioanides 15 Apr. 2011 2683
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Statistic vorbind, firmele mici si mijlocii sunt foarte ingrijorate de inevitabilul factor al competitiei. In loc sa ne facem griji ca firma X ofera un produs similar decat firma noastra, cel mai bine este sa cautam permanent cai de a ne imbunatati propriile servicii. Cu alte cuvinte, este o pierdere de timp sa ne uitam in curtea vecinului tot timpul prin gard, este mult mai bine sa avem grija permanent de propria noastra gradina, doar atunci competitia nu va putea tine pasul.

Ce putem face pentru a imbunatati situatia firmei?

1. Extindere – este vital sa avem tot timpul o imagine de ansamblu asupra posibilitatilor de extindere a afacerii. Chiar daca operam un business local, trebuie sa fim in permanenta preocupati de ideea de extindere, si sa cautam solutii in aceasta directie. Daca businessul este online, investim suficient in online marketing? Cat efort depunem in a ne face simtita prezenta pe Internet? Alte companii depun mai mult efort in aceasta directie?

2. Analiza serviciiilor curente – ceea ce oferim acum, este multumitor pentru client? Va ramane el clientul nostru, sau va pleca la concurenta? Este foarte important de retinut un lucru – clientul pastrat este mult mai valoros decat clientul nou. Daca reusim sa pastram un client multumit el va apela pe viitor la noi fara sa ezite, ba mai mult, va raspandi el insusi pe Internet vorba despre firma noastra, despre serviciile noastre de calitate.

Factorul "word of mouth” este vital, exista companii care si-au format o baza de clienti si rareori au nevoie sa gaseasca unii noi. Clientii trebuie pastrati prin servicii de calitate. O astfel de strategie elimina de la sine si concurenta, fara vreun efort depus in directia aceasta.

3. Fidelizarea clientilor curenti – un client poate deveni un si mai bun client. Este o idee excelenta ca preferintele clientului sa fie retinute – data viitoare cand va fi contactat, mesajul ofertei va putea fi personalizat conform cu preferintele sale, si el va simti imediat ca este important pentru firma. Din cand in cand este bine ca noi oferte sa fie trimise clientilor deja existenti, cu imbunatatiri de servicii, facilitati pentru clientii vechi sau prezentari de noi produse. 

4. Imbunatatirea serviciilor de baza – este important ca activitatea principala a firmei sa fie permanent acoperita de produse si servicii de calitate. Pe un plan secundar  se afla cercetarea de noi directii in care firma poate fi profitabila, sau de noi produse care ar fi bine primite pe piata, insa in centrul atentiei trebuie sa fie serviciile sau produsul de baza; acest lucru nu trebuie scapat din vedere nicio clipa. Un business trebuie sa creasca in permanenta pe aceeasi fundatie solida, si nu sa-si schimbe o data la doi ani serviciile sau domeniul de activitate.




Tags: idei de afacerifirmecompetitie

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

ONRC: 43.000 de firme au fost radiate in primele opt luni din 2023

de Bianca Tila
02 Oct 2023
La nivel national, un numar de 42.994 de firme au fost radiate in primele opt luni din acest an, cu 7,15% mai putine fata de perioada similara a...

Numarul firmelor cu capital strain nou infiintate in Romania creste

de Bianca Tila
14 Iun 2023
In primele patru luni ale anului, numarul firmelor cu capital strain nou infiintate in Romania a crescut cu 4,6%, comparativ cu perioada similara din...

Nume de firme. Cum sa alegi denumirea perfecta pentru firma ta

de Bianca Tila
12 Mai 2023
In demararea unei afaceri, antreprenorul trebuie sa ia in calcul faptul ca potentialii parteneri se intalnesc prima data cu numele firmei. In acest...

Creditele in lei pentru populatie si firme au scazut cu 0,3% in februarie, cele in valuta au crescut cu 2,4%

de Bianca Tila
23 Mar 2023
Soldul creditului neguvernamental acordat de institutiile de credit a inregistrat cresteri, in luna februarie a anului curent, cu 0,5% comparativ cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]