Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Afacerile cresc cand vorba se duce in directia potrivita, catre referali!

de
1540 0 09 Dec. 2011
Piata marketing


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Marketing-ul tine in picioare afacerile si le indreapta in directia cea mai potrivita. Prin marketing reusim sa ne ducem afacerile cu un pas mai aproape de succes prin fiecare decizie inspirata pe care o luam in conturile lor. Ne folosim de marketeri, de profesionisti si experti, de consultanti, de advertiseri, de PR-isti si de clientii deja existenti. Acestia sunt, in mod real, o mina de aur pentru afacerile conduse de oameni inteligenti si cu viziune.

Multi antreprenori si manageri cauta sa isi creasca profitabilitatea afacerilor pe care le conduc sau le reprezinta, prin cooptarea de noi clienti. Eforturile sunt mari si in aceasta categorie intra eforturi banesti, eforturi de energie, creativitate, eforturile echipelor de lucru si lista continua.


Per total, investim multe resurse in procesul de castigare de noi clienti in portofoliu, clienti pe care ne bazam sa ne creasca cifra de afaceri in mod optim.

O alta solutie, considerata de multe ori si numeroase cazuri, mai viabila, este cea de a cere referali. Clientii deja existenti sunt multumiti in mare parte de serviciile pe care le utilizeaza, de produsele pe care noi le oferim. Acestia sunt cei mai abili “agenti de vanzari” pe care nu ii platim in mod constant, insa pe care trebuie sa ii valoram si sa ii respectam.

In prezent, trebuie sa tinem cont ca majoritatea cumparaturilor sunt efectuate pe baza recomandarilor. Cerem sfaturi rudelor, prietenilor, celor in care avem incredere. Acestia ne indreapta in directia pe care ei au apucat-o si pe care o prefera in mod real.

Secretul in a cere referali sta in evaluarea celor pe care ii vom coopta in acest proces. In fapt, nu toti clientii sunt potriviti pentru a ne aduce referali. Este nevoie sa apelam la cei mai multumiti clienti si sa ii rasplatim pe masura. Aruncam un cadou in joc, o oferta speciala, o reducere de pret si discutiile pot incepe si se vor indrepta in directia potrivita.

Un alt secret este sa cerem exact referalii de care avem nevoie. Este vital sa concepem o imagine ideala a consumatorului pe care ni-l dorim si sa o pictam pentru clientii deja existenti care ne pot aduce asemenea prospecte. De asemenea, este vital sa ii cooptam in acest proces pe cei care detin retelele de care avem nevoie. Nu se merita sa incercam sa cerem referali unei persoane care nu detine o retea densa de potentiali clienti. Ar fi o pierdere de timp si de bani.

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii




Per total, clientii pe care ne bazam pentru a ne aduce in afaceri noi clienti trebuie evaluati, selectati si tratati regeste. Mai presus de orice, ei trebuie priviti ca surse in care noi investim si investitia trebuie sa se amortizeze in timpul planificat si la marja pe care am stabilit-o.


Tags: clientireferaliclienti referaliafacericonsumatori

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Afacerile cresc cand vorba se duce in directia potrivita, catre referali!
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Afacerile din piata carnii ar putea depasi anul acesta 34 miliarde de lei

de Idei De Afaceri
11 Apr 2018
Afacerile din piata carnii ar putea depasi in acest an nivelul de 34 miliarde de lei, pe fondul cresterii consumului, dar si ca urmare a evolutiei...

Cu cine sa NU faci afaceri in Romania. Cele mai riscante domenii din economie

de Idei De Afaceri
30 Ian 2018
Economia romaneasca este precum un mar: apetisant pe dinafara, insa gaunos si cu un gust fad. Stam bine la capitolul crestere economica, insa dincolo...

Evolutia afacerilor din Romania in 2017

de Idei De Afaceri
29 Nov 2017
Evolutia economica a Romaniei din ultimul an genereza emotie. De la entuziasti sustinatori ai consumului ca marca a bunastarii, la contestatari...

Mediul de afaceri NU este de acord cu plata defalcata a TVA

de Alina Constantinescu
11 Sep 2017
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat in perioada 8 august - 28 august 2017 o consultare...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: buna ziua, suntem o firma de software si avem 3 produse pentru care am avea nevoie de investitie...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016