Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Top 10 greseli in conducerea unei cercetari de piata!

de Matei Antonescu 26 Mai. 2012 3796
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cercetarea de piata reprezinta o unealta esentiala care ne ajuta sa ne intelegem consumatorii si competitia. Cercetarea de piata ne poate ajuta, de asemenea, in eforturile de a identifica trendurile care ne afecteaza vanzarile si profitabilitatea.

Iata cateva dintre cele mai comune greseli comise in conducerea unei cercetari de marketing si sfaturile care ne ajuta sa le evitam, conform AllBusiness:

1. Cheltuim prea mult.
De foarte multe ori, se cheltuiesc sume impresionante de bani pentru cercetarile de piata cand lucrurile s-ar putea rezolva cu un buget mai restrans. Negociati ofertele cu firmele care se ocupa de cercetarea de piata.

2. Nu stim ce anume cautam. O alta greseala majora este de a nu intelege in profunzime ce anume cautam, ce intrebari dorim sa adresam consumatorilor, ce aspecte ne intereseaza cel mai mult. Cercetarea de piata trebuie condusa pe baza anumitor strategii si obiective clare, obiective precum: stabilirea pretului pe care consumatorii sunt dispusi sa il plateasca, preferinta pentru mediul online sau pentru shopping-ul offline, tendintele de abandonare a unui brand in favoarea altuia si motivatiile de baza samd.

3. Materiale de referinta prea putine. Multe cercetari de piata se bazeaza pe internet in mod exclusiv si datele extrase se pot dovedi eronate. Acestea ne vor induce in eroare si ne pot directiona investitiile in cea mai defectuoasa maniera.

4. Lipsa accentului pe cercetarea competitiei. Asigurati-va ca stiti tot ce se petrece in tabara competitorilor, ce produse detin, ce servicii doresc sa lanseze, ce directii de dezvoltare doresc sa preia, ce preturi impun si nu numai. Cu cat stiti mai multe despre competitorii dvs, cu atat mai multe sanse detineti pentru a retine o pondere mai mare din cadrul audientei-tinta.

5. Lipsa accentului pe cercetarea informatiilor referitoare la preturi. Daca este efectuata ca la carte, cercetarea de piata ne poate spune care sunt preturile potrivite pentru produsele si serviciile noastre.

6. Cercetarea nu este efectuata pe grupurile corecte de consumatori. Stabiliti in mod sigur faptul ca respondentii sunt consumatorii care va intereseaza pentru ca raspunsurile si informatiile oferite de acestia sa fie cele care sa va imprime o directie corecta de mers.

7. Lipsa unui instrument eficient pentru cercetare. Un simplu chestionar nu va fi de ajuns niciodata. Utilizati mai multe instrumente de cercetare pentru a afla informatiile corecte si cele mai valoroase.

8. Lipsa agresivitatii in eforturile de cercetare. De foarte multe ori, in urma unei cercetari de piata ramanem cu un teanc de chestionare si sondaje necompletate sau cu lipsa importanta de informatii relevante.

9. Ne bazam pe un singur set de informatii. Utilizati informatiile reiesite in cadrul focus-grup-urilor, chestionarelor, interviurilor samd.

10. Ne ignoram rezultatele reiesite in urma cercetarii de piata. Ultima si cea mai grava greseala este de a ignora rezultatele reiesite in urma unei cercetari de piata. Am cheltuit bani si am investit timp si energie si acum este timpul sa implementam strategiile care sa concretizeze toate aceste eforturi.


Tags: cercetare de piatacercetari de piatacercetare piatamarketingafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]