Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

7 tipuri de clienti dificili si cum sa le faci fata

de
2161 0 10 Feb. 2014
Marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.88
din 4 voturi
RATING UTILIZATORI

Este adevarat ca la baza oricarei bune afaceri trebuie sa stea principiul "clientul nostru, stapanul nostru", dar acesta nu trebuie preluat ad litteram. In realitate, ne confruntam adeseori cu diverse tipuri de potentiali clienti dificili care pot crea mari batai de cap persoanelor din vanzari sau din alte compartimente care intra in contact direct cu ei ori pot aduce chiar neajunsuri companiei, daca nu reusim sa raspundem acestei provocari.

1. Oportunistul promite o comanda grasa pentru a obtine o oferta detaliata, pe care o foloseste apoi ca model pentru propriul sau proiect.
Ce-i de facut? Nu va angajati niciodata intr-o astfel de responsabilitate importanta fara sa obtineti ceva comparabil in schimb (cum ar fi o intalnire cu presedintele director general, de exemplu).

2. Bomba cu explozie intarziata se comporta in general in mod rational, dar devine exploziv atunci cand ceva nu mai merge asa cum se astepta.
Ce-i de facut? Propuneti-i ajutorul pentru a rezolva problemele inainte ca ele sa se manifeste si incercati sa fiti in alta parte atunci cand bomba explodeaza.

3. Specialistul in amanare admite ca are nevoie de produsul dumneavoastra, dar nu se poate hotari sa semneze contractul de comanda si continua sa exploreze diferitele alternative.
Ce-i de facut? Faceti-l sa inteleaga cati bani va pierde continuand sa amane achizitionarea produsului.

4. Clientul multitasking face mai multe lucruri in acelasi timp, dar nu reuseste sa se concentreze asupra ofertei dumneavoastra.
Ce-i de facut? Faceti un rezumat al ofertei dumneavoastra, apoi un rezumat al rezumatului si asa mai departe, pana ce reusiti sa condensati esenta ofertei intr-o singura fraza.

5. Vreau imediat, daca se poate chiar ieri pretinde cel care si-a epuizat timpul de cautare si de asteptare, dar el insusi intarzie sa va furnizeze informatiile de care aveti nevoie.
Ce-i de facut? Fixati dinainte un calendar cu acest tip de client.

6. Domnul Nimeni pretinde ca ia deciziile, dar de fapt nu este el cel care are ultimul cuvant.

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii




Ce-i de facut? Cand aveti indicii ca va confruntati cu acest tip de client, nu-l intrebati direct daca el este cu adevarat decidentul, ci puneti-i mai degraba intrebarea: "Cum ia de obicei deciziile de cumparare compania dumneavoastra?"

7. Clientul final solicita un avantaj suplimentar in ultimul minut (adeseori o reducere importanta) si conditioneaza incheierea afacerii in functie de aceasta noua pretentie.
Ce-i de facut? Prin solicitari de acest fel, potentialul client urmareste sa testeze daca a obtinut cea mai buna oferta posibila. Explicati-i ca, realmente, ceea ce ati discutat reprezinta cea mai buna oferta a dumneavoastra si ca nu puteti face mai mult. El isi va retrage probabil pretentia, fiind in acelasi timp usurat in sinea lui ca nu v-ati retras oferta.


Tags: marketingclientitipologiivanzaricomunicare

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

7 tipuri de clienti dificili si cum sa le faci fata
Rating:
Nota: 4.88 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Cum sa realizezi un plan de marketing in 5 pasi

de Idei De Afaceri
16 Feb 2018
Documentul de baza al oricarui start-up este planul de afaceri, esential este, insa, sa existe si un plan de marketing. Acest plan detaliaza...

4 secrete ale unei campanii de SMS marketing de succes

de Idei De Afaceri
27 Sep 2017
Statisticile arata ca 8,5 trilioane de mesaje SMS sunt trimise, in medie, in fiecare an la nivel global. Zilnic, se trimit de 22 de ori mai multe...

Industriile si tendintele din social media marketing

de Idei De Afaceri
31 Aug 2017
Puterea retelelor de socializare pentru mixul de marketing si de comunicare este evidenta. In ultimii 7 ani transformarile din acest domeniu au fost...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

caut partener/investitor

Intrebare: Salut,am o afacere in care detin o linie de produs sticle PET(-utilaje noi+matrite) de 0,150l;0,250l;0,500l si0,900l),intr-o hala noua ce are toate utilitatile si as dori un partener pentru a extinde afacerea in domeniul fabricarii lactatelor ca iaurt,sana,cascaval etc. mentionand ca sunt inginer chimie alimentara cu experienta(promotia 1991,Fac. din Galati) .Astfel vreau sa inchid circuitul producand si imbuteliind produse din lapte pe langa vanzarea de PET-uri ptr. alti beneficiari ,cu alte cuvinte e nevoie de achizitii utilaje prelucrare lapte.Astept raspuns de la cei interesati.

Raspuns: lasa-ti va rog un telefon de contact.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton