Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Promovare eficienta: 10 tips-uri!

de Oana Manescu 15 Mai. 2013 4152
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Marketing-ul si advertinsing-ul sunt adesea percepute drept o cheltuiala, insa, nu este nici pe departe adevarat. Cele doua sunt o investitie care, in timp, va fi mai mult decat amortizata.

Tu investesti in advertising? Ai avut o deschidere oficiala, ai distribuit flyere, ti-ai facut reclama in media, ai organizat concursuri cu premii, ti-ai fidelizat clientii/consumatorii, esti adeptul utilizarii Social Media? Daca nu ai facut nimic, inca, este momentul sa-ti directionezi atentia si energia spre astfel de activitati. Cu siguranta succesul va fi cel pe care il astepti.

Inainte de toate, iata care sunt cateva dintre strategiile de baza care iti pot asigura succesul in advertising:

* pentru a avea succes, mesajul tau trebuie sa aduca un beneficiu consumatorului sau sa rezolve o problema
* acel beneficiu sau solutie trebuie sa fie de interes pentru consumator
* produsul sau serviciul oferit trebuie sa fie strans legat de beneficiu/solutie
* mesajul trebuie sa fie formulat clar, corect, concret, scurt si pe intelesul tuturor

Iata cateva tips-uri care sper sa te inspire:

1.    Pentru reclamele la radio, in ziare si reviste, exista specialisti care te vor ajuta sa-ti dezvolti strategia de marketing. Mai mult decat atat, agentiile specializate iti pot furniza informatii demografice, statistici si studii de piata care te pot ajuta sa economisesti timp si bani si care te vor directiona spre targetul specific business-ului tau.

2.    Pozitioneaza-ti reclamele la ore si in locuri strategice. Targetul tau sunt cladirile de birouri? Atunci axeaza-te pe intervalul 08:00-10:00 si 18:00 – 20:00, de luni pana vineri. Ca si locatii, evident cele in care sunt cladiri de birouri, in intersectii, la gurile de metrou. Daca targetul tau sunt copii de 0-3 ani, atunci ne gandim la locurile in care micutii insotiti de parinti pot gasiti. Mai exact, in parcuri, la locurile de joaca indoor sau outdoor, la teatru, la circ, la ateliere de creatie, Zoo si lista poate continua.

3.    Revistele lunare sau bilunare au de multe ori spatii publicitare neacoperite inainte de tiparirea editiei ceea ce pentru tine poate reprezenta un avantaj obtinand astfel un discount consistent. Si, daca nu iti este oferit, merita sa-l ceri pentru ca As-ul este la tine in maneca in aceste conditii.

4.    Daca ai un numar gratuit cu “800” foloseste-l in orice reclama pentru ca ofera consumatorilor incredere sporita ca pot fi auziti si ca pot primi rapid un raspuns la problemele sau nelamuririle pe care le au vizavi de serviciile sau produsele tale. Iar pentru tine este cea mai buna metoda de a obtine un feed-back direct.

5.     Daca se poate, foloseste-te de sistemul barter. Cu siguranta produsele sau serviciile tale pot folosi partenerilor tai. Mai mult decat atat, daca ai un partener cu notorietate si este in avantajul tau, asociaza-ti imaginea cu a lui. Desigur, daca ai o fima de pompe funebre este mai dificil sa gasesti un partener ca Vodafone cu care sa-ti asociezi imaginea…

6.    Pentru pizzerii, restaurante, cluburi exista posibilitatea de a recomanda alte servicii ale partenerilor cu ajutorul unui cupon, flyer sau voucher. Astfel, impreuna puteti imparti costurile de promovare si/sau de productie.

7.    Gandeste-te ca atat mesajul, cat si mesagerul si canalul de transmitere sunt extrem de importante. De aceea, ai grija ca imaginea firmei tale sa fie impecabila, sa lucrezi la brand awearness, sa alegi un canal de transmitere care sa te avantajeze ca si target si cost. Iar mesajul incearca sa-l concepi astfel incat sa vanda, nu sa castige premii la concursurile de publicitate.

8.    Daca ai un magazin alimentar, terasa, restaurant foloseste-te de tot ce iti pot oferi furnizorii pentru a-ti diminua cheltuielile. Furnizorii au buget de promovare a imaginii pe care trebuie sa-l cheltuiasca pana la sfarsitul anului, astfel ca, daca stii ce sa ceri si cui sa ceri, poti economisi bani si poti avea, in acelasi timp, ceea ce aveai nevoie (ma refer aici la o multitudine de posibilitati printre care amintesc de mobilier, vitrine frigorifice, copertina, scrumiere, pahare, discount-uri in marfa sau bani etc).

9.    Daca poti sponsoriza un eveniment, de ori natura ar fi el (dar care, repet, sa te avantajeze) nu ezita sa te implici. Imaginea ta va fi expusa pe toate canalele media ale evenimentului. Asta iti poate aduce noi clienti.

10.    Daca ai un magazin online de cosmetice sau parfumuri, cea mai buna varianta de a te promova este in mediul online, de la site-uri dedicate femeilor, la bloguri fashion, magazine online si, sa nu uitam, retelele de socializare. De asemenea, se preteaza si advertorialele in reviste de specialitate pentru ca de multe ori asupra unui articol se opresc mai multe cititoare decat asupra unei simple reclame.

Cel mai important este ca intotdeauna, pe cat posibil, sa oferi consumatorului sau clientului tau mai mult decat i-ai promis si mai mult decat el insusi s-ar astepta sa primeasca. Iar pentru zile negre este bine sa-ti faci un depozit cu ce consideri ca poti economisi in perioadele prospere pentru ca inevitabilul sa nu te ia prin surprindere.

Si tine minte: decat o reclama mare si costisitoare, mai multe mici cu o frecventa constanta!

Sper ca aceste tips-uri sa-ti foloseasca, iar business-ul tau sa creasca. Iar daca nu te regasesti in toate, cu siguranta te poti inspira din ele si le poti adapta pentru a detine controlul si pentru a-ti folosi eficient resursele pentru promovarea de care ai nevoie.


Tags: promovaremarketingadvertisingtipsuriinvestitiefleyerereclamamedia

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri
31 Ian 2024
Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]