Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Oportunitati de afaceri - Servicii de copiat chei

de Silvia Bucsan 21 Mar. 2018 27330
3.86 din 76 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Nu iti dai seama cu adevarat de utilitatea unui serviciu pana cand nu te lovesti, concret, de problema pe care acel serviciu o rezolva.

Poate ca nu acorzi prea multa atentie unui mic atelier de copiat chei, dar cand te trezesti in situatia de a nu putea intra in casa, ca ti-ai pierdut cheia, te bucuri din tot sufletul ca astfel de ateliere exista. Si mai dramatica este situatia cand ti-ai pierdut cheia de la masina, pentru ca respectiva cheie este una speciala cu transponder, microcip si alte minunatii electronice.



Din fericire, exista posibilitatea sa obtii rapid o cheie noua daca apelezi la un profesionist care are atat cunostintele cat si echipamentele necesare. Masini performante permit realizarea cu promptitudine a oricarui model dorit, inlocuind aproape complet activitatea micilor meseriasi traditionali. Rentabilitatea unui asemenea atelier depinde de rapiditatea si calitatea serviciilor prestate.

Oferta este bogata, astfel ca un intreprinzator in acest domeniu trebuie sa dea dovada de multa pricepere in cofectionarea cheilor si in relatiile cu oamenii. Ideea si tehnologia utilizata nu sunt deloc noi si din acest motiv secretul succesului reprezinta o gama variata de chei si cineva care sa le faca bine. De asemenea, amplasarea atelierului intr-un loc cu mare flux de potentiali clienti, in marile magazine sau in piete agroalimentare este deosebit de benefica.

Unele ateliere de acest gen se ocupa doar de copierea cheilor si de fabricarea acestora dupa contactul auto. Si sunt foarte rentabile, mai ales toamna, cand cererea de asemenea servicii creste simtitor. Majoritatea, insa, combina activitatea de multiplicare a cheilor cu servicii asemanatoare, care ocupa spatiu mic si au ca factor de baza promptitudinea. Astfel, intr-un asemenea atelier se pot repara tocuri, realiza stampile sau vinde foarte bine accesorii pentru chei, ceasuri, iar pe timpul verii, ochelari de soare.

Clientii sunt, de obicei, locuitori din cartierul unde este amplasata afacerea, dar, daca spatiul este la strada sau intr-un loc aglomerat, trecatorii stiu unde sa apeleze daca au nevoie. Si cine nu are nevoie de o cheie in plus?

Atelier de copiat chei - Ce spun intreprinzatorii care desfasoara aceasta afacere?

Costin Ciucu: "Intr-o astfel de afacere, priceperea este esentiala. Daca ai un spatiu de 5-6 mp, la strada sau intr-un loc aglomerat, ca sa te vada lumea, profitul este de 40% lunar.

Ca utilaje, e nevoie de o masina cu capete rotative, la care se adapteaza mai multe tipuri de freza. Pentru chei yala si auto normale, se foloseste o masina de tipul INTERNATIONAL, pentru chei yala si auto speciale, se foloseste TOP YOUNG, iar pentru cheile de broasca si cele cu amprente, e necesara o masina MINI JOLLY.

Important este sa achizitionezi o masina care face o gama foarte mare de chei, pentru a fi competitiv. In plus, e necesar un mic polizor, o menghina, un cleste, niste pile si cam atat."

Dragos Ionita: "Inainte de a incepe aceasta afacere, am lucrat intr-un atelier unde faceam prelucrare prin aschiere. E mult mai usor sa lucrezi pe o masina de copiat chei, decat la freza. Trebuie doar sa fii foarte atent la calitatea serviciilor oferite pentru ca de multe ori o cheie e folosita nu numai pentru deschis usa, ci si pentru desfacerea capacelor de la sticlele de bere sau de suc. Daca nu stii sa lucrezi bine, nu ai vad si nici cine sa se ocupe de afacere, nu prea tine figura. Vorba se duce repede: daca esti bun, daca mai faci si unul-doua modele mai rare, restul vine de la sine."

