Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Vremuri dure pentru publicitate

de
986 0 05 Feb. 2014
Marketing


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Vremuri dure pentru publicitate

Timpurile sunt dure pentru sectorul publicitatii. Nu numai ca publicitarii trebuie sa-si raspandeasca mesajele spre un numar in crestere de canale publicitare, dar cumparatorii potentiali n-au mai fost niciodata atat de sceptici ca acum. In aceste conditii, pentru companii, ca si pentru creatorii din publicitate, drumul spre eficienta comunicarii presupune inevitabil o cat mai buna cunoastere a tendintelor din advertising, dar si o continua inovatie.

Europeanul mediu este confruntat cotidian cu 3.000 de logo-uri de companii. In plus, oamenii incep sa inteleaga ce inseamna cu adevarat cea mai mare parte a stratagemelor de marketing. Aceasta din urma remarca este valabila mai ales pentru tanara generatie Internet: conform Boston Consulting Group, 46% din tinerii nascuti intre 1980 si 1995 ("generatia Y", "generatia Internet", "milenarii") isi consulta smartphone-ul in magazine pentru a citi comentarii si pentru a compara preturile.

Havas Media a publicat, in august 2013, concluziile unei anchete globale referitoare la 900 de marci in randul a 134.000 de consumatori din 23 de tari. Din raport rezulta ca pentru consumatorul mediu n-ar fi nicio problema daca 73% din toate marcile ar trebui sa dispara brusc - in Europa si in America, procentul ajunge chiar la 92% din toate marcile. Doar in Asia si in America Latina, unde clasa mijlocie este mai bine reprezentata, se mai observa un atasament relativ fata de marci, dar si aici scepticismul este in crestere.

Companiile reactioneaza la aceste tendinte in diverse moduri:

Unii mizeaza direct pe scepticismul clientilor. De exemplu, pentru o publicitate la FirstBank, au fost plasate in strada o canapea goala si un televizor cu un panou pe care se putea citi "gratuit". Filmul arata persoane  care n-ar fi vrut aceste obiecte, dar le dau roata, dupa care o voce din off intreaba: "Ce-ati spune daca gratuit ar semnifica intr-adevar gratuit?".

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Bacalaureat 2018 Teste rezolvate la limba si literatura romana profil real


Teste in conformitate cu  programa BAC la limba si literatura romana 2018 Copilul dvs se afla in fata unui pas important din viata lui examenul de bacalaureat altadata numit si examenul de maturitate   Sunteti ingrijorat E normal Pentru ca trecerea cu bine a examenului de bac inseamna accesul la o anumita facultate ba chiar si...

Oferta Speciala
valabila 48h


Altii aleg umorul pentru a-si dezarma publicul tinta. Numarul companiilor care recurg la mascote entuziaste se multiplica rapid (chiar daca aceste personaje sunt de-a dreptul plictisitoare pentru multi oameni).

Alte firme folosesc onestitatea in campaniile lor. Lantul de pizzerii Dominos a lansat de exemplu in 2009 un spot in care erau abordate reclamatii mai vechi privind pizza.

Respectarea mediului a devenit, de asemenea, un concept esential pentru publicitari. Tot mai multe marci vor sa-si convinga clientii ca singura cale de a salva planeta sau de a lupta contra saraciei in lume este sa le cumpere produsele.

In vreme ce fiecare marca incerca pana acum sa reflecte autoritate si incredere, companiile se straduiesc azi sa apara mai curand simpatice si agreabile.

Publicitatea cu personalitati celebre are inca un puternic efect. In ciuda scepticismului lor, "milenarii" urmeaza, chiar mai mult decat generatia "baby-boom" (cei nascuti in perioada 1946-1964), recomandarile idolilor lor.

Noile puncte de atac merg laolalta cu noi campanii neconventionale. Astfel, multe companii incearca sa influenteze pe Internet comentarii sau discutii despre produsele lor (sau chiar sa falsifice astfel de comentarii si discutii) si platesc bloggeri ca sa le laude oferta. Scopul subiacent tuturor acestor strategii publicitare poate, in epoca Internetului, sa devina "viral", insa uneori consecintele sunt contraproductive. Internetul permite raspandirea mesajelor publicitare cu viteza luminii, dar acelasi lucru este valabil si pentru publicitatea negativa.

Un exemplu este spotul dezastruos si "viral" al companiei Hyundai in care apare un personaj care incearca sa se sinucida in masina, inhaland gazele emise de teava de esapament. Personajul nu moare si mesajul este ca masina are doar emisii de apa, insa reclama a fost considerata de multi drept scandaloasa si s-a apreciat ca Hyundai a mers prea departe. Compania coreeana si-a cerut scuze si a spus ca reclama nu va fi difuzata.

Evident, asa s-a intamplat, dar efectele dispar mai greu.


Tags: publicitatemarketinggeneratia yscepticismumoronestitateefecte perverse

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Vremuri dure pentru publicitate
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Ce beneficii aduce o strategie de marketing digital?

de Idei De Afaceri
19 Mar 2018
Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanta din marketingul digital a devenit extrem de complex. Diferentele de abordare si...

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Cum sa realizezi un plan de marketing in 5 pasi

de Idei De Afaceri
16 Feb 2018
Documentul de baza al oricarui start-up este planul de afaceri, esential este, insa, sa existe si un plan de marketing. Acest plan detaliaza...

4 secrete ale unei campanii de SMS marketing de succes

de Idei De Afaceri
27 Sep 2017
Statisticile arata ca 8,5 trilioane de mesaje SMS sunt trimise, in medie, in fiecare an la nivel global. Zilnic, se trimit de 22 de ori mai multe...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: buna ziua, suntem o firma de software si avem 3 produse pentru care am avea nevoie de investitie...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016