Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Arta rebranduirii - afla tot ce trebuie sa stii

de
2910 0 30 Iun. 2014
Piata marketing


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4
din 3 voturi
RATING UTILIZATORI

Exista aproximativ la fel de multe motive pentru rebranduirea unei afaceri ca si modalitatile prin care poti face asta. Unele dintre motive sunt pozitive, altele mai putin pozitive.

 
Insa, indiferent de motivul rebranduirii, exista modalitati gresite si bune pentru a face acest lucru. Primul pas ar fi determinarea gradului rebranduirii, care este determinat de motivul dorintei de a schimba perceptia pietei.
 
Rebranduirea partiala
In situatiile in care o marca a fost ferm stabilita, inca este simplu de depasit sau are nevoie de actualizare ca urmare a adaugarii unor produse si servicii noi. In aceste cazuri, nu vrei sa elimini valoarea brandului care a fost dezvoltat de-a lungul anilor, dar pur si simplu faci modificari subtile pentru a actualiza sau reprezenta oferta extinsa.
 
Rebranduire totala
Fuziunile corporative vor duce la rebranduirea completa. Cand organizatiile au esuat in stabilirea brandului sau au trecut printr-un scandal de orice fel, rebranduirea totala poate fi in ordine. In aceste cazuri, intentia este de a sterge orice identitate de brand anterior si inlocuirea lui completa cu imagini si mesaje noi.
 
In acest caz, Sprint este un exemplu foarte bun al rebranduirii totale, ceruta atunci cand compania a fuzionat cu Nextel. Compania a eliminat logo-ul unghiular (si culoarea rosie corporativa), care parea indicativul inflexibilitatii, si l-a inlocuit cu un logo mult mai fluid - plasat pe un fundal auriu vesel - care reflecta flexibilitatea si prietenia companiei.
 
Sfaturi de rebranduire
In timp ce este imposibil sa stii care va fi rezultatul rebranduirii, cu siguranta te poate pune intr-o pozitie de succes luand decizii solide, incepand cu construirea unei echipe de brand-planning. Angajatii de incredere ar trebui inclusi si, poate, unii clienti de prim-rang, astfel incat sa primesti intrare externa.
 
Urmatorul pas este revizuirea modului in care compania opereaza pentru a te asigura ca procesele si procedurile interne sunt adecvate, avand in vedere mesajele noului brand sau determinarea a ceea ce este nevoie sa fie modificat. Ca urmare a acestui exercitiu, lansarea are nevoie sa fie orchestrata; angajatii trebuie sa fie pasionati de noul brand, asa ca ei pot genera pasiune si pe piata. Ar trebui sa se implice fiecare departament, deoarece rebranduirea nu este doar o functie de marketing, ci un efort al intregii companii.

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2018
Lavanda: cultura profitabila in 2018

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii



 
Odata ce entuziasmul initial moare, este importanta sustinerea noului brand prin instituirea unui program continuu de masurare a utilizarii coerente si completa a angajatilor. Mentinerea integritatii brandului in cadrul unei companii este motivul principal pentru rebranduire.
 
Gandeste-te care dintre cele doua modalitati de mai sus ti se potrivesc, in cazul in care doresti rebranduirea, si aplica-le.
 
Sursa: entrepreneur.com
 


Tags: afaceribrandrebranduiremarcalogosfaturi brandsfaturi afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Arta rebranduirii - afla tot ce trebuie sa stii
Rating:
Nota: 4 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Afacerile din piata carnii ar putea depasi anul acesta 34 miliarde de lei

de Idei De Afaceri
11 Apr 2018
Afacerile din piata carnii ar putea depasi in acest an nivelul de 34 miliarde de lei, pe fondul cresterii consumului, dar si ca urmare a evolutiei...

Cu cine sa NU faci afaceri in Romania. Cele mai riscante domenii din economie

de Idei De Afaceri
30 Ian 2018
Economia romaneasca este precum un mar: apetisant pe dinafara, insa gaunos si cu un gust fad. Stam bine la capitolul crestere economica, insa dincolo...

Evolutia afacerilor din Romania in 2017

de Idei De Afaceri
29 Nov 2017
Evolutia economica a Romaniei din ultimul an genereza emotie. De la entuziasti sustinatori ai consumului ca marca a bunastarii, la contestatari...

Este suficient sa investesti bani intr-un brand pentru a crea valoare?

de Idei De Afaceri
06 Oct 2017
Conform informatiilor raportului de piata Brand Finance Romania 50 din 2017, cele mai valoroase zece branduri romanesti insumeaza o valoare de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna ziua. Sunteti intereset sa investiti in turism in zona Ardeal( Transilvania)?  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016