Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa utilizezi reclama radio pentru a vinde un produs ce trebuie vazut

de Silvia Bucsan 20 Mar. 2007 3749
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Unii experti in marketing sunt de parere ca un potential client trebuie bombardat cu un anumit mesaj publicitar de cel putin trei ori pe saptamana, timp de un an intreg, pentru ca numele produsului promovat sa fie memorat pe termen lung. Bombardamentul acesta se realizeaza cel mai simplu si mai ieftin prin difuzarea de spoturi radio. Dar ce faci cand vinzi produse eminamente vizuale cum ar fi, de exemplu, diamantele? Este oare reclama radio utila intr-un asemenea caz? Doar stim cu totii ca retinem mult mai usor ceea ce vedem decat ceea ce auzim.

In primul rand, sa ne gandim putin ce importanta are faptul ca "diamantele sunt produse eminamente vizuale". Una nu foarte mare daca realizam ca motivele care stau la baza cumpararii unui diamant nu sunt neaparat vizuale, ci mai mult emotionale. Cand un barbat cumpara un dimant, el se gandeste la reactia femeii careia i-l va darui. Iar cand o femeie cumpara un diamant ea isi imagineaza reactia celor din jur, mai ales a celorlalte femei (ar purta o femeie diamante daca ar fi singura pe o insula pustie?). Asadar, daca spotul radio reuseste sa puna accentul pe aceste reactii, atunci vanzarea este ca si incheiata, desi cumparatorul nu a vazut inca produsul.

In al doilea rand, unul dintre cele mai bine inradacinate mituri in ziua de astazi este acela ca "ne amintim mai usor ceea ce vedem decat ceea ce auzim". In realitate, lucrurile stau exact pe dos - elementul auditiv este mai puternic decat cel vizual - si puteti sa va dati seama usor de acest lucru: de ce, atunci cand sunteti la volan si cautati o anumita adresa, dati radioul mai incet sau chiar il opriti de tot? Pentru ca sunetul este invaziv si irezistibil. Puteti sa inchideti ochii si sa stopati fluxul de imagini, dar nu puteti sa va inchideti urechile ca sa nu mai auziti nimic. Auziti si retineti informatii care va vin pe cale auditiva chiar si atunci cand nu va propuneti sa ascultati. Auziti chiar si cand dormiti foarte adanc, altfel de ce v-ati trezi la sunetul alarmei auto?

Amintiti-va ca vi s-a intamplat adesea sa cititi o carte si sa va dati seama la un moment dat ca, de cateva minute, parcurgeti mecanic acelasi pasaj, dar habar nu aveti ce se spune in el. Da, ochii dvs. transmit creierului simbolurile scrise, insa acestea nu mai sunt transformate in sunetele pe care le reprezinta. Cuvintele scrise nu au nici o semnificatie daca nu devin cuvinte "vorbite". Potrivit neurologilor, unei persoane ii ia in medie cu 28% mai mult timp sa inteleaga o fraza pe care o citeste fata de cazul in care ar asculta acea fraza spusa de cineva.

In concluzie, nu trebuie neglijata puterea de vanzare a reclamei radio, chiar daca produsul promovat este "eminamente vizual". Spotul radio poate actiona foarte puternic la nivel emotional, rezolvand in mare parte vanzarea, ceea ce urmeaza apoi nefiind decat o simpla formalitate: vizita clientului la magazinul unde se vinde produsul.



Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Analiza PEST(LE): Ce este si cum iti ajuta compania sa evolueze

de Bianca Tila
08 Apr 2024
In mediul afacerilor, PEST este un instrument puternic de analiza a situatiilor strategice. Managerii au responsabiliutatea de a-si cunoaste mediul...

Sony a lansat flagship-ul Xperia 5V. Cat costa noul produs?

de Bianca Tila
04 Sep 2023
Xperia 5V este ce mai nou smartphone Sony. Acesta incearca sa continue traditia producatorului japonez, punand accent pe multimedia si fotografie....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]