Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

5 criterii dupa care sa va alegeti biroul

de
1810 0 17 Aug. 2010
Oportunitati de afaceri


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Pe o piata cu produse si servicii din ce in ce mai diverse, cu caracteristici tehnice detaliate si complete, luarea unei decizii corecte consuma din ce in ce mai mult timp, spun reprezentantii companiei de consultanta imobiliara Esop.

Acestia au realizat o sinteza a aspectelor esentiale ale unui spatiu de birou:

1. Evaluati proprietatile in baza unor date complete si comparabile.
Asigurati-va ca in evaluarea spatiilor din lista aveti la baza informatii complete, care sa va faciliteze compararea ofertelor.

De exemplu, "pentru unele proprietati puteti primi informatiile despre suprafata utila de birou (zona utilizabila pentru pozitionarea posturilor de lucru, inclusiv oficiu, server si grupuri sanitare), in timp ce pentru altele despre suprafata inchiriabila (care include in plus fata de suprafata utila si spatiile comune aferente, rezultand deci suprafata careia se aplica chiria pe metrul patrat)", au spus oficialii Esop.

"Obtinerea de date complete si comparabile este dificila deseori, pentru ca fiecare proprietar are un anume mod de a-si promova proprietatea", a declarat Mirela Raicu, partener la Esop.

2. Aflati cota de spatii comune aferenta fiecarui spatiu.
Acest aspect poate influenta semnificativ sau chiar schimba ierarhia spatiilor, din prisma chiriei pe metru patrat.

"De exemplu, un spatiu care are o chirie de 10,5 euro/mp, si care pare prima optiune, dar care are o cota de spatii comune de 16%, este mai putin avantajos fata de un alt spatiu, cu chirie de 11 euro/mp, care are spatii comune de doar 5%", a spus Mirela Raicu.

De regula, spatiile comune variaza intre 8 si 13% in cazul imobilelor de suprafata mare (de peste 3.000-3.500 mp), respectiv intre 12-17% in cazul imobilelor cu suprafete mai reduse (sub 2.500-3.000 mp).

3. Analizati termenii contractuali principali si testati flexibilitatea acestora.
Verificati principalii termeni comerciali, cum ar fi perioada contractuala, sistemul de masurare a cheltuielilor de intretinere, precum si avansul sau garantiile solicitate.

"Veti observa ca anumite imobile, de regula cele de clasa A sau clasa superioara, au uneori termeni usor mai rigizi (datorita finantarii lor prin credite bancare) si este important sa stiti acest lucru de la inceputul discutiilor. Totusi, este de retinut faptul ca in ultimele 12 luni, datorita crizei economice, aceste aspecte destul de importante si delicate in trecut au cunoscut o flexibilizare semnificativa, chiar si in cazul imobilelor de clasa superioara", a precizat Raicu.

4. Analizati eficienta fiecarui spatiu dincolo de clasicul numar de metri patrati.


Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii




Cele mai eficiente spatii sunt cele de forma dreptunghiulara, cu lumina naturala pe lungimea cladirii, pe ambele fatade. Formele patrate pot fi in realitate mult mai dificile din cauza distantei mai mari intre 2 fatade luminate.

"Veti observa, luand in calcul eficienta spatiului (prin prisma acestor paramentri, forma, lumina naturala, etc), faptul ca uneori in 300 metri patrati pot incapea acelasi numar sau chiar mai multe posturi de lucru decat in 375 mp, intr-o alta cladire si configuratie", a spus Mirela Raicu.

5. Calculati cel mai sigur indicator de comparare a spatiilor: chiria per post de lucru.
Cel mai important este sa va raportati la obiectivul final si nu la obiective partiale. Iar obiectivul final nu este inchirierea unui anume numar de metri patrati, ci a unui sediu care sa acomodeze un anumit numar de angajati.

"Din aceste ratiuni, veti observa ca acest obiectivul final este cel mai fidel si eficient exprimat nu de chiria pe mp, ci de chiria per post de lucru. Aceasta se calculeaza ca raport intre chirie totala (rezultata din multiplicarea chiriei pe mp cu suprafata inchiriabila), si numarul de posturi de lucru", a declarat Mirela Raicu.

Invata sa faci bani din amenajarile interioare pentru birouri si locuinte!



Tags: amenajaribirouspatiu

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

5 criterii dupa care sa va alegeti biroul
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Idei de afaceri inedite - Amenajari de sali de cazino pentru o seara

de Nita Alina
08 Ian 2016
Premisele afacerii: O firma din Anglia a obtinut mari succese financiare oferindu-le clientilor servicii de organizare de petreceri indite: firma...

Cum sa scoti profit din 13 idei de afaceri demarate intr-un spatiu mic, mic?

de Marinache Horia Cristian
12 Aug 2015
Multe mici afaceri profitabile se pot dezvolta si intr-un spatiu mic, de doar cativa metri patrati. Important este ca acest spatiu sa fie pozitionat...

Idei de afaceri in 2013 - Servicii de amenajari pentru spatii verzi!

de Maria Nicutar
31 Mai 2013
Sa tinem cont de prima regula de aur in afaceri si in cariera: Tine ochii larg deschisi catre nou si observa ce se cere! Se cere limba japoneza, se...

Idei de afaceri in 2013- Servicii de amenajari interioare pentru birouri si locuinte!

de Adela Simonescu
29 Oct 2012
Din ce in ce mai mult ne orientam catre acele idei de afaceri pe care le putem valorifica in mod simplu, cu cat mai putine eforturi banesti si cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton