Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Oportunitati de afaceri - Imprimeuri pe hartie igienica

de
7370 2 19 Mar. 2007
Oportunitati de afaceri


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Hartia igienica este un produs de larg consum despre care specialistii in marketing spun ca face parte din categoria bunurilor „low-involvment". Asta inseamna ca procesul de achizitionare presupune o implicare minima din partea consumatorului, cu alte cuvinte nu stai prea mult pe ganduri cand cumperi. Lucru valabil si pentru alte bunuri, gen sapun sau pasta de dinti, al caror volum de vanzari este un indicator al gradului de civilizatie al unei societati. Dar inchipuiti-va acum ce efect ar avea  aceasta hartie igienica daca ar fi imprimata cu un mesaj publicitar, o caricatura, un text haios, un logo sau o imagine (pe toata lungimea rolei). Trecand peste falsa pudoare, ea ar constitui o adevarata oportunitate de afaceri. Un stand intr-un supermarket in care sa expuneti si sa vindeti acest produs ar atrage multi clienti si tot ce ati avea de facut dvs. ar fi sa preluati comenzile de la cei interesati (ce imagine sau ce text isi doresc sa imprime) si sa le transmiteti unei tipografii cu care colaborati. Evident, puteti avea si propriul echipament necesar tiparirii, dar aceasta ar presupune o investitie mai mare. Oricum, daca va hotarati sa demarati afacerea, tineti cont ca aveti un avantaj major: sunteti primii pe piata autohtona.

O afacere noua   
Comercializarea de hartie igienica imprimata este o noutate chiar si pentru piata americana, cu atat mai mult pentru piata noastra. Afacerea a cunoscut un adevarat boom in toamna anului 2001, cand o companie din California a scos pe piata suluri pe care erau tiparite chipurile unor dictatori si ale unor teroristi. La pretul de 5 $ pentru  un set de patru suluri, intreprinzatorul nord-american a vandut atunci mai mult de 10.000 de bucati, atat prin propriul magazin, cat si on-line. In 2002, o companie din Germania l-a imitat oarecum, lansand pe piata hartia igienica tiparita cu texte din romane politiste (nemtii au mers pe ideea ca toaleta este „unul dintre putinele spatii unde oamenii mai citesc"). Iar, ulterior, cateva agentii de publicitate din Marea Britanie au inceoput sa foloseasca intens, ca suport pentru mesajele clientilor lor, hartia igienica.

Iata, deci, o afacere noua pe care o puteti aborda si dvs. Un magazin sau un stand la care sa vindeti acest produs nu presupune o investitie prea mare. Nu aveti nevoie decat de un computer pe care sa prelucrati ceea ce-si doresc clientii sa tipareasca, sa va faceti un stoc de hartie, sa preluati comenzile si apoi sa le dati in lucru la o tipografie. Pe hartie pot fi tiparite mesaje publicitare, imagini, caricaturi, literatura, mesaje haioase, benzi desenate, anecdote etc., in general orice,  in policromie sau la o culoare, cu o singura mentiune impusa de conditiile tehnice ale procesului de tiparire: este vorba de o aceeasi imagine imprimata, care se repeta pe toata lungimea sulului de hartie.

Despre tehnica de imprimare

Hartia si cerneala
In general, hartia igienica este disponibila gata taiata la dimensiunile standard. Trebuie sa stiti insa cateva lucruri suplimentare despre acest material, daca ati decis sa porniti afacerea. Aceste cunostinte va vor prinde bine in relatia pe care o veti avea cu lucratorii din tipografie, pentru ca este foarte important sa pareti niste profesionisti in domeniu. Hartia este un strat subtire de fibre vegetale si, in cazul multor sortimente, compozitia prezinta si fibre de lemn. Hartia in sul continuu se fabrica astfel: fibrele de lemn curg intr-o sita din sarma, care determina fibrele sa se alinieze paralel cu directia de agitare. Pe masura ce apa curge, "tesatura" este capabila sa se ridice, dupa care este trecuta prin niste tamburi, pentru a indeparta surplusul de apa, apoi peste rulourile de uscare care indeparteaza apa ramasa. Hartia astfel obtinuta este apoi tratata, netezita si bobinata. Cerneala folosita la tiparire trebuie sa aiba o formula speciala care sa nu atace pielea, sa fie organica, non-toxica, biodegradabila si sa nu pateze. In general sunt folosite cernelurile pe baza de apa, datorita posibilitatilor de reciclare a apelor reziduale rezultate in urma procesului de imprimare.

Tehnica de tiparire
Pentru a tipari ceva pe hartie igienica, se foloseste o tehnica numita flexografie (utilizata si la imprimarea pe servetele, hartie pentru ambalaje sau pe tapet). In mare, aceasta presupune urmatoarele: hartia de imprimat trece printr-o retea de cilindri rotativi acoperiti cu cauciuc sau fotopolimeri. Placa tipografica este stropita cu cerneala, care apoi este transferata prin contact direct pe suprafata materialului brut. Se folosesc de regula cerneluri cu uscare rapida, pe baza de apa (cu vascozitate mica), fiind astfel respectate normele de protectie a mediului. Apa reziduala generata in urma procesului de tiparire poate fi purificata cu usurinta. Este o tehnica utila cand se doreste tiparirea unui volum destul de mare de hartie, deoarece permite reproducerea atat la o culoare, cat si in policromie.

Cum se deruleaza afacerea
Sunt doua posibilitati : 1) puteti avea propriul dvs. echipament de tiparire, care foloseste ca tehnica de tiparire flexografia. Un asemenea echipament poate fi achizitionat din import de la diversi furnizori, cum ar fi Cooper Printing Machinery, www.cooperprint.co.uk. sau Old Mill Sales din Middleton Massachusetts, S.U.A., care vinde utilaje tipografice folosite sau aflate in lichidare de stoc (mai multe informatii despre utilaje si echipamente tipografice pot fi gasite la adresa www.paperfiber.com;

2) puteti avea un mic magazin sau chiar un stand unde sa expuneti cateva mostre si unde sa preluati comenzile de la clienti. Acesta poate fi situat intr-un mare centru comercial sau intr-o zona cat mai circulata. Aici puteti primi comenzile,  indiferent ca este vorba de un text sau de o caricatura. Un computer va este necesar pentru pregatirea comenzii pentru tipar.  Dvs nu aveti decat sa prelucrati iamginile, sa le transferati pe un support (zipp, CD, jazz), intr-un format convenabil, folosind un program adecvat (Photoshop, Quark, Pagemaker, Corel Draw) si sa le trimiteti la tipografie. Pentru a obtine un tipar de calitate ar fi bine ca documentul sa aiba o rezolutie de cel putin 150 dpi. De asemenea, trebuie sa tineti cont de dimensiunile hartiei pe care se va tipari - in functie de acestea veti comunica clientilor care este suprafata pe care se poate imprima ceea ce-si doresc. Cu cat cantitatea de suluri de hartie este mai mare cu atat pretul este mai mic. Timpul de executie, dupa ce clientul si-a dat aprobarea finala pe lucrarea ce urmeaza sa fie tiparita este, de regula, de doua saptamani pentru o cantitate cuprinsa intre 4 si 960 de suluri de hartie. Presupunand ca aveti un stand intr-un mare centru comercial, ar fi bine sa expuneti cateva modele de suluri de hartie imprimate cu un subiect ales de dvs. Pe langa acestea e bine sa aveti si un catalog cu diverse exemple de imagini/mesaje ce pot fi imprimate. Catalogul trebuie aratat tuturor clientilor interesati si, bineinteles, fiti receptivi la toate propunerile venite din partea acestora. Este o buna modalitate de a testa preferintele clientilor, de a le observa reactia in fata acestui bun de consum mai aparte. Asa veti afla destul de repede daca sunteti pe drumul cel bun.

Scurta istorie
Hartia igienica dateaza din sec. XIV, cand a fost produsa special pentru folosinta unui imparat chinez. Forma ei diferea insa de ceea ce cunoastem astazi - ea se livra sub forma unor foi de aproape 1 mp. Lucrurile s-au ameliorat pe la jumatatea sec. XIX, cand au aparut pachete de cate 500 de bucati impaturite, asemanatoare pachetelor actuale de servetele, iar in 1890 compania Scott Paper Co. a introdus tubul de carton pe care se infasoara hartia, obtinand astfel un plus de comoditate in utilizare. Cu toate ca era principalul producator de pe piata, Scott Paper Co. a refuzat sa-si puna numele pe noul produs, considerand ca asocierea numelui sau  cu articolul de igiena atat de "greu de pronuntat" nu i-ar fi favorabila. Au existat insa firme distribuitoare care n-au avut asemenea retineri si care au acceptat ca hartia igienica sa  fie comercializata sub numele lor. Astfel, la inceputul  secolului XX, Waldorf Hotel din New York devenea lider mondial in afacerea cu acest bun de larg consum.

