Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Cum sa realizezi un plan de marketing in 5 pasi

de
2475 0 16 Feb. 2018
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

3.5
din 6 voturi
RATING UTILIZATORI

Documentul de baza al oricarui start-up este planul de afaceri, esential este, insa, sa existe si un plan de marketing. Acest plan detaliaza strategia si activitatile de marketing menite sa promoveze afacerea, produsele si serviciile.

Planul de marketing este obligatoriu pentru afacerile in cazul carora marketingul are o influenta mare asupra vanzarilor. Te poate ajuta sa evaluezi afacerea in functie de industrie si de evolutia pietei, sa satisfaci asteptarile clientilor tai intr-o masura cat mai mare, sa urmaresti rezultatele si sa descoperi ce instrumente functioneaza pentru afacerea ta.

Asadar este recomandat sa urmezi 5 pasi pentru a dezvolta un plan de marketing:

1. Analizeaza afacerea

Primul pas in definirea strategiei de marketing este sa analizezi mediul intern al afacerii tale pentru a descoperi care sunt punctele tari si punctele slabe. O buna cunoastere a businessului este esentiala pentru conturarea strategiei de marketing potrivite,  fiecare afacere fiind unica. 

De aceea, o strategie de marketing functionala trebuie sa porneasca de la particularitatilebusiness-ului. Nu exista o strategie care sa functioneze pentru toate firmele dintr-o  anumita industrie.

2. Analizeaza mediul extern

Urmatorul pas este sa analizezi mediul extern afacerii tale, pentru a descoperi  oportunitatile si amenintarile. Daca in pasul anterior ai analizat elementele care tin  de afacerea ta, acum  este necesar sa te gandesti la cele din exterior, pe care nu le poti controla, insa pe care le poti utiliza in avantajul tau.

3. Dezvolta strategia de marketing

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2018
Lavanda: cultura profitabila in 2018

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii




In acest moment detii informatii cu privire la mediul intern si extern al businessului tau. Reuneste prioritatile  alese pentru a stabili care este punctul in care iti doresti sa ajungi prin implementarea strategiei tale de marketing. Retine faptul ca strategia se  refera la actiuni pe termen mediu si lung. 

Iti recomand ca startegia de marketing sa urmareasca cei 4P: produs, promovare, pret, plasare.

4. Stabileste pasii de implementare a strategiei de marketing

In aceasta etapa trebuie sa definesti etapele necesare pentru ca strategia ta sa devina realitate.
Indiferent de ordinea activitatilor, iti recomandam sa iei in considerare urmatoarele elemente: instrumentele de promovare utilizate, bugetul disponibil si modul in care acesta  este alocat pentru fiecare activitate, definirea sarcinilor pentru persoanele implicate.

Este important ca strategia ta sa fie realista in termeni de timp si resurse. Cu alte cuvinte, trebuie sa te asiguri ca poti atinge obiectivele propuse cu resursele pe care le ai sau pe care le poti obtine (oameni,  bani). De asemenea, aloca  suficient  timp  pentru  implementarea  strategiei astfel incat celelalte activitati ale firmei sa nu fie afectate.

5. Monitorizeaza si actualizeaza planul de marketing

La fel ca in cazul unui plan de afaceri, iti recomandam sa monitorizezi modul in care strategia de marketing este implementata si sa o adaptezi la noile conditii. Este foarte probabil sa fie nevoie sa adaptezi pasii initiali, pentru ca afacerile sunt dinamice, iar  schimbarile apar des. Ipotezele tale initiale se pot schimba pe masura ce afacerea  evolueaza. De asemenea, unele actiuni planificate pot sa nu aiba rezultatele asteptate.

Prin parcurgerea pasilor descrisi mai sus, vei dezvolta un plan de marketing util si pe care il poti aplica imediat, astfel incat sa imbunatatesti rezultatele afacerii tale



Tags: plan de marketingplan de afacerestrategie de marketingvanzari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa realizezi un plan de marketing in 5 pasi
Rating:
Nota: 3.5 din 5 - 6 voturi.

Articole conexe

Ce beneficii aduce o strategie de marketing digital?

de Idei De Afaceri
19 Mar 2018
Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanta din marketingul digital a devenit extrem de complex. Diferentele de abordare si...

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Marinache Paula
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut investitor.

Intrebare: Buna ziua! Caut investitor in domeniul organizarilor de evenimente. Urmaresc sa acaparez intreaga piata de furnizari servicii dintr un oras. Este necesar dezvoltarea unei aplicatii (baza de date) unde se poate gestiona si urmari taote activitatile si detaliile furnizorilor. Are un potential enorm deoarece ar usura mult munca si timpul pierdut al oamenilor in cautarea furnizorilor de servicii potriviti pentru evenimentul lor. Sunt multe detalii de spus . Daca este cineva interesat pot oferi mai multe detalii : 0757481092

Raspuns: Avem soluții de finanțare pentru nevoile dvs. de afaceri mici și mijlocii; Fonduri de...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016