Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Kituri pentru ciuperci, de cultivat acasa

de Marian Curelaru 24 Mar. 2014 4679
4.08 din 6 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In domeniul agro-alimentar este destul loc pentru inovatie. O demonstreaza si ideea de afacere a doi tineri francezi, care au creat o companie denumita sugestiv "Gata sa creasca" (Pret a Pousser), ce produce si comercializeaza kituri pentru culturi de ciuperci, astfel incat sa-i permita oricarui doritor sa-si cultive propriile Pleurotus acasa.

Cu kitul "Gata sa creasca" este acum posibil sa cultivi cu mare usurinta ciuperci acasa. Soiul ales, Pleurotus, necesita putine lucrari de intretinere: o temperatura ambianta situata intre 15 si 25 de grade Celsius, o sursa de lumina (o fereastra la bucatarie, de exemplu) si putina apa de stropit dimineata si seara, cu ajutorul unui spray furnizat in kit. Simplitatea produsului si originalitatea sa starnesc curiozitatea si trezesc dorinta de a incerca sa producem propria recolta de ciuperci.

Produs ludic si culinar

Principiul simplu este rodul unei observatii intamplatoare facute la Scoala Superioara de Stiinte Economice si Comerciale (ESSEC) din Paris, unde Jerome Devouge si Romain Behaghel au obtinut un master specializat in antreprenoriat. "Am vazut ciuperci care cresteau fara pamant in localurile scolii. Intrigati, am aprofundiat cercetarile si asa am aflat ca ele puteau creste si in zat de cafea", povesteste Jerome Devouge. Acesta a fost factorul declansator al ideii de afacere. Cei doi colegi au facut un tur al cafenelor pentru a recupera zatul ce urma sa ajunga la pubela si l-au reciclat in mranita pentru ciupercile lor.

Lansat in octombrie 2012, proiectul a devenit functional in martie 2013, cand cei doi fondatori nu-si obtinusera inca diploma, dar au creat o societate comerciala cu un capital de 50.000 de euro. Dintr-un produs ludic destinat copiilor pentru a-i invata gusturile si mirosurile, creatorii au facut rapid un nou venit pe nisa consumului culinar individual. De fapt, produsul se situeaza la intersectia mai multor piete. El este vandut in hipermarketuri, in magazine bio si in magazinele cu produse de gradinarit, ca si pe proproil site Internet. "Obiectivul nostru este sa atingem 30 de puncte de vanzare in acest an si cinci sute pana in 2015", declara antreprenorii.

Un kit vandut cu 19 euro (9 euro o rezerva) produce pana la 200 de grame de ciuperci Pleurotus si da trei recolte. Ele rasar dupa opt zile de la cultivare si sunt bune de gatit dupa alte 7 zile. Un concept original care beneficiaza de actuala tendinta de consum orientata spre produsele proaspete si sanatoase, la indemana.

In prezent, compania are opt angajati si s-a integrat in pepiniera de intreprinderi din Montmagny, care-i adaposteste productia si birourile, si in cea a incubatorului de afaceri ESSEC Ventures. Antreprenorii beneficiaza astfel de consiliere din partea unor experti capabili sa-i ajute in dezvoltarea afacerii. Compania este de asemenea laureata a retelei Entreprendre Paris, din partea careia fondatorii au primit un imprumut si un sprijin personalizat. "Partea esentiala a eforturilor noastre s-a indreptat spre cercetare si dezvoltare", explica Jerome Devouge.

O subventie din partea Centrului regional de valorizare si de inovatie agricola si alimentara (Cervia), care ajuta intreprinderile agroalimentare, a fost acordata societatii pentru a valida latura sanitara a proiectului si  pentru a lucra cu centre tehnice agreate. Prin intermediul acestora a fost realizat un studiu microbiologic, prin care se atesta comestibilitatea ciupercilor inainte de punerea lor in vanzare pe piata.


Tags: afaceriagro-alimentareciupercikiturifranta

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.08 din 5 - 6 voturi.

Articole conexe

Afaceri in domeniul fast-food. Clientela asigurata 7 zile din 7

de Idei de afaceri
28 Aug 2023
Amplasamentul accesibil, preparatele gustoase si preturile convenabile fac din restaurante o destinatie foarte populara pentru milioane de clienti...

Afacerile cresc in 2023. Piata romaneasca de cafea out of home se ridica la 600 de milioane de euro

de Bianca Tila
27 Iul 2023
Piata romaneasca out of home reprezinta o industrie care se ridica la 600 de milioane de euro. O treime din aceasta suma a fost generata in...

Cifra de afaceri din comertul cu autovehicule a inregistrat cresteri

de Bianca Tila
17 Mar 2023
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu autovehicule si motociclete a inregistrat cresteri, pe serie bruta, cu 20%, in luna ianuarie 2023...

Extinderea afacerii. Cum iti finantezi cresterea?

de Idei de afaceri
05 Ian 2023
In general, un partener strategic intra intr-o afacere in scopul de a cumpara in intregime afacerea, fie din prima tranzactie, fie in mai multe etape....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]