Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Oportunitati de afaceri - Machiaj profesionist

de Silvia Bucsan 11 Apr. 2007 8279
4.22 din 9 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un machior profesionist poate primi 50 euro pentru sedintele foto (munca sa durand practic doua, trei ore), 500 euro pentru un videoclip, iar daca are sansa sa semneze un contract cu producatorul unui film, onorariul poate ajunge si la 3.000 euro pe luna.

Machiajul profesionist este, asadar, o buna oportunitate de afaceri din cel putin trei motive:
1) potentialul pietei este foarte mare. Practic, tot ce inseamna show business depinde, intr-o mai mica sau mai mare masura, de machiaj. Astfel, nimeni nu poate aparea la televizor fara sa treaca mai inainte prin mainile specialistului in machiaj, lucru valabil si pentru fotomodelele de pe copertele revistelor, precum si pentru artistii care urca pe scena;
2) demararea activitatii nu necesita investitii mari, deoarece nu este nevoie de un sediu propriu, cu dotari si amenajari speciale;
3) activitatea poate fi practicata si ca o ocupatie secundara.

Intre machiajul profesionist si cel obisnuit, prestat la un salon de cosmetica si intretinere, exista cateva diferente majore:
• in primul rand, sunt produsele cosmetice, total diferite de la un caz la altul. Ceea ce se afla in prezent pe piata autohtona sunt produse comerciale de machiaj utilizate numai pentru situatiile comune, de zi cu zi. Produsele profesionale destinate unui make up profesionist sunt aduse numai din import sau prin intermediul reprezentantelor unor producatori renumiti, specializati pe acest tip de produse;
• in al doilea rand, este tehnica de aplicare. Pentru realizarea unui make up profesionist produsele cosmetice  se aplica intr-o anumita ordine, cu parcurgerea unor etape.

Idei de afaceri: Machiaj profesionist

Cine sunt clientii?
Clientii vin din domenii foarte diverse: cinematografie, teatru, productii de televiziune (indiferent ca este program de stiri sau de divertisment, live sau inregistrat), productii de clip muzical sau publicitar, sedinte foto pentru reviste, postere, cataloage, calendare etc. sau prezentari de moda.

In cadrul fiecareia dintre situatiile enumerate mai sus exista modalitati specifice de lucru. Spre exemplu, in cazul filmelor, make up artistul trebuie sa tina cont daca filmarea se face pe pelicula, pe banda video sau pe o camera digitala. In functie de situatie, se impune un mod diferit de aplicare, cu produse diferite, de o anumita consistenta - la un film realizat cu o camera digitala, aplicarea unui strat gros de machiaj iese prea mult in evidenta, pentru o filmare pe pelicula stratul trebuie sa fie cat mai subtire, iar in cazul unei sedinte foto machiajul poate sa fie cat mai gros.

Intr-un fel  se aplica produsele cosmetice pentru o mireasa care vine la un salon de cosmetica pentru un make up de ocazie si in cu totul altfel se aplica un machiaj de mireasa pentru o actrita care joaca acest rol intr-un film. Din punct de vedere cantitativ, pentru mireasa reala se aplica doar 30% din produsele pentru actrita-mireasa.

Cand lucreaza pentru o productie cinematografica, un make up artist primeste scenariul de la regizor si incepe sa analizeze fiecare personaj in parte, mai ales daca e vorba de un film de epoca. Este necesara o munca suplimentara de documentare: trebuie studiate albume, fotografii, picturi din perioada respectiva, pentru a vedea cum se prezentau oamenii atunci, ce toalete se purtau, ce coafuri erau la moda etc., pentru a patrunde in spiritul epocii respective. Machiorul face o munca de creatie, colaborand direct cu regizorul, cu operatorul de imagine sau cu tehnicianul de la lumini.

Si tot make up artistul trebuie sa faca si efectele speciale: arsuri, rani, taieturi, vanatai, masti (pentru filmele horror). La realizarea unui efect special deosebit sunt necesare ore intregi de munca: de exemplu, pentru personajul Frankenstein din productia cu acelasi nume, actorul Robert De Niro statea la pupitrul de machiaj noua ore, avand de filmat o scena care dura numai cinci sau zece minute.

Idei de afaceri: Machiaj profesionist

2.000 euro  pentru demararea afacerii
Pentru desfasurarea acestui tip de activitate nu sunt necesare avize si autorizatii speciale, altele decat cele uzuale pentru infiintarea si functionarea unei firme prestatoare de servicii. Afacerea se poate practica fie ca persoana independenta (freelancer), fie ca patron sau asociat la un salon de make up profesionist. Varianta din urma necesita insa investitii mari, deoarece presupune un sediu amenajat si dotat corespunzator, un numar mare de linii de cosmetice si de truse de machiaj si, bineinteles, personal pregatit corespunzator.

Ca freelancer, un make up artist profesionist poate porni cu o investitie de numai 2.000 euro, necesara pentru achizitionarea unei linii de machiaj cu produse profesionale, din import. Acest beautycase contine, in mare, doua tipuri de produse: pensule si farduri, sau produsele fixe, respectiv consumabile. Le cei 2.000 euro se pot adauga si alte cateva sute de euro lunar, in functie de ce job trebuie facut (sedinte foto, prezentari de moda etc).

O astfel de trusa, cu maxim 10 pensule de calitate, bine intretinuta si ingrijita, poate fi folosita fara probleme cativa ani. Este exclus in acest caz machiajul pentru film care necesita o trusa speciala, foarte bine utilata cu produse necesare pentru realizarea efectelor speciale.
 
Idei de afaceri: Machiaj profesionist

Prestigiul atrage clientii
Cea mai buna forma de promovare este lucrul bine facut, o conditie valabila dealtfel in multe domenii, dar aici cu atat mai mult pentru ca un bun renume se construieste greu, dar, odata faima cladita, ea este cheia de acces in lumea show biz-ului. Si, de la un anumit grad de recunoastere, un make up artist profesionist nu-si mai cauta clientii, dimpotriva, el este cel cautat pentru a i se solicita colaborarea. 



Tags: idei de afacerimachiaj profesionist

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.22 din 5 - 9 voturi.

Articole conexe

Idei de afaceri pentru vara cu bani putini

de Florin Amariei
10 Iun 2021
Daca vrei sa devii antreprenor si sa incerci sa fii propriul tau sef in aceasta vara, avem cateva idei de afaceri cu bani putini care ti s-ar putea...

Idei de afaceri online profitabile

de Florin Amariei
14 Ian 2021
A fi antreprenor nu e usor, insa exista mai multe idei de afaceri online care pot fi profitabile. Noi am ales cateva si ti le propunem! Poate 2021 e...

Idei de afaceri online pentru 2023

de Idei de afaceri
14 Apr 2023
Romanii cu spirit antreprenorial stiu ca acum este momentul potrivit pentru a pregati o noua strategie de afaceri care sa poata fi fructificata cu...

4 idei de afaceri mici care iti aduc profit

de Florin Amariei
02 Nov 2020
Iti propunem 4 idei de afaceri mici care iti aduc profit suficient pentru a putea reinvesti sa trai din banii castigati pentru o buna perioada de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]