Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Top 10 greseli in conducerea unei cercetari de piata!

de
1601 0 26 Mai. 2012
Piata marketing


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Cercetarea de piata reprezinta o unealta esentiala care ne ajuta sa ne intelegem consumatorii si competitia. Cercetarea de piata ne poate ajuta, de asemenea, in eforturile de a identifica trendurile care ne afecteaza vanzarile si profitabilitatea.

Iata cateva dintre cele mai comune greseli comise in conducerea unei cercetari de marketing si sfaturile care ne ajuta sa le evitam, conform AllBusiness:

1. Cheltuim prea mult.
De foarte multe ori, se cheltuiesc sume impresionante de bani pentru cercetarile de piata cand lucrurile s-ar putea rezolva cu un buget mai restrans. Negociati ofertele cu firmele care se ocupa de cercetarea de piata.

2. Nu stim ce anume cautam. O alta greseala majora este de a nu intelege in profunzime ce anume cautam, ce intrebari dorim sa adresam consumatorilor, ce aspecte ne intereseaza cel mai mult. Cercetarea de piata trebuie condusa pe baza anumitor strategii si obiective clare, obiective precum: stabilirea pretului pe care consumatorii sunt dispusi sa il plateasca, preferinta pentru mediul online sau pentru shopping-ul offline, tendintele de abandonare a unui brand in favoarea altuia si motivatiile de baza samd.

3. Materiale de referinta prea putine. Multe cercetari de piata se bazeaza pe internet in mod exclusiv si datele extrase se pot dovedi eronate. Acestea ne vor induce in eroare si ne pot directiona investitiile in cea mai defectuoasa maniera.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Culegere pentru invatarea limbii engleze - Fise de lucru practice Clasele 0-IV


Aceasta metoda revolutionara ii permite copilului dvs sa invete la perfectie limba engleza Apelati la aceasta metoda si bucurati-va in scurt timp de progresele spectaculoase ale copilului dvs • fixare profunda a informatiilor • vocabular bogat • exprimare corecta si eleganta exact ca a unui vorbitor nativ de engleza ...

Oferta Speciala
valabila 48h


4. Lipsa accentului pe cercetarea competitiei. Asigurati-va ca stiti tot ce se petrece in tabara competitorilor, ce produse detin, ce servicii doresc sa lanseze, ce directii de dezvoltare doresc sa preia, ce preturi impun si nu numai. Cu cat stiti mai multe despre competitorii dvs, cu atat mai multe sanse detineti pentru a retine o pondere mai mare din cadrul audientei-tinta.

5. Lipsa accentului pe cercetarea informatiilor referitoare la preturi. Daca este efectuata ca la carte, cercetarea de piata ne poate spune care sunt preturile potrivite pentru produsele si serviciile noastre.

6. Cercetarea nu este efectuata pe grupurile corecte de consumatori. Stabiliti in mod sigur faptul ca respondentii sunt consumatorii care va intereseaza pentru ca raspunsurile si informatiile oferite de acestia sa fie cele care sa va imprime o directie corecta de mers.

7. Lipsa unui instrument eficient pentru cercetare. Un simplu chestionar nu va fi de ajuns niciodata. Utilizati mai multe instrumente de cercetare pentru a afla informatiile corecte si cele mai valoroase.

8. Lipsa agresivitatii in eforturile de cercetare. De foarte multe ori, in urma unei cercetari de piata ramanem cu un teanc de chestionare si sondaje necompletate sau cu lipsa importanta de informatii relevante.

9. Ne bazam pe un singur set de informatii. Utilizati informatiile reiesite in cadrul focus-grup-urilor, chestionarelor, interviurilor samd.

10. Ne ignoram rezultatele reiesite in urma cercetarii de piata. Ultima si cea mai grava greseala este de a ignora rezultatele reiesite in urma unei cercetari de piata. Am cheltuit bani si am investit timp si energie si acum este timpul sa implementam strategiile care sa concretizeze toate aceste eforturi.


Tags: cercetare de piatacercetari de piatacercetare piatamarketingafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Top 10 greseli in conducerea unei cercetari de piata!
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Revolutie in afaceri, marca millenials

de Florin P. Amariei
29 Iun 2018
Preferintele tinerilor "millennials", sau asa numitii nativi digitali, revolutioneaza modul de a face afaceri, in intreaga lume. Tinerii nascuti dupa...

Afacerile din piata carnii ar putea depasi anul acesta 34 miliarde de lei

de Idei De Afaceri
11 Apr 2018
Afacerile din piata carnii ar putea depasi in acest an nivelul de 34 miliarde de lei, pe fondul cresterii consumului, dar si ca urmare a evolutiei...

Ce beneficii aduce o strategie de marketing digital?

de Idei De Afaceri
19 Mar 2018
Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanta din marketingul digital a devenit extrem de complex. Diferentele de abordare si...

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna ziua, Cercetator in domeniul militar, in prezent pensionar, caut finantare / colaborare...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016