Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Programe pentru promovarea produselor agricole in UE

de Marian Curelaru 29 Apr. 2014 2547
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Potrivit informatiilor publicate pe site-ul MADR, organizatiile profesionale si interprofesionale interesate trebuiau sa transmita Ministerului Agriculturii propunerile de programe pana la data de 15 aprilie 2014, iar programele preselectate la nivel national vor fi inaintate Comisiei Europene pana la data de 15 iunie 2014 spre evaluare si selectie finala. Comisia va anunta lista cu programele retinute pentru finantare pana cel tarziu la 15 noiembrie 2014.

Pentru aceste programe de informare si promovare a produselor agricole, contributia UE nu va depasi 50% din costurile eligibile ale programelor, iar organizatiile din domeniul agroalimentar care propun programe vor participa la finantarea acestora cu minimum 20% din cheltuielile eligibile. In cazul programelor cu o durata de doi sau trei ani, contributia pe fiecare an de punere in aplicare nu poate depasi plafonul respectiv, iar pentru actiunile de promovare a fructelor si legumelor destinate copiilor in institutiile scolare din tarile UE, contributia financiara a UE este de 60% din costurile eligibile ale programelor de informare si promovare. 
 
Potrivit ghidului de accesare a sprijinului financiar acordat pentru promovarea produselor agricole pe piata interna si in tari terte, bugetul national sustine diferenta de 30% din valoarea programelor, iar MADR are prevazuta pentru acest an o suma de 500.000 de euro. Sectoarele si produsele eligibile la cofinantare din bugetul national pe piata UE sunt fructele si legumele proaspete sau procesate, care au un buget de 120.000 de euro, respectiv de 140.000 de euro, vinurile cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata cu 120.000 de euro si produsele lactate cu un buget similar de 120.000 de euro. 
 
Produsele eligibile pentru promovarea in tari terte sunt carnea de vita sau de porc proaspata sau refrigerata, preparate alimentare pe baza de aceste produse, carne de pasare de calitate, produse lactate, ulei de masline si masline de consum, vinuri cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata, plante vii si produse de horticultura, bauturi spirtoase cu indicatie geografica protejata, fructe si legume proaspete sau procesate sau produse provenind din agricultura ecologica, produse procesate pe baza de cereale si orez, in textil sau carne de oaie. 
 
Promovarea in tari terte se poate face in zone geografice precum America de Nord, America Latina, Asia de Sud-Est, Orientul Apropiat si Mijlociu si Africa, respectiv in 24 de tari terte. Programele de promovare se realizeaza pe o perioada de cel putin un an si de cel mult trei ani de la data intrarii in vigoare a contractului incheiat cu APIA si organizatia a carui program a fost selectat de UE. Programul se imparte in etape de 12 luni. 
 
Conform regulamentului european, pentru piata interna a UE se va acorda prioritate programelor de promovare care pun in evidenta avantajele produselor comunitare, in special in ceea ce priveste calitatea, valoarea nutritionala, precum si siguranta si reprezentativitatea productiei agricole si alimentare europene. De asemenea, sunt prioritare programele privind etichetarea, bunastarea animalelor si protectia mediului. 
 
Pentru tarile terte sunt eligibile actiuni de informare privind sistemul comunitar al vinurilor de masa, participarea la manifestari, targuri si expozitii de importanta internationala, in special prin intermediul standurilor destinate valorizarii imaginii produselor comunitare, studii ale noilor piete, necesare pentru extinderea pietelor de desfacere si misiuni comerciale la nivel inalt. 
 
Datele MADR precizeaza ca in termen de 90 de zile calendaristice de la data notificarii deciziei Comisiei Europene, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) incheie contract cu organizatia profesionala sau interprofesionala al carei program a fost selectat. 
 


Tags: produse agricoleprograme de informare si promovareexportuniunea europeana

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Romania ar trebui sa se concentreze pe productia autohtona si exporturi

de Florin Amariei
27 Mai 2020
O noua analiza releva faptul ca pentru a evita o recesiune cu urmari nedorite Romania ar trebui sa se concentreze si sa investeasca in productia...

INS: Exporturile romanesti, in crestere

de Ideideafaceri.ro
09 Sep 2019
Institutul National de Statistica (INS) arata ca exporturile romanesti sunt in crestere. In primele sapte luni ale anului 2019 dezechilibrul dintre...

Oportunitati noi de export in China facilitate de MMACA

de Florin Amariei
26 Iun 2019
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) anunta noi oportunitati de export in China pentru care statul va acorda un...

O sibianca exporta in Germania fursecuri si zacusca facute dupa reteta bunicii!

de Maria Nicutar
10 Oct 2013
O sibianca de 37 de ani a reusit sa isi transforme visul in realitate. Detine o afacere cu produse traditionale romanesti si sasesti si exporta deja...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]