Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Cuvantul care atrage cumparatorii ca un magnet

de
1491 0 04 Feb. 2014
Marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Cuvantul care atrage cumparatorii ca un magnet

Economistii neoclasici pleaca de la postulatul ca suntem rationali si ca deciziile noastre de cumparare depind de o analiza costuri-beneficii. Dar atunci cand o optiune ne este propusa gratuit, comportamentul nostru de consumatori scapa acestei logici si devenim parca irationali.

Atunci cand compania Amazon a inceput sa propuna gratuitatea livrarilor sale in Europa, ea a lasat din greseala o taxa de livrare de 1 franc in Franta. Ce s-a intamplat atunci? In vreme ce in alte parti din Europa vanzarile au crescut vertiginos datorita gratuitatii taxei de transport, in Franta n-a fost inregistrata aproape nicio schimbare. Si asta in conditiile in care costul de 1 franc era extrem de modic, aproape de gratuitate.

Psihologul Dan Ariely a studiat efectul considerabil al indicatiei "gratuit" in cursul une experiente cu carduri-cadou Amazon. El le-a dat participantilor impartiti in 3 grupe posibilitatea sa aleaga carduri cadou Amazon la preturi reduse. Primele doua grupuri aveau de ales intre carduri cu valori inscrise de 10 sau de 20 de dolari pe care participantii le puteau achizitiona la un pret redus.

Ariely a constatat ca participantii faceau alegeri rationale: ei alegeau, in general, cardul care le permitea castigul cel mai ridicat facand diferenta intre valoarea inscriptionata a cardului si pretul sau redus.

In acelasi timp, subiectilor din al treilea grup, el le-a propus un card gratuit cu o valoare inscrisa de 10 dolari si alte carduri cu pret redus, precum 7 dolari pentru un card de 20 dolari, ceea ce inseamna un castig de 13 dolari. Cercetatorul a constatat ca toti participantii alegeau cardul gratuit, in ciuda faptului ca celelalte carduri ofereau raporturi mult mai interesante intre valoarea lor inscriptionata si pretul lor redus. Ariely a denumit acest fenomen "Zero-Price effect": credem ca ceea ce este gratuit este intotdeauna de preferat.

Un alt experiment de acest tip s-a desfasurat cu ciocolate Hershey si Ferrero Rocher. Atunci cand participantii au avut de ales intre un Hershey gratuit sau un Ferrero Rocher pentru 25 de centi, 90% au ales ciocolata gratuita. Dar atunci cand ciocolata Hershey era oferita la 1 cent, fata de 26 de centi o ciocolata Ferrero, optiunile pentru ciocolatele Ferrero sau Hershey au fost la egalitate.

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2018
Lavanda: cultura profitabila in 2018

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii





In sfarsit, persoanele care faceau coada pentru un tatuaj gratuit la iesirea dintr-o discoteca din New York City au fost intrebate daca ar fi acceptat sa-si faca un tatuaj daca serviciul ar fi fost platit. 68% din persoane au indicat ca n-ar fi mers si ca stateau la coada doar pentru ca tatuajul era gratuit. "Cuvantul 'gratuit!' ne da o asemenea incarcatura emotionala incat percepem ca lucrul oferit are o mult mai mare valoare decat o poseda in realitate", explica Ariely.


Tags: comunicarevanzarianaliza costuri-beneficiigratuitirational

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cuvantul care atrage cumparatorii ca un magnet
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Ce spun directorii generali despre comunicare si afaceri publice

de Idei De Afaceri
28 Sep 2016
Conform studiului "Cum comunica strategic companiile din Romania" realizat de McGuireWoods Consulting si Sfera Business, 6 din 10 companii spun ca au...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Primii 2 pasi esentiali de comunicare prin brandul afacerii

de Teo Manole
09 Mai 2016
Comunicarea corecta a brandului afacerii creeaza o legatura afectiva intre consumator si brand. Dar, pentru a avea succes in transmiterea brandului,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Am fost ,,unul din ,,pionerii” fabricării pavelelor vibropresate in anii 1999-2005. Este idea...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016