Dan Mocanu: "Piata e in permanenta deschisa daca te pricepi si te ocupi de afacere cu seriozitate. Intr-o astfel de meserie, nu exista scoala. Trebuie sa iti arate un hot cum sa faci chei dupa contactul auto si cum acest lucru este mai rar intalnit, singura solutie este sa cumperi un contact auto, sa-l tai in doua ca sa vezi ce are inauntru si sa inveti singur. Calitatea serviciilor oferite reprezinta cea mai buna reclama. E bine, totusi, sa fii prezent si intr-un anuar de genul Pagini Aurii sau Ghidul Serviciilor, desi rentabilitatea e scazuta. Se poate ca o firma mare sa doreasca 1.000 de chei pentru angajati si in acest caz consulta un catalog, nu merge din colt in colt pana gaseste un atelier de multiplicat chei."

Atelier de copiat chei - amplasamentul afacerii

Segmentul de piata pe care il abordati este extrem de variat. Practic, oamenii au in permanenta nevoie de chei, pe care de cele mai multe ori le pierd si sunt nevoiti sa le inlocuiasca. Important este ca atelierul dvs. sa ofere servicii de calitate superioara exact acelora care au nevoie de ele.

Am specificat anterior ca un spatiu de minim 5-6 mp, bine amplasat intr-o zona aglomerata, reprezinta unul dintre factorii de succes ai afacerii. Evident, un atelier pentru copiat chei poate fi amenajat si in orasele mici, dar cu cat puterea de cumparare este mai mare, cu atat startul va fi mai reusit.

Tarifele pentru serviciile prestate trebuie aliniate la preturile zonei respective, ceea ce inseamna ca un atelier amplasat in centrul comercial al unui oras mare va fi cu siguranta mai profitabil decat unul dintr-un cartier marginas. Costurile ridicate de inchiriere a unui spatiu central nu mai reprezinta o problema daca reusiti sa incheiati un contract cu Primaria, care percepe o chirie modica.

Spatiul trebuie sa fie foarte bine luminat, cu vitrine mari si suficient de multe surse de lumina artificiala, deoarece acest fapt ajuta atat la buna desfasurare a activitatii, cat si la atragerea potentialilor clienti.

Totodata, este foarte rentabil sa amenajati centrul de multiplicat chei intr-un loc care inainte avea aceeasi destinatie. Vadul fiind deja facut, afacerea va merge de la sine. Singurul lucru pe care trebuie sa-l aveti in vedere este calitatea superioara si diversitatea serviciilor oferite. Clientii sunt deja familiarizati cu locul unde amplasat atelierul, dar trebuie sa se obisnuiasca si cu oferta dvs.. Tarifele fixe si programul de functionare trebuie afisate la vedere, pentru a nu exista neintelegeri. Intreprinzatorii in domeniu considera ca intervalul orar 10.00-19.00, in timpul saptamanii si 10.00-14.00, sambata, este ideal pentru prestarea de astfel de servicii, deoarece dimineata devreme lumea merge la piata.

Atelier de copiat chei - alegerea colaboratorilor

In faza de debut a afacerii, un singur angajat este de-ajuns, iar acesta este de cele mai multe ori intreprinzatorul insusi. Deprinderea copierii cheilor se face intr-o ora, iar in cel mult o saptamana rebuturile ajung la o cota minima, asadar nu este necesara o calificare deosebita. Lucratorul trebuie sa fie priceput, sa aiba o pregatire tehnica, sa stie sa bata un cui sau sa masoare cu sublerul.

Un factor foarte important in atragerea si mentinerea clientilor este capacitatea angajatilor de a imbina insusirile profesionale cu abilitatea in relatiile sociale. Cunostintele tehnice, indemanarea la vanzare si in administrarea atelierului trebuie sa se integreze perfect in comportamentul la locul de munca. De acest lucru trebuie sa tina seama intreprinzatorul in momentul in care se hotaraste sa angajeze personal.

Pentru un atelier, doua persoane sunt suficiente, daca se lucreaza in schimburi, deoarece acelasi lucrator poate executa mai multe tipuri de servicii rapide, care nu necesita o calificare in plus.

Dezvoltarea afacerii inseamna mai multe ateliere, dar problema personalului poate fi simplificata. Daca pentru un atelier, este nevoie de doi angajati care sa acopere cazurile de concediu si de boala, pentru patru ateliere, cinci angajati sunt suficienti.

Modalitatile de promovare a unui atelier de copiat chei

Majoritatea investitorilor ignora publicitatea, in special in perioada de start, cand toate costurile par mai mari ca niciodata. Acest lucru, insa, poate avea consecinte dezastruoase mai ales ca la inceput afacerea este deosebit de fragila. Solutia optima pentru aceasta problema o reprezinta apelarea la modalitati mai simple si mai ieftine de promovare.

E foarte important sa multumesti fiecare client, deoarece acesta este modul cel mai putin costistor de publicitate. Dragos Ionita a avut o comanda de copiere a unei chei americane Medeco, care seamana cu cele normale, dar taieturile nu sunt perpendiculare, pe axa cheii, ci sub un unghi deschis sau inchis. Pentru acest caz, e necesara o masina speciala de tipul FREE FLO, pe care  intreprinzatorul nu o avea in dotare, asa ca le-a facut manual, la pila. Nu trebuie niciodata pierdut din vedere faptul ca un client multumit aduce si altii.

O alta modalitate de promovare a firmei si a serviciilor oferite este incheierea unui contract de publicitate pe baza de troc. In acest caz, serviciile de publicitate sunt compensate prin copierea de chei, de exemplu. Cataloagele de genul Pagini Aurii sau Ghidul Serviciilor aduc doar 2% din clienti si percep tarife destul de ridicate. Totusi, prezenta intr-un astfel de anuar e benefica, deoarece e posibil ca o firma sa aiba nevoie de servicii de multiplicare de chei si o comanda serioasa nu se respinge niciodata.

Pe langa toate acestea, calitatea serviciilor oferite reprezinta cea mai simpla si cea mai eficienta reclama si fiecare intreprinzator trebuie sa aiba in vedere acest lucru. In urma cu zece ani, numarul atelierelor de multiplicat chei era de doua ori mai mare, ceea ce sustine afirmatia anterioara. Priceperea si seriozitatea sunt esentiale in afaceri, pentru ca piata e in permanenta deschisa calitatii.

Rentabilitatea unui atelier de copiat chei

In medie, 40-50 de clienti apeleaza zilnic la serviciile de copiat chei, iar profitul mediu este de aproximativ 40% pe luna. La orice fluctuatie a cursului leu/euro, pretul cheilor brute se mareste si, implicit, se modifica si tarifele.

Dezvoltarea unei astfel de afaceri depinde de cat de mare este spatiul si unde este acesta amplasat. Intr-un spatiu mic, poti sa incarci brichete, sa vinzi accesorii pentru chei, ceasuri, iar pe timp de vara si ochelari de soare. Singurul mod de extindere in acest caz este infiintarea de noi puncte de lucru, in alte spatii.

Daca marimea atelierului permite, pe langa serviciile de copiat chei, se pot desfasura alte activitati similare, caracterizate prin promptitudine. Investitia nu este foarte mare, iar diversificarea gamei de servicii atrage clienti noi. Astfel, repararea ochelarilor, a incaltamintei, realizarea de copii xerox, de stampile, executarea de gravuri, schimbarea bateriilor la ceasuri, comercializarea de diferite produse de papetarie sunt doar cateva dintre oportunitatile de dezvoltare a unei afaceri de multiplicat chei. De asemenea, numeroase astfel de ateliere executa lucrari de strungarie si tocilarie (ascutit cutite, foarfece).

Factori de succes pentru un atelier de copiat chei

1. Inclinatie catre partea tehnica – in perioada de inceput a afacerii, sunteti propriul dvs. angajat, asa ca trebuie sa stiti cum sa utilizati masinile de copiat chei. Experienta unei activitati de birou nu va ajuta prea mult in manuirea pilei sau a polizorului.

2. Tarife competitive – aptitudinile tehnice trebuie sa completeze calitatile manageriale, fara de care orice afacere esueaza. Acest lucru presupune cunostinte despre piata, astfel incat sa nu percepeti tarife cu mult diferite fata de ceilalti intreprinzatori din bransa.

3. Placerea de a lucra – maiestria dvs. in afaceri iese la iveala doar daca desfasurati aceasta activitate din placere. Costin Ciucu este de profesie informatician, dar experienta si dorinta de a lucra in domeniu l-au determinat sa infiinteze un atelier de multiplicat chei. Obsesia castigului imediat poate determina haos in organizarea firmei si in, cele din urma, exact opusul rezultatului asteptat. Nu trebuie sa neglijati faptul ca, in cazul serviciilor de copiat chei, piata se formeaza in timp, iar calitatea ofertei este factorul principal de succes.