Marea criza a hartiei igienice


Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii




In seara zilei de 19 decembrie 1973, canalul american NBS a difuzat ca de obicei programul de divertisment "Johnny Carson Show", program ce se bucura, datorita farmecului animatorului Johnny Carson, de un succes deosebit. Cu cateva ore inainte de inceperea show-ului, unul dintre textieri i-a atras atentia lui Carson asupra unei stiri: conform acesteia, un congresman criticase guvernul pentru faptul ca rezerva nationala de hartie igienica era prea mica. Ideea i-a suras lui Johnny Carson, care a dezvoltat-o in timpul spectacolului intr-o cascada de gaguri. S-a intamplat insa ca o seama de ascultatori, incredintati ca aluziile ironice ale actorului ascund un substrat real, sa ia gluma in serios. In dimineata urmatoare, ei s-au grabit sa cumpere hartie igienica pentru a-si completa rezervele casnice. Treptat, zvonul ca nu va fi hartie igienica s-a raspandit, fara nici o legatura cu contextul hilar din care informatia fusese extrasa. Alti americani au plecat spre diverse magazine ca sa cumpere hartie igienica. Diferiti cumparatori, vazand oameni cu carucioare pline de hartie, au dedus ca se va intampla ceva si au trecut si ei la achizitionarea de hartie igienica. In scurt timp, magazinele si apoi depozitele, cu stocuri calculate pentru un consum normal, s-au golit de pretiosul produs, stivuit acum in casele cetatenilor.

Cei care n-au apucat sa cumpere, vazand rafturile goale, au tras singura concluzie "logica": "Pe piata americana este o criza de hartie igienica." Ca urmare, au inceput sa o caute cu disperare prin alte magazine, marind cererea si amplificand senzatia unei crize a produsului. In zadar au intervenit autoritatile, incercand sa tempereze populatia agitata, in zadar au oferit explicatii normale si rationale, in zadar insusi Johnny Carson a precizat in show-ul sau ca totul a fost doar o gluma - toata lumea era convinsa ca S.U.A. este amenintata de o criza de hartie igienica. Abia dupa trei saptamani, cand marii producatori de hartie pentru toaleta au livrat cantitati indestulatoare magazinelor, „criza"a trecut. A fost pentru prima oara in istoria S.U.A. cand consumatorii au creat o penurie majora a unui produs. In prezent,  pe piata americana de hartie igienica volumul de vanzari a atins valoarea de 2,4 miliarde $ anual. 

(Sursa: Mihai Coman - "Introducere in sistemul mass media", citand pe J. Dominick - "Dynamics of mass media", 1983, pp.36-37)




Tags: afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Oportunitati de afaceri - Imprimeuri pe hartie igienica
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

Articole conexe

2 idei de afaceri de peste hotare, surse de inspiratie pentru antreprenorii romani

de Alina Constantinescu
03 Aug 2017
Ne inspira ideile de afaceri geniale pe care le descoperim peste hotare. Ne inspira conceptul pe care se consolideaza business-ul, sansele sale de...

Peste 1.5 miliarde de lei din afacerile de pe litoralul romanesc

de Idei De Afaceri
02 Aug 2017
Afacerile din turismul de pe Litoral, de la hoteluri la restaurante si baruri, vor depasi in acest an nivelul de 1,5 miliarde de lei, cifra aproape...

Peste 1.665 de planuri de afaceri inscrise in Programul Start-up Nation

de Alina Constantinescu
22 Iun 2017
Un numar de 1.665 de planuri de afaceri au fost depuse pana miercuri (ora 11:00) in programul Start-Up Nation, demarat pe 15 iunie, iar beneficiarii...

Topul ideilor de afaceri pe care mizeaza romanii in 2017

de Alina Constantinescu
30 Mai 2017
Potrivit unui studiu Creditinfo Romania, in ultimii sase ani debutantii in afaceri au deschis peste 33.000 de companii, cele mai cautate domenii...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Am aceeasi intrebare. As putea primi si eu raspuns? De ce detalii aveti nevoie?  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii2 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
Adela Simonescu 2013-01-14 10:41:23
Buna ziua,

Cu siguranta, cerneala folosita la imprimarea de imagini si text pe hartia igienica trebuie sa indeplineasca conditiile de siguranta pentru utilizatori.

Mult succes si afaceri profitabile!
cristian 2013-01-13 18:16:00
buna ziua, am o intrebare in legatura cu afacerea cu hartie igienica personalizata cerneala cu care se personalineaza este avizata sanitar nu dauneaza corpului ,va rog daca ma puteti ajuta cu un raspuns pt ca vreau sa ma apuc de afacere
va multumesc

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton