Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Europenii si-au schimbat obiceiurile de cumparare

de
1125 0 27 Mai. 2014
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Desi europenii nu intrezaresc inca sfarsitul crizei care dureaza de peste sase ani, ei s-au saturat sa tot stranga centura si sunt mai inclinati sa-si deschida portofelele. Acesta este paradoxul evidentiat de un studiu Boston Consulting Group (BCG) asupra comportamentelor de cumparare ale consumatorilor din mai multe tari ale Uniunii Europene, publicat in avanpremiera de cotidianul Le Figaro.

 
"Pe de o parte, europenii se arata mai ingrijorati decat in 2009 cu privire la evolutia situatiei economice. Acest lucru este valabil pentru toate tarile, inclusiv pentru Germania. Criza s-a instalat intr-un fel intr-o forma de normalitate. 
Pe de alta parte, unii consumatori s-au adaptat la aceasta situatie si nu mai ezita sa reinceapa a-si face placerile", remarca Francois Aubry, director in cadrul BCG
 
Conform studiului realizat pe un esantion de 2.500 de consumatori din fiecare tara studiata, 33% din europeni si-au redus cheltuielile (alimentare si nealimentare) in 2009, dar acest procent a scazut la 25% in 2013. Imbunatatirea este cea mai vizibila in Germania si in Franta, pentru ca un german din sase afirma ca si-a redus bugetul de consum in 2013 (fata de unul din patru in 2009), iar in Franta proportia este de unu din patru azi (fata de unu din trei in 2009).
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Teste REZOLVATE de Limba si Literatura romana pentru reusita la examenul de DEFINITIVARE


Examenul de definitivat Venit Dat Luat Realizata de un colectiv de profesori cu experienta culegerea Teste REZOLVATE de Limba si Literatura romana pentru reusita la examenul de DEFINITIVARE iti pune la dispozitie 50 de teste conforme subiectelor elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare programelor specifice pentru...

Oferta Speciala
valabila 48h
Spre ce produse si servicii s-au orientat cel mai mult europenii intre 2009 si 2013? Unele, precum vacantele, produsele de lux, cosmeticele bio sau imbracamintea, sunt comune Frantei, Germaniei, Spaniei si Marii Britanii. Altele, in schimb, sunt specifice anumitor economii. 
"Francezii privilegiaza produsele alimentare de calitate, germanii investesc in decoratiuni, locuinta si articole menajere, pe cand spaniolii consuma vinuri, bauturi alcoolice, ciocolata si tot ceea ce are legatura cu convivialitatea, iar englezii se indreapta spre moda si lux", arata Francois Aubry.
 
Asadar, prioritatile de consum variaza de la o tara la alta, cu intentii de consum in curs de imbunatatire, ceea ce este o veste buna. Dar studiul a mai demonstrat ca, "pentru intreprinderi, conceptul de consum european nu este intotdeauna o realitate", observa Francois Aubry. Pentru profesionistii din marketing, aceasta inseamna ca intreprinderile trebuie, mai mult ca niciodata, sa vizeze strategii locale de desfacere a produselor lor, pentru a raspunde asteptarilor specifice ale consumatorilor din fiecare tara.
 


Tags: obiceiuri de consumcrizaconsumatoristudiubcguniunea europeana

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Europenii si-au schimbat obiceiurile de cumparare
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Studiu: 75% dintre firmele din Romania au ajuns sa apeleze la creditul furnizor

de Alina Constantinescu
29 Aug 2017
Potrivit unui studiu realizat de KeysFin, in lipsa unui capital suficient, tot mai multe firme aleg sa intarzie platile, apeland la creditul...

Studiul pietii - Cum?

de Teo Manole
20 Ian 2016
Executa studii primare sau secundare. Pe piata secundara, poti aduna informatii publicate cu privire la profilul pietei, formulare de business,...

Noi metode de marketing. Cum functioneaza neuromarketingul - studiu de caz

de Idei De Afaceri
03 Nov 2015
Neuromarketingul, una dintre cele mai noi ramuri ale industriei de publicitate, se bazeaza pe stiinta de a descoperi exact ce si cand isi doresc...

Ce afaceri sunt castigatoare pe timp de criza?

de Teo Manole
28 Apr 2015
Discrepanta dintre dorinta consumatorilor de a-si satisface nevoile ca inainte de criza si realitatea lipsei banilor creeaza frustrari. Distinctia...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: buna ziua, suntem o firma de software si avem 3 produse pentru care am avea nevoie de investitie...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016