Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Puterea cuvantului in afaceri - promovare, recomandare sau denigrare

de
1995 0 10 Sep. 2014
Marketing


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Pentru un om de marketing, cuvantul purtat din gura in gura inseamna ceea ce cred oamenii despre afacerea respectiva si modul in care aceasta le afecteaza viata de zi cu zi. Este adesea intalnita situatia in care un prieten ii spune altuia: "Trebuie neaparat sa mergi la noul restaurant din colt. Mancarea este pur si simplu grazava !". Se intampla insa si ca referintele sa fie negative: "Sa nu faci greseala sa te duci acolo vineri seara. E imposibil sa gasesti o masa".

Chiar daca nu pare foarte important, cuvantul transmis din gura in gura de catre clienti poate sa asigure succesul sau caderea unei afaceri.

"Este foarte important cine anume vorbeste despre o anumita afacere si cati anume o fac", spune Art Davies, presedintele firmei Impact Solutions, o agentie de vanzari din Cincinnati care are doar 2 angajati.

Un alt nume pentru marketingul prin cuvant este opinia liderilor, si astazi, oricine este un lider, conform parerii lui Keith Tudor, seful departamentului de marketing si profesor asociat de marketing la Universitatea de stat din Kennesaw, Georgia. "Oricine este expert intr-un anumit domeniu”"explica Tudor. “ Si aceasta reprezinta una dintre cele mai puternice modalitati de influentare a comportamentului clientilor “.
 

Ca metoda de marketing, cuvantul transmis de la om la om este diferit de altele. Spre deosebire de reclama tiparita sau de reclamele prin posta ( mailingul direct), aceasta foloseste in primul rand cuvantul vorbit ( chiar daca Internet-ul a transformat e-mail-ul intr-un mediu puternic de promovare). Spre deosebire de massmedia, cuvantul este transmis  de la o persoana la alta. Si, spre deosebire de discount–uri, cupoane sau alte cai de reclama bazate pe reduceri, acesta se bazeaza pe respectul unuei persoane pentru judecata alteia.

Chiar si marturiile (testimonials), care sunt cele mai utilizate in acest caz, sunt diferite in mai multe feluri: in mod normal acestea sunt folosite in publicitatea platita, spune Raphel. Deoarece parerile clientilor nu sunt insa platite, ele sunt mult mai  credibile.

Acest tip de reclama este ,de asemenea,  diferit si din punct de vedere al cailor de transmitere si de creare a unei baze de referinte favorabile din partea unui grup de oameni care au interese comune, cum ar fi: membrii Camerei de Comert sau pasionatii de anumite domenii (inclusiv membrii cluburilor care practica diverse hobby-uri). Crearea unei retele de comunicare este importanta in marketingul direct, dar in cazul marketingului prin intermediul clientilor acesta este concentrat pe o piata mai larga.

Poate cea mai distinctiva trasatura a acestui tip de reclama o reprezinta faptul ca, in comparatie cu alte medii, este putin inteles. In timp ce au fost investite fonduri importantate in cercetarea pietei si dezvoltarea tehnicilor psihodemografice, insasi existenta marketingului oral, de la om la om,  a fost adesea negată, spune Jerry Wilson, un consultant de marketing din Indiana care a scris o carte pe aceasta tema, intitulata “Marketingul prin cuvantul vorbit”.
 
“Foarte putini cercetatori au incecat sa face ceva in aceasta directie. De aceea oamenii simt ca este o chestie uriasa, dar nebuloasa, pe care nu stiu  cum sa o abordeze”, spune Wilson.

Putine lucruri sunt cunoscute despre acest tip de reclama, cu exceptia faptului ca practic oricine este capabil sa o faca si ca este o arma foarte puternica. Cu un pic de pregatire si cu ceva rabdare, aproape orice tip de afacere poate aborda cu success aceasta tehnica de promovare.

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2018
Lavanda: cultura profitabila in 2018

Vezi detalii







Tags: marketingafacerirecomandarereclamametode de marketingpromovare

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Puterea cuvantului in afaceri - promovare, recomandare sau denigrare
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Cum sa realizezi un plan de marketing in 5 pasi

de Idei De Afaceri
16 Feb 2018
Documentul de baza al oricarui start-up este planul de afaceri, esential este, insa, sa existe si un plan de marketing. Acest plan detaliaza...

Cu cine sa NU faci afaceri in Romania. Cele mai riscante domenii din economie

de Idei De Afaceri
30 Ian 2018
Economia romaneasca este precum un mar: apetisant pe dinafara, insa gaunos si cu un gust fad. Stam bine la capitolul crestere economica, insa dincolo...

Topul celor mai bune scoli de afaceri din Europa

de Idei De Afaceri
04 Dec 2017
The Financial Times a alcatuit un top al celor mai bune scoli de afaceri in 2017, care masoara calitatea si anvergura programelor post-universitare....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

1500

Intrebare: Bună!
Sunt din Republica Moldova, n zona centrală.
Dispun de 1500 şi 2 ha pămnt. Adiţional 10 ari lng casă. Pot porni vre-o afacere, de dorit n mediul agricol?! Dacă da, care ar fi aceasta?!
Sau...la n cele din urmă,poate sa investesc n altă parte suma.

Raspuns: Bună ziua. Da am o variantă interesantă pentru dumneavoastră. Puteți...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton