Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Idei de afaceri

Cum sa-ti sporesti clientela si numarul de comenzi

de
673 0 25 Mai. 2015
Marketing


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

2.5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Cresterea numarului de clienti nu inseamna a aduce mai multi oameni la usa firmei dvs. Pentru asta ar fi suficient sa aplicati o reducere sanatoasa de pret, care sa faca oferta dvs. mult mai atractiva decat cea a concurentei. Dar, desigur, la aceste preturi e clar ca ati merge in pierdere si, deci, nu ati rezista prea mult pe piata.

Ca urmare, ideea este sa atrageti clienti care sa va aduca profit, clienti interesati de combinatia produs-pret-servicii postvanzare pe care le-o oferiti. (Instrumentul de marketing care se dovedeste foarte eficient in acest sens il constituie marturiile clientilor care au cumparat deja de la dvs. si care au fost multumiti.)

Odata ce ati determinat pe cineva sa cumpere de la dvs., pasul urmator este sa transformati respectiva persoana intr-un client fidel, care sa repete acest gest (de a cumpara) cat mai des posibil. si aici intervine din nou atractivitatea combinatiei produs-pret-servicii postvanzare.

Daca persoana in cauza este multumita de aceste trei elemente si, in general, de relatia cu firma dvs., atunci sunt toate premisele ca ea sa revina cu noi comenzi. Nu neglijati nici premiile de fidelitate, constand in reduceri de pret sau in produse suplimentare oferite gratuit celor care cumpara cu regularitate de la dvs.

Mai exista insa si o alta metoda de a va spori incasarile si care este ceva mai complicata si mai putin evidenta. Foarte pe scurt, ea consta in a vedea care sunt clientii care au cele mai consistente comenzi si in a va concentra cea mai mare parte din atentie asupra relatiei cu ei. Ce inseamna, concret, acest lucru?

Periodic, trebuie sa faceti o clasificare a clientilor dvs., in patru categorii (A,B,C si D), avand in vedere urmatoarele criterii:

- din categoria A vor face parte toti clientii care 1) apreciaza eforturile pe care le faceti pentru ei; 2) inteleg valoarea reala a produsului sau serviciului dvs.; 3) isi platesc facturile la timp; 4) va fac sa va simtiti util, pentru ca au grija sa va comunice ca reusiti sa le rezolvati problemele; 5) sunt placuti, ca persoane; 6) recomanda firma dvs. si altor potentiali clienti din aceeasi categorie.

- din categoria B vor face parte toti clientii care indeplinesc patru-cinci dintre cele sase conditii enumerate mai sus;

- din categoria C vor face parte toti clientii care indeplinesc doar doua-trei dintre conditiile de mai sus;

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii




- din categoria D vor face parte toti clientii care 1) se plang foarte mult de calitatea produselor sau serviciilor oferite de dvs.; 2) au comenzi de valori reduse; 3) nu platesc niciodata la timp; 4) sunt o permanenta sursa de stres pentru dvs. si pentru angajatii dvs.

Dupa ce ati facut aceasta clasificare, determinati care dintre aceste patru categorii are cea mai mare contributie la volumul incasarilor inregistrate de firma dvs. Invariabil, veti descoperi ca persoanele din categoriile A si B sunt cei mai buni clienti.

Concluzia? Din moment ce acesti clienti genereaza grosul veniturilor dvs., e normal sa incercati sa castigati cat mai multi asemenea clienti. si prima miscare pe care trebuie s-o faceti este sa incercati sa-i “promovati” pe clientii dintr-o categorie inferioara intr-una superioara.

De exemplu, intrebati-va ce ii impiedica pe clientii din categoria C sa devina clienti de categoria B? Poate oare firma dvs. sa faca ceva pentru a-i ajuta sa “promoveze”? Raspunsurile obtinute s-ar putea sa fie de o simplitate naucitoare...



Tags: afacereafacericlienticomenzipromovare

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa-ti sporesti clientela si numarul de comenzi
Rating:
Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Topul celor mai bune scoli de afaceri din Europa

de Idei De Afaceri
04 Dec 2017
The Financial Times a alcatuit un top al celor mai bune scoli de afaceri in 2017, care masoara calitatea si anvergura programelor post-universitare....

Evolutia afacerilor din Romania in 2017

de Idei De Afaceri
29 Nov 2017
Evolutia economica a Romaniei din ultimul an genereza emotie. De la entuziasti sustinatori ai consumului ca marca a bunastarii, la contestatari...

De ce sa faci rebranding pentru afacerea ta?

de Idei De Afaceri
04 Oct 2017
In contextul in care tot mai multe companii activeaza in mediul online, unde interactioneaza cu potentialii clienti, brandingul sau rebrandingul nu...

Mediul de afaceri NU este de acord cu plata defalcata a TVA

de Alina Constantinescu
11 Sep 2017
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat in perioada 8 august - 28 august 2017 o consultare...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

caut partener/investitor

Intrebare: Salut,am o afacere in care detin o linie de produs sticle PET(-utilaje noi+matrite) de 0,150l;0,250l;0,500l si0,900l),intr-o hala noua ce are toate utilitatile si as dori un partener pentru a extinde afacerea in domeniul fabricarii lactatelor ca iaurt,sana,cascaval etc. mentionand ca sunt inginer chimie alimentara cu experienta(promotia 1991,Fac. din Galati) .Astfel vreau sa inchid circuitul producand si imbuteliind produse din lapte pe langa vanzarea de PET-uri ptr. alti beneficiari ,cu alte cuvinte e nevoie de achizitii utilaje prelucrare lapte.Astept raspuns de la cei interesati.

Raspuns: lasa-ti va rog un telefon de contact.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton