Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Programe pentru promovarea produselor agricole in UE

de
1003 0 29 Apr. 2014
Oportunitati de afaceri


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Potrivit informatiilor publicate pe site-ul MADR, organizatiile profesionale si interprofesionale interesate trebuiau sa transmita Ministerului Agriculturii propunerile de programe pana la data de 15 aprilie 2014, iar programele preselectate la nivel national vor fi inaintate Comisiei Europene pana la data de 15 iunie 2014 spre evaluare si selectie finala. Comisia va anunta lista cu programele retinute pentru finantare pana cel tarziu la 15 noiembrie 2014.


Pentru aceste programe de informare si promovare a produselor agricole, contributia UE nu va depasi 50% din costurile eligibile ale programelor, iar organizatiile din domeniul agroalimentar care propun programe vor participa la finantarea acestora cu minimum 20% din cheltuielile eligibile. In cazul programelor cu o durata de doi sau trei ani, contributia pe fiecare an de punere in aplicare nu poate depasi plafonul respectiv, iar pentru actiunile de promovare a fructelor si legumelor destinate copiilor in institutiile scolare din tarile UE, contributia financiara a UE este de 60% din costurile eligibile ale programelor de informare si promovare. 

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii




 
Potrivit ghidului de accesare a sprijinului financiar acordat pentru promovarea produselor agricole pe piata interna si in tari terte, bugetul national sustine diferenta de 30% din valoarea programelor, iar MADR are prevazuta pentru acest an o suma de 500.000 de euro. Sectoarele si produsele eligibile la cofinantare din bugetul national pe piata UE sunt fructele si legumele proaspete sau procesate, care au un buget de 120.000 de euro, respectiv de 140.000 de euro, vinurile cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata cu 120.000 de euro si produsele lactate cu un buget similar de 120.000 de euro. 
 
Produsele eligibile pentru promovarea in tari terte sunt carnea de vita sau de porc proaspata sau refrigerata, preparate alimentare pe baza de aceste produse, carne de pasare de calitate, produse lactate, ulei de masline si masline de consum, vinuri cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata, plante vii si produse de horticultura, bauturi spirtoase cu indicatie geografica protejata, fructe si legume proaspete sau procesate sau produse provenind din agricultura ecologica, produse procesate pe baza de cereale si orez, in textil sau carne de oaie. 
 
Promovarea in tari terte se poate face in zone geografice precum America de Nord, America Latina, Asia de Sud-Est, Orientul Apropiat si Mijlociu si Africa, respectiv in 24 de tari terte. Programele de promovare se realizeaza pe o perioada de cel putin un an si de cel mult trei ani de la data intrarii in vigoare a contractului incheiat cu APIA si organizatia a carui program a fost selectat de UE. Programul se imparte in etape de 12 luni. 
 
Conform regulamentului european, pentru piata interna a UE se va acorda prioritate programelor de promovare care pun in evidenta avantajele produselor comunitare, in special in ceea ce priveste calitatea, valoarea nutritionala, precum si siguranta si reprezentativitatea productiei agricole si alimentare europene. De asemenea, sunt prioritare programele privind etichetarea, bunastarea animalelor si protectia mediului. 
 
Pentru tarile terte sunt eligibile actiuni de informare privind sistemul comunitar al vinurilor de masa, participarea la manifestari, targuri si expozitii de importanta internationala, in special prin intermediul standurilor destinate valorizarii imaginii produselor comunitare, studii ale noilor piete, necesare pentru extinderea pietelor de desfacere si misiuni comerciale la nivel inalt. 
 
Datele MADR precizeaza ca in termen de 90 de zile calendaristice de la data notificarii deciziei Comisiei Europene, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) incheie contract cu organizatia profesionala sau interprofesionala al carei program a fost selectat. 
 


Tags: produse agricoleprograme de informare si promovareexportuniunea europeana

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Programe pentru promovarea produselor agricole in UE
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O sibianca exporta in Germania fursecuri si zacusca facute dupa reteta bunicii!

de Maria Nicutar
10 Oct 2013
O sibianca de 37 de ani a reusit sa isi transforme visul in realitate. Detine o afacere cu produse traditionale romanesti si sasesti si exporta deja...

Afaceri pornite din cereri uriase - Romania importa de sase ori mai mult vin decat exporta!

de Ilinca Dobrescu
27 Nov 2012
Romania a importat in primele opt luni ale acestui an nu mai putin de 42.414 tone de vin din struguri proaspeti, noteaza Capital. Aceasta cantitate...

Oportunitati de afaceri - Fructele de padure sunt foarte cerute la export!

de Silvia Bucsan
27 Oct 2008
Idei de afaceri: Fructele de padure sunt foarte cerute la export! Cererea tarilor din Europa de Vest pentru fructe de padure este...

Oportunitati de afaceri - Export de armuri in Germania si alte Idei de Afaceri

de Silvia Bucsan
17 Apr 2008
Scuturi, coifuri, sulite, armuri din otel sunt exportate de firma ARA SRL din Rasnov unei firme din Germania, pentru dotarea castelelor...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton