Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

3 reguli necesare pentru planificarea vanzarilor

de
3992 0 18 Dec. 2017
Piata marketing


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

3.43
din 7 voturi
RATING UTILIZATORI

Planificarea vanzarilor se face pentru a obtine o estimare corecta a vanzarilor viitoare.

Iata 3 reguli necesare pentru planificarea corecta vanzarilor!

1 . Realizeaza estimari pentru fiecare luna
Planificarea pe luni poate parea minutioasa, insa te ajuta sa realizezi estimari realiste. Motivul principal pentru care iti recomandam aceasta abordare este sezonalitatea vanzarilor. Cele mai multe afaceri nu au vanzari constante pe toata durata anului pentru ca nevoile si preferintele clientilor se schimba de la o luna la alta.

De exemplu, pentru industria bunurilor de larg consum, luna decembrie aduce vanzari ridicate datorita sarbatorilor de iarna, cand toata lumea cumpara cadouri si se aprovizioneaza. Pentru alte industrii, de exemplu cea metalurgica, luna decembrie poate fi caracterizata de vanzari scazute din cauza concediilor clientilor. Cel mai simplu mod prin care sa integrezi sezonalitatea vanzarilor este sa analizezi vanzarile trecute si sa observi cum au variat de la o perioada la alta pentru a extrage un model caracteristic afacerii tale.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Evaluarea Nationala Culegere exercitii rezolvate la matematica clasa a VIII-a


Prin Culegerea de probleme si exercitii copilul tau si matematica vor deveni cei mai buni prieteni Vei spune poate ca ai biblioteca plina ochi de carti si culegeri de matematica din toate timpurile mai de pe vremea ta cand Gheba si Petrica dadeau de furca micilor matematicieni sau mai recente raportate la noile programe...

Oferta Speciala
valabila 48h

Pe langa impactul de sezonalitate, se mai pot manifesta si alte influente care sa afecteze comportamentul de consum:
modificari legislative, modificari ale puterii de cumparare, schimbari meteorologice etc. Acestea au dezavantajul ca sunt dificil de prevazut. Totusi, pentru a nu fi luati prin surprindere de astfel de evenimente, este indicat sa fiti pesimisti moderat in realizarea previziunilor.

2. Stabileste orizontul de timp potrivit
Cele mai multe previziuni de vanzari se realizeaza pentru un orizont de timp de 12 luni. Totusi aceasta nu este o regula valabila pentru toate previziunile. in functie de specificul afacerii, orizontul de timp poate fi mai mare, de trei, cinci sau chiar 10 ani. De exemplu, in industria de masini, previziunile se fac pe termen lung pentru ca seriile de masini se proiecteaza pentru a fi pe piata cativa ani. in acest
caz, vanzarile pentru un anumit model se fac pentru intreaga perioada cat acest model va fi pe piata.

Un alt aspect important este ca previziunea vanzarilor sa se faca la nivel de luna pentru primul an, dupa care se poate face la nivel anual. Primele 12 luni sunt mai aproape de prezent si de obicei exista suficiente informatii. Mai mult, o previziune detaliata pentru orizontul apropiat este necesara si pentru realizarea planului de actiune.

3. Utilizeaza grafice
Graficele sunt un instrument extrem de util pentru vizualizarea vanzarilor. Un tabel cu cifre este concludent doar pentru un numar restrans de persoane care lucreaza frecvent cu aceste cifre. Pentru restul oamenilor insa, calculele tale pot fi greu de descifrat si de transpus in realitate. Ajuta-i sa „vada” vanzarile la care te-ai gandit pentru ca acestia sa poata face conexiuni cu aria lor de activitate.
Atentie insa la modul in care alegi tipul graficelor si culorile.

De exemplu, graficele de tip pie sunt indicate pentru a arata cat reprezinta o categorie din intreg. Un astfel de grafic ar fi potrivit pentru a reprezenta cate vanzari aduce fiecare categorie de produs din totalul vanzarilor. Un grafic cu bare se utilizeaza pentru a arata evolutia in timp a vanzarilor (vanzarile lunare sau anuale).

In ceea ce priveste culorile, este indicat sa utilizezi culori agreate de majoritatea oamenilor (gri, albastru, verde).
incearca sa eviti tonurile agresive sau daca te decizi asupra lor, sa te folosesti de semnificatia lor. De exemplu, foloseste culoarea rosu pentru a atrage semnale de alarma asupra unor cifre care nu arata bine. Daca firma ta are o sigla si o culoare sau mai multe, este elegant sa le utilizezi in grafice. Graficele vor fi astfel asociate cu firma.


Tags: planificareplanificare vanzarivanzaripreviziuni vanzari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

3 reguli necesare pentru planificarea vanzarilor
Rating:
Nota: 3.43 din 5 - 7 voturi.

Articole conexe

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Cum sa-ti planifici mai usor vanzarile?

de Marinache Paula
17 Feb 2016
Pentru a avea vanzari de succes este necesara planificarea. Unul dintre aspectele esentiale in planificarea vanzarilor este sa definesti ipotezele de...

Vanzari mai bune cu ... oglinzi interactive. Indrazneste!

de Marinache Paula
14 Ian 2016
Majoritatea comerciantilor nu isi pot permite propriii consultanti de stil, dar compania Mirrus din Winston Salem, Carolina de Nord, a creat o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna ziua. Sunteti intereset sa investiti in turism in zona Ardeal( Transilvania)?  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016