Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cinci sfaturi pentru realizarea unor materiale de marketing profesionale

de Ana Steinberg 11 Iul. 2012 3572
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Orice companie are nevoie piese tiparite ce fac o treaba atenta si bine gandita in prezentarea produselor si serviciilor: cataloage, buletine informative, liste cu produse si brosuri, mape de prezentare, caiete de sarcini, brosuri cu evenimente speciale, foi cu aplicatii, rapoarte anuale, manuale, buletine tehnice, postere, etichetari, materiale de recrutare si asa mai departe.

Odata cu disponibilitatea sporita a sistemelor de publicare puternice pe desktop si software, multe companii decid sa satisfaca aceste nevoi interne.

Rezista acestui impuls. Materialele realizate la repezeala isi vor trada originea spontana majoritatii persoanelor care le citesc. Aparenta este realitate in marketing, iar tu trebuie sa arati  cat de profesional posibil poti.

Mai jos sunt niste sfaturi in lupta cu nevoile literaturii de care te vei lovi pe masura ce compania ta se dezvolta si creste:

•    Fa rost de un pachet de papetarie si un logo proiectat in mod profesionist. Ai grija sa nu-l schimbi timp de cel putin 10 ani. Poti angaja o agentie de publicitate sa-l creeze sau un artist grafic. Nu incerca sa faci asta singur, indiferent de cat de creativ te consideri. Un artist profesionist se va asigura ca materialele tale de papetarie vor reflecta personalitatea ta corporativa, in timp ce vor pastra o infatisare curata si profesionista. Vor arata bine in culori, dar si in alb si negru; se vor multiplica mai usor in marimi mai mici; se vor transmite prin fax mai usor, si pur si simplu vor fi mai atractive decat daca ai incerca sa le faci singur.

•    Invata principiile unui design grafic solid. Intelegerea designului grafic este o munca ce dureaza toata viata, bineinteles, dar putina documentare si un spirit de observatie bun te poate ajuta enorm. Cauta cateva carti despre designul grafic la o librarie locala si educa-te singur. Toate materialele printate ar trebui sa urmareasca principiile fundamentale ale design-ului:

1.    Pastreaza aspectul curat si simplu. Nu supraincarca cititorul vizual. Utilizeaza un grafic grila pentru a alinia diferitele elemente intr-o maniera ordonata.
2.    Foloseste titluri si subtitluri pentru a conduce cititorul. Cand acesta intoarce pagina, unde va privi el/ea? Foloseste titluri si subtitluri pentru a furniza puncte de scanat  care sa faca cititorul sa citeasca mai departe.
3.    Evita prea mult scris. Pagini pline cu prea mult scris nu sunt atragatoare pentru cititor. Rupe ritmul cu poze, ilustratii, desene, grafice si asa mai departe.
4.    Foloseste spatiul alb. Incearca sa eviti un aspect aglomerat, in ciuda tentatiei de a folosi fiecare centimetru din hartia pentru care ai platit. Spatiul alb serveste drept cadru vizual pentru restul continutului de pe pagina.
5.    Pastreaza formatele standard, doar daca ai un motiv bun pentru care sa nu o faci. Toti ne-am obisnuit cu formatul standard de 8-1/2” x  11” pentru a printa materialele. Chiar si sistemele noastre de depozitare sunt facute pentru lucruri de marimea asta. Daca alegi o marime neobisnuita, materialele nu se pot indosaria cu usurinta.
6.    Ataseaza o legenda pentru fiecare poza. Cu totii ne dorim sa stim la ce ne uitam. Iar o legenda iti da sansa nu doar sa identifici produsul tau dar sa le si reamintesti cititorilor de beneficii.
7.    Foloseste mai degraba diagrame si grafice decat tabele. O brosura este un document vizual. Foloseste grafice pentru a spori interesul vizual si fa numerele mai semnificative.

•    Asigura-te ca materialele tale au un “aspect familiar”. Fiecare bucata de literatura nu trebuie sa arate identic, dar toate trebuie sa formeze un tot unitar si compatibil. Imagineaza-ti toate materialele intinse in fata ta pe masa de conferinta. Arata toate ca apartinand aceleasi companii? Ar trebui.

•    Investeste in fotografie de calitate. Companiile mici, uneori se zgarcesc sa investeasca in calitatea pozelor echipamentului lor, a site-urilor, echipamentul in uz sau a accesorilor si proviziilor. Un echipament de fotografie puternic si profesionist te va diferentia de companiile mici. Clientii vor sa fie reasigurati de calitatea produsului tau. Fotografiile amatoare ofera o proasta impresie despre profesionalismul tau. Fotografierea de calitate este o investitie pentru viitorul tau.

•    Numeste o persoana ca sef. Nevoile literaturii tale vor fi in continua schimbare, cu expozitii, cu produse noi si piete, precum si cu cresterea normala. Trebuie sa aveti o persoana responsabila pentru anticiparea nevoilor viitoare, care sa se descurce cu productia si cu mentinerea unui inventar. Literatura neingrijita devine din ce in ce mai nefolositoare si amagitoare. Fiecare piesa noua trebuie sa aiba o argumentare rationala, descrierea audientei si o schita de continut, spre deosebire de argumentarea pe care o dezvolti pentru o bucata de publicitate.


Tags: marketinglogopublicitate

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri
31 Ian 2024
Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]