Factori de risc

1. Amplasament nefavorabil – in orasele mici, in comune, in cartierele marginase, nu exista o clientela cu mare putere de cumparare. Daca aveti un spatiu intr-o asemenea zona, practicati tarife mai scazute, astfel incat sa va atrageti clientii. Preferati un profit mai mic, decat unul inexistent.

2. Majorarea chiriilor, scumpirea utilajelor – cresterea costurilor implica tarife mai mari. Utilizati cu atentie strategiile de marketing potrivite pentru ca cei care apeleaza la serviciile dvs. sa fie convinsi ca merita sa plateasca tariful solicitat.
calitatea slaba a serviciilor oferite – numai daca clientul primeste ce si-a dorit, veti avea succes pe termen lung.

3. Nepriceperea – stricarea multor chei brute inseamna investitii pierdute. Daca veti continua sa faceti greseli, nu numai ca nu veti reusi sa va impuneti pe piata, dar veti iesi definitiv din afacere.

4. Nealocarea unor fonduri adecvate pentru reclama – daca nu va ganditi dvs. ca lumea trebuie sa va cunoasca oferta, clientii se vor gandi si mai putin. Cateva idei originale si o tinuta profesionala inseamna foarte mult. Nu uitati ca aceeasi calitate a serviciilor poate fi oferita si de altcineva, iar clientii trebuie ajutati sa se decida.

Copierea cheilor auto

Tehnologia auto a evoluat foarte mult in ultimii ani, asa ca acum fiecare masina are cheia ei proprie, comandata de un cip. Aceste chei sunt originale si sunt programate cu codul cipului, care exista in baza de date a companiei producatoare, pentru fiecare automobil produs.

Un impediment poate fi, insa, pretul. O cheie originala luata de la producatorul masinii poate ajunge chiar si la 1.000 de lei, asta daca nu trebuie schimbat tot sistemul, caz in care costurile ajung undeva la 1.000 de euro.

O alta varianta, mai simpla si mai ieftina, insa nu la fel de sigura, este apelarea la un atelier de multiplicat chei auto. O masina noua vine si cu un cod de activare al chipului, care se foloseste tocmai in astfel de cazuri. Acest cod va fi folosit la cheia cea noua si problema este rezolvata pentru aproximativ 100 de lei. Daca aceasta cheie este prevazuta si cu alarma incorporata sau inchidere centralizata, pretul creste cu aproximativ 50 de lei.

Cea mai complicata situatie este cea in care este vorba despre o cheie cu tehnologia Transponder. Aceste chei auto sunt fabricate dupa anul 1994 si au incorporat un microcip (emitator + receptor) cu rolul de a transmite electronic informatia necesara pornirii motorului. Fiecare cheie are un cod electronic diferit si stabil, care nu poate fi rescris cand este pornit motorul autovehiculului.

Cand cheia este introdusa in contact si invartita, se activeaza computerul masinii care cere autorizatia de la respectiva cheie. Computerul trimite un semnal catre contact pentru a afla codul continut de cheie. Cand codul continut de cheie este primit, contactul il trimite inapoi la computer pentru confirmare.

Odata ce confirmarea este validata masina poate porni. Codul microcipului nu poate fi copiat utilizand o masina de citire/scriere, se programeaza direct in memoria computerului de bord. Codul microcipului se schimba ori de cate ori se porneste motorul autovehiculului, iar algoritmul de schimbare a codurilor este cunoscut numai de catre producator.

Sistemul mai este cunoscut si sub numele de Imobilizator si este, de fapt, o alarma electronica antifurt care face legatura dintre motor si cheie pentru a permite pornirea motorului cand este recunoscut codul electronic al transponderului. Acesta este motivul pentru care multiplicarea unor astfel de chei este mai complicata si poate costa destul de mult, ajungand pana la aproximativ 600 de lei, in functie de modelul cheii. (Sursa: www.4-cars.ro)



Tags: atelier cheicopiat cheimultiplicare cheichei auto

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.86 din 5 - 76 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]