Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Puterea cuvantului in afaceri - promovare, recomandare sau denigrare

de
1616 0 10 Sep. 2014
Marketing


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Pentru un om de marketing, cuvantul purtat din gura in gura inseamna ceea ce cred oamenii despre afacerea respectiva si modul in care aceasta le afecteaza viata de zi cu zi. Este adesea intalnita situatia in care un prieten ii spune altuia: "Trebuie neaparat sa mergi la noul restaurant din colt. Mancarea este pur si simplu grazava !". Se intampla insa si ca referintele sa fie negative: "Sa nu faci greseala sa te duci acolo vineri seara. E imposibil sa gasesti o masa".

Chiar daca nu pare foarte important, cuvantul transmis din gura in gura de catre clienti poate sa asigure succesul sau caderea unei afaceri.

"Este foarte important cine anume vorbeste despre o anumita afacere si cati anume o fac", spune Art Davies, presedintele firmei Impact Solutions, o agentie de vanzari din Cincinnati care are doar 2 angajati.

Un alt nume pentru marketingul prin cuvant este opinia liderilor, si astazi, oricine este un lider, conform parerii lui Keith Tudor, seful departamentului de marketing si profesor asociat de marketing la Universitatea de stat din Kennesaw, Georgia. "Oricine este expert intr-un anumit domeniu”"explica Tudor. “ Si aceasta reprezinta una dintre cele mai puternice modalitati de influentare a comportamentului clientilor “.
 

Ca metoda de marketing, cuvantul transmis de la om la om este diferit de altele. Spre deosebire de reclama tiparita sau de reclamele prin posta ( mailingul direct), aceasta foloseste in primul rand cuvantul vorbit ( chiar daca Internet-ul a transformat e-mail-ul intr-un mediu puternic de promovare). Spre deosebire de massmedia, cuvantul este transmis  de la o persoana la alta. Si, spre deosebire de discount–uri, cupoane sau alte cai de reclama bazate pe reduceri, acesta se bazeaza pe respectul unuei persoane pentru judecata alteia.

Chiar si marturiile (testimonials), care sunt cele mai utilizate in acest caz, sunt diferite in mai multe feluri: in mod normal acestea sunt folosite in publicitatea platita, spune Raphel. Deoarece parerile clientilor nu sunt insa platite, ele sunt mult mai  credibile.

Acest tip de reclama este ,de asemenea,  diferit si din punct de vedere al cailor de transmitere si de creare a unei baze de referinte favorabile din partea unui grup de oameni care au interese comune, cum ar fi: membrii Camerei de Comert sau pasionatii de anumite domenii (inclusiv membrii cluburilor care practica diverse hobby-uri). Crearea unei retele de comunicare este importanta in marketingul direct, dar in cazul marketingului prin intermediul clientilor acesta este concentrat pe o piata mai larga.

Poate cea mai distinctiva trasatura a acestui tip de reclama o reprezinta faptul ca, in comparatie cu alte medii, este putin inteles. In timp ce au fost investite fonduri importantate in cercetarea pietei si dezvoltarea tehnicilor psihodemografice, insasi existenta marketingului oral, de la om la om,  a fost adesea negată, spune Jerry Wilson, un consultant de marketing din Indiana care a scris o carte pe aceasta tema, intitulata “Marketingul prin cuvantul vorbit”.
 
“Foarte putini cercetatori au incecat sa face ceva in aceasta directie. De aceea oamenii simt ca este o chestie uriasa, dar nebuloasa, pe care nu stiu  cum sa o abordeze”, spune Wilson.

Putine lucruri sunt cunoscute despre acest tip de reclama, cu exceptia faptului ca practic oricine este capabil sa o faca si ca este o arma foarte puternica. Cu un pic de pregatire si cu ceva rabdare, aproape orice tip de afacere poate aborda cu success aceasta tehnica de promovare.

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii







Tags: marketingafacerirecomandarereclamametode de marketingpromovare

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Puterea cuvantului in afaceri - promovare, recomandare sau denigrare
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton