Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cuvantul care atrage cumparatorii ca un magnet

de
1395 0 04 Feb. 2014
Marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Cuvantul care atrage cumparatorii ca un magnet

Economistii neoclasici pleaca de la postulatul ca suntem rationali si ca deciziile noastre de cumparare depind de o analiza costuri-beneficii. Dar atunci cand o optiune ne este propusa gratuit, comportamentul nostru de consumatori scapa acestei logici si devenim parca irationali.

Atunci cand compania Amazon a inceput sa propuna gratuitatea livrarilor sale in Europa, ea a lasat din greseala o taxa de livrare de 1 franc in Franta. Ce s-a intamplat atunci? In vreme ce in alte parti din Europa vanzarile au crescut vertiginos datorita gratuitatii taxei de transport, in Franta n-a fost inregistrata aproape nicio schimbare. Si asta in conditiile in care costul de 1 franc era extrem de modic, aproape de gratuitate.

Psihologul Dan Ariely a studiat efectul considerabil al indicatiei "gratuit" in cursul une experiente cu carduri-cadou Amazon. El le-a dat participantilor impartiti in 3 grupe posibilitatea sa aleaga carduri cadou Amazon la preturi reduse. Primele doua grupuri aveau de ales intre carduri cu valori inscrise de 10 sau de 20 de dolari pe care participantii le puteau achizitiona la un pret redus.

Ariely a constatat ca participantii faceau alegeri rationale: ei alegeau, in general, cardul care le permitea castigul cel mai ridicat facand diferenta intre valoarea inscriptionata a cardului si pretul sau redus.

In acelasi timp, subiectilor din al treilea grup, el le-a propus un card gratuit cu o valoare inscrisa de 10 dolari si alte carduri cu pret redus, precum 7 dolari pentru un card de 20 dolari, ceea ce inseamna un castig de 13 dolari. Cercetatorul a constatat ca toti participantii alegeau cardul gratuit, in ciuda faptului ca celelalte carduri ofereau raporturi mult mai interesante intre valoarea lor inscriptionata si pretul lor redus. Ariely a denumit acest fenomen "Zero-Price effect": credem ca ceea ce este gratuit este intotdeauna de preferat.

Un alt experiment de acest tip s-a desfasurat cu ciocolate Hershey si Ferrero Rocher. Atunci cand participantii au avut de ales intre un Hershey gratuit sau un Ferrero Rocher pentru 25 de centi, 90% au ales ciocolata gratuita. Dar atunci cand ciocolata Hershey era oferita la 1 cent, fata de 26 de centi o ciocolata Ferrero, optiunile pentru ciocolatele Ferrero sau Hershey au fost la egalitate.

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii





In sfarsit, persoanele care faceau coada pentru un tatuaj gratuit la iesirea dintr-o discoteca din New York City au fost intrebate daca ar fi acceptat sa-si faca un tatuaj daca serviciul ar fi fost platit. 68% din persoane au indicat ca n-ar fi mers si ca stateau la coada doar pentru ca tatuajul era gratuit. "Cuvantul 'gratuit!' ne da o asemenea incarcatura emotionala incat percepem ca lucrul oferit are o mult mai mare valoare decat o poseda in realitate", explica Ariely.


Tags: comunicarevanzarianaliza costuri-beneficiigratuitirational

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cuvantul care atrage cumparatorii ca un magnet
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Ce spun directorii generali despre comunicare si afaceri publice

de Idei De Afaceri
28 Sep 2016
Conform studiului "Cum comunica strategic companiile din Romania" realizat de McGuireWoods Consulting si Sfera Business, 6 din 10 companii spun ca au...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Primii 2 pasi esentiali de comunicare prin brandul afacerii

de Teo Manole
09 Mai 2016
Comunicarea corecta a brandului afacerii creeaza o legatura afectiva intre consumator si brand. Dar, pentru a avea succes in transmiterea brandului,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

caut partener/investitor

Intrebare: Salut,am o afacere in care detin o linie de produs sticle PET(-utilaje noi+matrite) de 0,150l;0,250l;0,500l si0,900l),intr-o hala noua ce are toate utilitatile si as dori un partener pentru a extinde afacerea in domeniul fabricarii lactatelor ca iaurt,sana,cascaval etc. mentionand ca sunt inginer chimie alimentara cu experienta(promotia 1991,Fac. din Galati) .Astfel vreau sa inchid circuitul producand si imbuteliind produse din lapte pe langa vanzarea de PET-uri ptr. alti beneficiari ,cu alte cuvinte e nevoie de achizitii utilaje prelucrare lapte.Astept raspuns de la cei interesati.

Raspuns: 0745580903  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton