Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Top cele mai mari greseli din vanzari

de Ana Steinberg 10 Dec. 2010 3467
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Foloseste aceste sfaturi pentru a evita cele mai comune capcane care iti pot distruge vanzarile.

In fiecare zi, milioane de firme din intreaga tara pierd vanzari. Milioane de intalniri si evenimente au un rezultat mult mai prost decat cel asteptat, iar o multime de bani si ore de munca sunt cheltuite doar pentru niste rezultate mediocre.

De ce se intampla acest lucru? Pentru ca oamenii care scriu e-mailuri de notificare, comunicate de presa, scrisori de vanzare, pagini de promovare si site-uri – si astfel lista poate continua la nesfarsit – omit informatii critice doar pentru ca presupun ca cititorii stiu deja acele lucruri.

Gandeste-te la consumatorul care aude despre un produs pe care il vinzi sau despre un eveniment pe care il organizezi, se entuziasmeaza si vrea sa il cumpere sau sa participe la eveniment si nu poate pentru ca nimeni nu s-a gandit cum sa faca acest proces clar, astfel incat sa fie pe intelesul tuturor. Sau poate este un proces prea complex (fara sa fie cazul), ori le este imposibil clientilor sa faca tranzactia sau sa aplice pentru eveniment din cauza unor erori tehnice. Suna prostesc, dar aceste lucruri se intampla mereu.

Ce fel de experienta traieste clientul tau cand i se intampla una ca asta? Cu siguranta, nu una placuta. Ce impact au dezamagirea, enervarea si pierderea respectului si increderii asupra afacerii tale? Nu trebuie sa fii Einstein pentru a realiza ca ai pierdut acel client si pe toti cei care au citit povestea lui.  

1. Iti amintesti detaliile evenimentului, nu-i asa?

Votul pentru cea mai proasta presupunere merge catre cei care cred ca potentialii clienti citesc orice corespondenta pe care o trimiti si ca, de asemenea, isi amintesc tot ce scrie acolo. De exemplu: primesc adesea mailuri in care mi se aduce aminte ca evenimentul XYZ are loc maine la ora X, dar omit sa adauge adresa. Sigur, invitatia originala avea adresa trecuta, dar cine mai stie unde e acel e-mail?

Daca acel consumator nu este cu adevarat implicat si nu isi doreste enorm sa participe la eveniment (pentru asta fiind nevoie sa faca niste cautari in casuta de mail), atunci acel eveniment va fi un esec pentru organizatori.

Solutia? Asuma-ti ignoranta: ceea ce ar trebui sa iti asumi este ca fiecare notificare pe care o trimiti ar trebui sa sune ca fiind prima pe care o primeste clientul, ca fiind prima data cand clientul aude despre acel produs, eveniment sau intalnire. Fiecare notificare ar trebui sa includa toate informatiile pertinente – si chiar mai bine, ar putea include descrierea produsului, intalnirii sau evenimentului, plus care sunt beneficiile pentru care cititorul ar trebui sa aleaga oferta ta. 

2. Linkurile care nu functioneaza reprezinta alt factor care distruge vanzarile.
 
O alta presupunere este aceea ca toate linkurile din e-mailurile tale sau de pe site functioneaza. Acele linkuri pot fi total nefunctionale, sau pot duce clientul intr-o alta pagina.

De cate ori ai dat click pe un link pentru a afla mai multe informatii despre un anumit produs sau serviciu, iar linkul te-a dus in home page-ul companiei, in loc sa te duca intr-o pagina despre produs? Este enervant, nu-i asa?

Doar daca cineva este extrem de interesat va avea motivatia sa mearga mai departe. Iar acestia sunt potentiali clienti care sunt deja interesati de ceea ce reprezinta produsul in sine. Insa daca nu ai grija, ii pierzi.

Solutia? Verifica linkurile saptamanal. Nu presupune niciodata ca linkurile tale functioneaza corect, verifica-le inainte sa trimiti un e-mail si testeaza-le cel putin o data pe saptamana pentru a fi sigur ca inca functioneaza.  Asigura-te ca un link duce cititorul exact in pagina pe care el se asteapta sa o vada, continand exact informatia pe care el se asteapta sa o gaseasca. Acest proces trebuie sa fie simplu si fara complicatii. Nimeni nu are timp si rabdare sa “vaneze” ceva; este la fel de simplu sa dea click si sa iasa, dupa care sa gaseasca acelasi lucru in alta parte.

3. Subject line-urile tale iti aduc beneficii?

Ultima presupunere care te poate distruge o reprezinta subject line-urile care nu ofera niciun indiciu legat de subiectul mailului. Reactia pe care cineva o are atunci cand se trezeste cu o tona de e-mailuri in inbox, si cand stie ca are timpul limitat sau nu foarte multa rabdare pentru a le citi pe toate, este sa stearga tot ce nu pare a fi interesant.

Este nebunie curata sa presupui ca oamenii vor deschide un e-mail fara sa stie dinainte despre ce este vorba. Foarte putini sunt aceia care sunt dispusi sa arunce o privire peste ceva ce nu a parut de la inceput interesant. Reactia pe care vrei sa o aiba oamenii atunci cand se uita la subject line-ul tau este: “Uite ceva despre care mi-ar placea sa stiu mai multe.”

Solutia? Spune cititorilor despre ce este vorba in mail. Subject line-urile tale ar trebui sa lamureasca cititorul cu privire la ceea ce va gasi inauntru. Toata corespondenta si toate materialele printate ar trebui sa respunda la intrebari precum: cine, ce, unde si de ce. Subject line-urile ar trebui sa se refere la cat mai multe dintre aceste intrebari. Daca spui cititorului la ce trebuie sa se astepte sa gaseasca atunci cand deschide mailul, oamenii care sunt interesati de acel subiect il vor deschide.

Unele firme folosesc intentionat subject line-uri nerelevante in speranta ca cititorii vor deschide mailurile din curiozitate. Daca nu stii sigur ca piata ta este formata din astfel de cititori, este o mare greseala sa presupui ca un numar signifiant de persoane va raspunde acestei strategii.

Ofera clientilor si potentialilor tai clienti experiente care sa ii motiveze si creeaza un proces simplu prin care sa treaca la pasul urmator. Multe companii au un proces greoi prin care fac afaceri cu clientii; insa tu te vei evidentia oferind o experienta cu totul diferita, de care clientii isi vor aminti cu placere. 



Tags: vanzarigreseliclienti

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Ce nevoi au clientii mei?

de Idei de afaceri
17 Apr 2023
Cei mai buni dintre antreprenorii de pe piata se vor centra pe directii de actiune ce au in prim-plan eforturile de satisfacere a clientului. Un...

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei de afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Care sunt clientii unei afaceri do-it-yourself?

de Cosmin Enescu
18 Apr 2016
Cel ce crede ca numai femeile cumpara produse cosmetice 'do-it-yourself" se insala. In cazul tuturor ofertantilor, aproximativ o treime din clienti o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]