Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Razboiul magazinelor: cu ce arme secrete vine retailul modern

de Mihaela Pascu 16 Mai. 2011 4448
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ce mai face astazi diferenta intre un magazin traditional cu mijloace invechite de promovare si unul care activeaza deja in sectorul retailul modern? Prin ce este asigurat succesul unui magazin profitabil si ce anume influenteaza retragerea de pe piata a altor magazine? Asa cum ati observat insa, putine sunt magazinele care se lanseaza astazi si nu rezista pe piata. In general, retailul modern implica magazine care se bazeaza pe un sistem eficient care le permite sa isi creeze imediat un nume pe piata si sa reziste in timp, dezvoltandu-se continuu.

In general, un retailer are in fata sa mai multe provocari, printre cele mai insemnate fiind insa urmatoarele trei:
- gestionarea unei afaceri care sa raspunda eficient si relevant nevoilor clientilor;
- crearea unui brand care sa il diferentieze fata de competitori;
- optimizarea permanenta a mixului de produse si a spatiului avut in folosinta.

Aceste etape sunt adesea parcurse cu succes, mai ales ca retailerii vin in general cu o pregatire profesionala care ii ajuta sa isi dezvolte afacerile in mod constant si profitabil. Exista insa si o situatie care trebuie luata in calcul in mod repetat, nu doar pentru ca este un aspect important al afacerii, dar si pentru ca aceste imprejurari se ivesc in mod continuu pe parcursul unei afaceri in retail. Este vorba despre identificarea informatiilor relevante in procesul decizional. Dificultatea se naste aici datorita faptului ca volumul de date puse la dispozitie este unul foarte mare, iar capacitatea eficienta de prelucrare si analiza devine astfel un element vital.

Retailul modern vine astfel cu doua solutii care functioneaza sub denumirea de Business Analytics si Business Intelligence. Acestea sunt doua instrumente de analiza care duc la rezultate optime in cel mai scurt timp. In ultimii ani, aplicatiile de BI au cunoscut o etapa de democratizare si au devenit accesibile la un nivel din ce in ce mai mare.

Aceste instrumente pun la dispozitia managerilor de magazin mijloace de analiza precum dashboard-urile care ii ajuta pe acestia sa monitorizeze anumiti indicatori de performanta prestabiliti sau analize de tip drill-down care ajuta la identificarea cauzelor unui anumit fenomen si luarea deciziilor adecvate in functie de rezultatele afisate de aceste instrumente.

Pentru a demonstra doar un aspect al eficientei acestor instrumente de analiza si gestionare a datelor, sa luam ca exemplu situatia in care un magazin doreste sa testeze un nou produs in unul sau doua sedii ale lantului de magazine. Pentru ca aceasta manevra sa poata fi evaluata la sfarsitul perioadei de testare, este nevoie sa se faca o comparatie intre vanzarile si profiturile inregistrate pe respectivul produs in cadrul magazinelor test si in magazinele unde nu a fost inca introdus produsul care este testat. Instrumentul de Business Intelligence se dovedeste cel mai util intr-o astfel de situatie deoarece acesta realizeaza intr-un timp foarte scurt analiza rezultatelor inregistrate in perioada de timp prestabilita.

In cazul celor care detin magazine online, avantajele sunt si mai mari deoarece aceste doua solutii de analiza a datelor ofera informatii in plus, dat fiind faptul ca mediul online permite colectarea mai rapida si mai eficienta a datelor care tin de client.

Astfel de programe de analiza moderne si usor de utilizat dovedesc rapiditatea cu care se dezvolta retailul modern, succesul acestor afaceri si viabilitatea celor mai multe afaceri care iau nastere in acest domeniu.


Tags: business intelligencebusiness analyticsanaliza drill-downgestionare afaceriafaceri retailtestare produs

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]