Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Culorile sunt importante in afaceri. Cei 3 NU despre folosirea culorilor in afaceri

de
1615 0 17 Feb. 2015
Piata marketing


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

La alegerea culorilor potrivite pentru afaceri si campaniile in marketing te sfatuim sa nu te limitezi la teoriile traditionale care se axeaza pe impactul emotional al culorilor. Ce culori sa folosesti si ce sa eviti?

Numeroase studii de marketing arata ca oamenii asociaza culorile cu anumite emotii si idei:
- albul si albastrul cu curatenia si prospetimea;
- verdele crud cu sanatatea;
- verdele neon cu distractia si spiritul aventurier;
- negrul cu eleganta.

Desigur, este bine sa iei in considerare aceste teorii atunci cand cauti culorile potrivite pentru imaginea firmei tale, insa aceste teorii nu ar trebui sa reprezinte cel mai important factor in luarea deciziei.

Alti factori mai importanti pot fi urmatorii:
– conotatiile culturale ale culorilor pe care vrei sa le folosesti pe o anumita piata;
– culorile utilizate de competitie si modul in care iti poti diferentia produsele si serviciile prin imagine;
– perceptia consumatorilor cu privire la produs sau serviciu;
– usurinta cu care culorile alese pot fi utilizate in comunicarea cu clientii (ambalaje, reclame etc.).

Un exemplu popular este Beetle. Volkswagen a ales verdele pentru promovarea masinii, o culoare mai putin utilizata pentru masini. Aceasta alegere a atras atentia asupra noii masini si a contribuit la vanzari insemnate ale produsului.

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii




1. Nu evita culorile vibrante!
Daca te ajuta sa te diferentiezi fata de competitori, culorile „tari” pot contribui la cresterea vanzarilor. In comunicarea cu clientii, culorile puternice pot fi mai importante decat cuvintele. Totusi, ai grija sa nu utilizezi prea multe culori vibrante pentru a nu crea confuzie. Una sau doua sunt de ajuns.

2. Nu alege culorile brandului in functie de preferintele personale!
Cea mai sigura metoda prin care poti sa descoperi cea mai potrivita culoare pentru un produs sau serviciu este sa intrebi clientii. Culoarea ta preferata poata sa nu aiba nimic in comun cu firma ta.

3. Nu uita cea mai importanta teorie a marketingului: clientii sunt irationali!
Decizia de cumparare este influentata de foarte multi factori: de la starea de spirit pana la modul in care sunt dispuse produsele. Clientii par irationali atunci cand iau deciziile de achizitie din cauza lipsei de consistenta. Este posibil ca un produs cumparat azi sa nu mai para la fel de atragator peste cateva zile pentru aceeasi persoana.

Aceasta teorie se aplica si atunci cand vine vorba de culori. Un exemplu celebru este Pepsi, care a esuat de fiecare data cand a incercat sa schimbe culoarea produsului: alb si albastru. Desi celelalte proprietati au ramas neschimbate, clientii au respins produsul din cauza culorii.


Tags: afaceriafaceremarketingculorialegerea culorilor

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Culorile sunt importante in afaceri. Cei 3 NU despre folosirea culorilor in afaceri
Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Afacerile din piata carnii ar putea depasi anul acesta 34 miliarde de lei

de Idei De Afaceri
11 Apr 2018
Afacerile din piata carnii ar putea depasi in acest an nivelul de 34 miliarde de lei, pe fondul cresterii consumului, dar si ca urmare a evolutiei...

Ce beneficii aduce o strategie de marketing digital?

de Idei De Afaceri
19 Mar 2018
Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanta din marketingul digital a devenit extrem de complex. Diferentele de abordare si...

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Cum sa realizezi un plan de marketing in 5 pasi

de Idei De Afaceri
16 Feb 2018
Documentul de baza al oricarui start-up este planul de afaceri, esential este, insa, sa existe si un plan de marketing. Acest plan detaliaza...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna ziua. Sunteti intereset sa investiti in turism in zona Ardeal( Transilvania)?  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016