Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Cum sa-ti sporesti clientela si numarul de comenzi

de
738 0 25 Mai. 2015
Marketing


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

2.5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Cresterea numarului de clienti nu inseamna a aduce mai multi oameni la usa firmei dvs. Pentru asta ar fi suficient sa aplicati o reducere sanatoasa de pret, care sa faca oferta dvs. mult mai atractiva decat cea a concurentei. Dar, desigur, la aceste preturi e clar ca ati merge in pierdere si, deci, nu ati rezista prea mult pe piata.

Ca urmare, ideea este sa atrageti clienti care sa va aduca profit, clienti interesati de combinatia produs-pret-servicii postvanzare pe care le-o oferiti. (Instrumentul de marketing care se dovedeste foarte eficient in acest sens il constituie marturiile clientilor care au cumparat deja de la dvs. si care au fost multumiti.)

Odata ce ati determinat pe cineva sa cumpere de la dvs., pasul urmator este sa transformati respectiva persoana intr-un client fidel, care sa repete acest gest (de a cumpara) cat mai des posibil. si aici intervine din nou atractivitatea combinatiei produs-pret-servicii postvanzare.

Daca persoana in cauza este multumita de aceste trei elemente si, in general, de relatia cu firma dvs., atunci sunt toate premisele ca ea sa revina cu noi comenzi. Nu neglijati nici premiile de fidelitate, constand in reduceri de pret sau in produse suplimentare oferite gratuit celor care cumpara cu regularitate de la dvs.

Mai exista insa si o alta metoda de a va spori incasarile si care este ceva mai complicata si mai putin evidenta. Foarte pe scurt, ea consta in a vedea care sunt clientii care au cele mai consistente comenzi si in a va concentra cea mai mare parte din atentie asupra relatiei cu ei. Ce inseamna, concret, acest lucru?

Periodic, trebuie sa faceti o clasificare a clientilor dvs., in patru categorii (A,B,C si D), avand in vedere urmatoarele criterii:

- din categoria A vor face parte toti clientii care 1) apreciaza eforturile pe care le faceti pentru ei; 2) inteleg valoarea reala a produsului sau serviciului dvs.; 3) isi platesc facturile la timp; 4) va fac sa va simtiti util, pentru ca au grija sa va comunice ca reusiti sa le rezolvati problemele; 5) sunt placuti, ca persoane; 6) recomanda firma dvs. si altor potentiali clienti din aceeasi categorie.

- din categoria B vor face parte toti clientii care indeplinesc patru-cinci dintre cele sase conditii enumerate mai sus;

- din categoria C vor face parte toti clientii care indeplinesc doar doua-trei dintre conditiile de mai sus;

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2018
Lavanda: cultura profitabila in 2018

Vezi detalii




- din categoria D vor face parte toti clientii care 1) se plang foarte mult de calitatea produselor sau serviciilor oferite de dvs.; 2) au comenzi de valori reduse; 3) nu platesc niciodata la timp; 4) sunt o permanenta sursa de stres pentru dvs. si pentru angajatii dvs.

Dupa ce ati facut aceasta clasificare, determinati care dintre aceste patru categorii are cea mai mare contributie la volumul incasarilor inregistrate de firma dvs. Invariabil, veti descoperi ca persoanele din categoriile A si B sunt cei mai buni clienti.

Concluzia? Din moment ce acesti clienti genereaza grosul veniturilor dvs., e normal sa incercati sa castigati cat mai multi asemenea clienti. si prima miscare pe care trebuie s-o faceti este sa incercati sa-i “promovati” pe clientii dintr-o categorie inferioara intr-una superioara.

De exemplu, intrebati-va ce ii impiedica pe clientii din categoria C sa devina clienti de categoria B? Poate oare firma dvs. sa faca ceva pentru a-i ajuta sa “promoveze”? Raspunsurile obtinute s-ar putea sa fie de o simplitate naucitoare...



Tags: afacereafacericlienticomenzipromovare

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa-ti sporesti clientela si numarul de comenzi
Rating:
Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Afaceri online pe care le poti conduce de acasa

de Camelia Diaconu
06 Iun 2018
Afacerile la domiciliu sunt tot mai cautate de catre tinerii antreprenori care isi doresc sa isi deschida propria afacere. Si pentru ca mediul online...

Porneste o afacere cu bani putini. Afla cum

de Florin P. Amariei
22 Mai 2018
Este posibil sa porneste un business cu bani putini? Sigur ca da! Afla cum si, mai important, afla ce trebuie sa ai in vedere pentru ca acest vis sa...

Cele mai bogate 10 tari din lume unde afacerile prospera

de Florin P. Amariei
22 Mai 2018
De doua ori pe an Fondul Monetar International realizeaza o statistica uriasa privind puterea economica a tarilor lumii, PIB-ul acestora fiind un...

10 citate care te vor ajuta sa continui in afaceri

de Florin P. Amariei
08 Mai 2018
Ne dorim o afacere de succes cu adevarat pentru ca ar reprezenta sansa de a infaptui lucruri marete. Am putea sa oferim clientilor produse si...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna , rog detalii pe sichetnicu@yahoo.com.Merci  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016