Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Cele mai bune cai de a atrage atentia asupra produsului sau serviciului tau

de
1991 0 12 Mai. 2015
Piata marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Cand o firma doreste sa lanseze o noua marca sau sa creasca vanzarile uneia deja existente, trebuie sa gaseasca cele mai bune cai de a atrage atentia acelei categorii de consumatori potential interesati de produsul respectiv.

Acest lucru nu este atat de usor pe cat ar putea parea. Evident, publicitatea pentru o noua marca de ciocolata trebuie sa se adreseze oamenilor carora le place ciocolata.

Insa unii consumatori cumpara doar una sau doua marci de ciocolata, iar altii nu au nici o preferinta luand ce le este la indemana. Si, de ce ar renunta acestia la marcile preferate pentru a cumpara altceva?

Aici intervin agentiile de publicitate. Ele vor trebui sa stabileasca care grup de consumatori este dispus sa cumpere o anumita marca. Acest proces se numeste „determinarea cererii”. Unora dintre agentii li s-ar putea cere sa gaseasca consumatorii care pot fi influentati sa cumpere un produs de care nu sunt in mod normal interesati. Acest proces poarta numele de „crearea cererii”.

Grupurile de consumatori pot fi definite de o multitudine de trasaturi: venituri disponibile, stil de viata, clasa sociala, rasa, religie, sex sau varsta si din combinatiile dintre acestea. Permutarile sunt in numar considerabil, iar fiecare combinatie care este specifica unei anumite marci se numeste „piata”, iar aflarea informatiilor despre fiecare reprezinta „studiul de piata”.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Bacalaureat 2018 Teste rezolvate la limba si literatura romana profil real


Teste in conformitate cu  programa BAC la limba si literatura romana 2018 Copilul dvs se afla in fata unui pas important din viata lui examenul de bacalaureat altadata numit si examenul de maturitate   Sunteti ingrijorat E normal Pentru ca trecerea cu bine a examenului de bac inseamna accesul la o anumita facultate ba chiar si...

Oferta Speciala
valabila 48h


Odata ce agentia stabileste care anume piata este vizata, va trebui stabilita care forma de media este cea mai potrivita pentru atingerea telului. In cazul unei mici afaceri, cum ar fi un garaj sau un atelier de reparatii casnice, aceasta isi va face publicitate in ziarele locale sau la postul de televiziune local.

Pe scara mai larga, o companie de uleiuri va avea o campanie la nivel national, deoarece oricine isi va putea cumpara marca respectiva de la benzinaria sau magazinul din colt. Accesibilitatea la marca respectiva determina deci forma de media in care se va face publicitate.

Natura pietei este un alt criteriu important. Publicitatea pentru un atelier de reparat instalatiile casnice intr-o revista de afaceri sau pentru lenjerie de dama la un post de desene animate nu are nici un sens. Pentru ca tinta de piata sa fie atinsa trebuie alese acele mijloace de presa care sunt receptionate si vizionate de cei vizati.

Campania nu trebuie sa vizeze neaparat intregul numar al celor potential interesati. Grupurile mici dar care au intr-adevar nevoie de produsul respectiv se pot dovedi mult mai rentabile. Pot fi vandute serii mici de calitate inalta si scumpe, dar profitul fiecarei vanzari sa fie atat de mare incat sa-l depaseasca pe cel obtinut din vanzarea produselor de serie, ieftine, in numar mare.

In acest caz publicatiile dintr-un anumit domeniu sau programele de televiziune cu o audienta specializata vor ajunge exact la tinta dorita.

Domeniul publicitatii reprezinta o afacere la fel de competitiva ca orice alta industrie, iar agentiile lupta din greu pentru a se mentine in top. In Marea Britanie, una dintre cele mai mari agentii Seatchi & Seatchi a trebuit sa concureze din greu timp de trei campanii electorale (intre 1979 si 1987) cu o firma americana, pentru a se ocupa de imaginea Partidului Conservator.

O alta agentie, J. Valter Thompson, a fost socata de pierderea contractului de 6.000.000 £ pe care il avea cu Guinness, recapatandu-si insa pozitia intre primele 10 agentii cand a castigat din nou client ICL.

La sfarsitul unei campanii, agentia poate cere pana la 15% din costurile totale, drept profit. Bineinteles, ca sa poti face publicitate si sa angajezi agenti publicitari trebuie sa obtii beneficii. In final, insa, consumatorul este cel care plateste, deoarece costurile reclamei se regasesc in pretul produselor.

Cam 15% din costul produsului se regaseste doar in publicitate, deci exista o legatura directa intre profitul agentiei si cat plateste consumatorul. Din postura de consumatori platim, oare, fara sa fim intrebati, un serviciu de care ne-am putea lipsi? Sau platim, in cunostinta de cauza, pentru informatiile si amuzamentul produse de reclame?



Tags: marketingpublicitateafacerireclamaagenti publicitari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cele mai bune cai de a atrage atentia asupra produsului sau serviciului tau
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Revolutie in afaceri, marca millenials

de Florin P. Amariei
29 Iun 2018
Preferintele tinerilor "millennials", sau asa numitii nativi digitali, revolutioneaza modul de a face afaceri, in intreaga lume. Tinerii nascuti dupa...

Afacerile din piata carnii ar putea depasi anul acesta 34 miliarde de lei

de Idei De Afaceri
11 Apr 2018
Afacerile din piata carnii ar putea depasi in acest an nivelul de 34 miliarde de lei, pe fondul cresterii consumului, dar si ca urmare a evolutiei...

Ce beneficii aduce o strategie de marketing digital?

de Idei De Afaceri
19 Mar 2018
Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanta din marketingul digital a devenit extrem de complex. Diferentele de abordare si...

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: buna ziua, suntem o firma de software si avem 3 produse pentru care am avea nevoie de investitie...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016