Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Cat de mare este cererea pentru produsul meu?

de
1197 0 09 Sep. 2014
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Exista cazuri in care, de-a lungul unui sezon sau al unui an, se vand sute de mii sau chiar milioane de exemplare dintr-un produs pentru care s-ar parea ca nu exista cerere. Este cazul diferitelor gadgeturi, a caror moda se extinde rapid, producatorii realizand vanzari uriase in perioade extrem de scurte.

Felul in care se poate determina cat de mare va fi cererea pentru un produs depinde de prezenta sau lipsa anterioara a acestuia pe piata. Unele afaceri, cum ar fi de exemplu un salon de coafura, ofera servicii a caror cerere a fost deja determinata in general. In orice oras sunt o multime de intreprinzatori care conduc saloane de coafura.

Acelasi lucru este valabil si pentru atelierele de reparatii, magazinele de confectii sau salile de cinematograf. In acest caz, problema consta doar in alegerea unui amplasament bun si in asigurarea unor servicii de calitate la preturi cat mai mici. Scapati astfel de o sarcina extrem de dificila, nemaifiind necesar sa construiti cererea, deoarece aceasta cerere exista deja. In cazul produselor specializate, nevoia pietei exista, dar aceasta este mai limitata din cauza procentului redus al consumatorilor care le folosesc.

Serviciile de astrologie sau vanzarea ziarelor in limbi straine sunt exemple de acest tip. Dar, chiar daca piata este limitata, cererea poate fi suficient de puternica. Daca aveti singurul anticariat dintr-un oras mare, sansele ca sa faceti afaceri foarte bune sunt extrem de crescute. 
 
Intotdeauna cand intentionati sa oferiti un nou produs sau serviciu, va trebui sa testati gradul de acceptare din partea consumatorilor, pana cand veti avea un indiciu clar ca exista o cerere potentiala (aici chiar si profesionistii se mai inseala…). 
 
Un exemplu sugestiv este succesul pe care Arlene l-a obtinut cu un produs extrem de simplu si de ingenios – un tub flexibil care se monteaza in capatul tevii de la chiuveta din bucatarie si care impiedica apa sa improaste totul in jur cand se da drumul la robinet. In plus, acest tub fiind flexibil, permite dirijarea jetului catre toate colturile chiuvetei, usurand curatarea acesteia. Arlene nu a trebuit sa explice distribuitorilor ce avantaje aduce produsul ei – acest lucru era evident. 
 
Exista si cazul unei cereri potentiale pentru un produs necunoscut, caz ilustrat de lansarea pe piata americana a unui gadget ieftin si putin pretentios: zmeul de hartie. Timp de aproape 50 de ani, toti copiii din Statele Unite s-au jucat cu zmeele marca “High Flyer”, carora li se atasau cozi din carpe.

Produsul era unic pe piata si nu parea sa existe cerere pentru un nou articol. In ultimii ani au aparut insa variante mai sofisticate, mai rezistente, mai scumpe, dar si mai amuzante. Noile zmee au doua aripi mobile si pot face o multitudine de acrobatii. Oamenii le-au vazut zburand, au dorit sa incerce si ei si astfel a aparut noua clasa de consumatori, caci utilizatorii acestei jucarii nu mai sunt copiii, ci parintii lor. Uneori deci, este posibila crearea unei cereri pentru un nou produs, dar, in general, acesta reprezinta un obiectiv greu de atins.

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii




 
 


Tags: afacericerere produseprodue

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cat de mare este cererea pentru produsul meu?
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Afacerile din piata carnii ar putea depasi anul acesta 34 miliarde de lei

de Idei De Afaceri
11 Apr 2018
Afacerile din piata carnii ar putea depasi in acest an nivelul de 34 miliarde de lei, pe fondul cresterii consumului, dar si ca urmare a evolutiei...

Cu cine sa NU faci afaceri in Romania. Cele mai riscante domenii din economie

de Idei De Afaceri
30 Ian 2018
Economia romaneasca este precum un mar: apetisant pe dinafara, insa gaunos si cu un gust fad. Stam bine la capitolul crestere economica, insa dincolo...

Evolutia afacerilor din Romania in 2017

de Idei De Afaceri
29 Nov 2017
Evolutia economica a Romaniei din ultimul an genereza emotie. De la entuziasti sustinatori ai consumului ca marca a bunastarii, la contestatari...

Mediul de afaceri NU este de acord cu plata defalcata a TVA

de Alina Constantinescu
11 Sep 2017
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat in perioada 8 august - 28 august 2017 o consultare...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: buna ziua, suntem o firma de software si avem 3 produse pentru care am avea nevoie de investitie...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016