Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sa-ti sporesti clientela si numarul de comenzi

de
610 0 25 Mai. 2015
Marketing


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

2.5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Cresterea numarului de clienti nu inseamna a aduce mai multi oameni la usa firmei dvs. Pentru asta ar fi suficient sa aplicati o reducere sanatoasa de pret, care sa faca oferta dvs. mult mai atractiva decat cea a concurentei. Dar, desigur, la aceste preturi e clar ca ati merge in pierdere si, deci, nu ati rezista prea mult pe piata.

Ca urmare, ideea este sa atrageti clienti care sa va aduca profit, clienti interesati de combinatia produs-pret-servicii postvanzare pe care le-o oferiti. (Instrumentul de marketing care se dovedeste foarte eficient in acest sens il constituie marturiile clientilor care au cumparat deja de la dvs. si care au fost multumiti.)

Odata ce ati determinat pe cineva sa cumpere de la dvs., pasul urmator este sa transformati respectiva persoana intr-un client fidel, care sa repete acest gest (de a cumpara) cat mai des posibil. si aici intervine din nou atractivitatea combinatiei produs-pret-servicii postvanzare.

Daca persoana in cauza este multumita de aceste trei elemente si, in general, de relatia cu firma dvs., atunci sunt toate premisele ca ea sa revina cu noi comenzi. Nu neglijati nici premiile de fidelitate, constand in reduceri de pret sau in produse suplimentare oferite gratuit celor care cumpara cu regularitate de la dvs.

Mai exista insa si o alta metoda de a va spori incasarile si care este ceva mai complicata si mai putin evidenta. Foarte pe scurt, ea consta in a vedea care sunt clientii care au cele mai consistente comenzi si in a va concentra cea mai mare parte din atentie asupra relatiei cu ei. Ce inseamna, concret, acest lucru?

Periodic, trebuie sa faceti o clasificare a clientilor dvs., in patru categorii (A,B,C si D), avand in vedere urmatoarele criterii:

- din categoria A vor face parte toti clientii care 1) apreciaza eforturile pe care le faceti pentru ei; 2) inteleg valoarea reala a produsului sau serviciului dvs.; 3) isi platesc facturile la timp; 4) va fac sa va simtiti util, pentru ca au grija sa va comunice ca reusiti sa le rezolvati problemele; 5) sunt placuti, ca persoane; 6) recomanda firma dvs. si altor potentiali clienti din aceeasi categorie.

- din categoria B vor face parte toti clientii care indeplinesc patru-cinci dintre cele sase conditii enumerate mai sus;

- din categoria C vor face parte toti clientii care indeplinesc doar doua-trei dintre conditiile de mai sus;

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii




- din categoria D vor face parte toti clientii care 1) se plang foarte mult de calitatea produselor sau serviciilor oferite de dvs.; 2) au comenzi de valori reduse; 3) nu platesc niciodata la timp; 4) sunt o permanenta sursa de stres pentru dvs. si pentru angajatii dvs.

Dupa ce ati facut aceasta clasificare, determinati care dintre aceste patru categorii are cea mai mare contributie la volumul incasarilor inregistrate de firma dvs. Invariabil, veti descoperi ca persoanele din categoriile A si B sunt cei mai buni clienti.

Concluzia? Din moment ce acesti clienti genereaza grosul veniturilor dvs., e normal sa incercati sa castigati cat mai multi asemenea clienti. si prima miscare pe care trebuie s-o faceti este sa incercati sa-i “promovati” pe clientii dintr-o categorie inferioara intr-una superioara.

De exemplu, intrebati-va ce ii impiedica pe clientii din categoria C sa devina clienti de categoria B? Poate oare firma dvs. sa faca ceva pentru a-i ajuta sa “promoveze”? Raspunsurile obtinute s-ar putea sa fie de o simplitate naucitoare...



Tags: afacereafacericlienticomenzipromovare

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa-ti sporesti clientela si numarul de comenzi
Rating:
Nota: 2.5 din 2 voturi

Articole conexe

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton