Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

10 trenduri in marketing pentru 2011

de
3179 1 17 Mar. 2011
Piata marketing


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

In privinta marketingului anului 2011 trebuie sa avem in vedere o serie de noi optiuni, pornind de la geotargeting si mergand pana la aplicatiile pentru mobil si social media.

Pe masura ce economia globala se straduieste sa isi revina iar marketingul prin social media devine un imperativ strategic, micile afaceri au excelenta oportunitate de a se extinde in noi directii anul acesta.

Nevoia de incredere, valoare si transparenta a brandului, printre alte trenduri de anul trecut, sunt la fel de importante si astazi. Insa, schimbarea curenta catre geotargeting, marketing prin intermediul mobilului si managementul reputatiei online, necesita ca micile afaceri sa-si modifice planurile, pentru a-si depasi competitorii.

Iata 10 trenduri in marketing pe care micile afaceri ar trebui sa le incorporeze acum, pentru a se pozitiona inca de la inceput catre succes:

1. Atrage sustinatori de incredere ai brandului tau.
Ideea ca ai avea nevoie de zeci de mii de followeri pe Twitter, abonati la blog, conexiuni LinkedIn si prieteni pe Facebook pentru a-ti construi propria afacere prin intermediul social-media, este una depasita. Calitatea legaturii cu aceia care sunt loiali afacerii si brandului este mult mai de ajutor pentru a-ti raspandi propriul mesaj, decat largi grupuri de conexiuni care dispar dupa prima interactiune.

2. Exceleaza mai degraba intr-un singur domeniu, decat sa faci totul pentru toti.
Anul acesta, micile afaceri vor trebui sa se focuseze pe nisa lor unica si sa se pozitioneze ca sursa definitiva de informatii, produse si servicii relationate cu locurile specifice de pe piata pe care opereaza.

3. Creeaza continut de calitate ca instrument viabil de marketing.
Marketingul prin social media si marketingul prin continut merg mana in mana si acesta este anul in care afacerile vor crea continut util care sa aduca valoare conversatiilor online si vietii oamenilor. Web-ul este un loc aglomerat. Un continut reusit este absolut necesar pentru a depasi zgomotul din retea.


Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii




4. Directioneaza o parte mai mare din buget catre social media.
Statisticile arata ca tot mai multe mici si mari companii isi indreapta bugetul catre social media sau alte initiative de marketing digital si mai putin spre formele de publicitatea traditionale. Consumatorii isi petrec timpul mai mult ca niciodata online, iar pentru a ajunge la ei si a ramane competitive, micile afaceri trebuie sa aiba o prezenta in reteaua sociala.

5. Urmareste reputatia brandurilor din reteaua sociala in detaliu.
Social media ofera consumatorilor o mare platforma pentru a-si exprima opiniile, iar proprietarii de mici afaceri realizeaza importanta monitorizarii reputatiei lor in retea. Cu instrumente de tip social media ca Hootsuite si Spredfast, este acum tot mai usor pentru micile afaceri sa-si dezvolte si sa-si urmareasca propriul statut online.

6. Cumuleaza experienta in brandingul online pentru a veni in intampinarea diverselor nevoi ale consumatorului.
A avea numai un cont Twitter sau o pagina Facebook nu este suficient anul acesta. Micile afaceri trebuie sa-si inconjoare consumatorii cu programe de branding online, ca de exemplu: un blog, un profil LinkedIn, un canal Youtube, profil Flickr si asa mai departe. Astfel, consumatorii vor putea alege cum vor sa interactioneze cu brandul tau. Desigur, se prefera calitatea in locul cantitatii, asa ca extinderea  unui brand in reteaua sociala trebuie facuta strategic, astfel incat sa se maximizeze oportunitatile, fara a compromite continutul si comunicarea.

7. Urmareste marketingul prin mobil. Fara nici o indoiala, acesta este anul marketingului prin intermediul mobilului. Desi este inca la inceput, este marketingul imperativ al viitorului. Cu publicitatea pe celular, aplicatii de branding si aplicatii de marketing pe mobil, cum este de exemplu Foursquare, consumatorii trebuie sa se astepte ca firmele sa aiba o prezenta notabila pe mobil in 2011.

8. Geotargeting-ul si marketingul localizat vor deveni prioritati de top.
Site-urile locale ce ofera discount, precum Groupon, ajuta consumatorii in procesul de a gasi oportunitati in vecinatatea lor si nu numai. A crea campanii de marketing local targetate, folosind aceste instrumente populare va deveni o obisnuinta anul acesta.

9. Accepta ca silo-marketingul este ineficient.
Initiativele online, offline si de marketing prin mobil, creeaza oportunitatea de a conduce consumatorii de la un mesaj la altul, integrand aceste strategii. Poti obtine o reintoarcere a investitiei semnificativ mai mare, promovand online destinatii, discounturi, concursuri si evenimente.

10. Co-marketing pentru a-ti mari castigurile si pentru a micsora costurile de marketing.
Economia este inca in faza de revenire, ceea ce inseamna ca micile companii pot profita de economia de proportii, asociindu-se cu afaceri complementare pentru a dezvolta programe de co-marketing in 2011. Parteneriatele promotionale nu duc doar la costuri reduse, ci si la o expunere mai marita catre o noua audienta.

Anul acesta, toate afacerile vor experimenta o serie de inititiative de marketing online, localizat si marketing prin mobil. Aminteste-ti ca, daca nu tii cont de influenta trendurilor din marketing si a oportunitatilor, competitorii tai o vor face.



Tags: marketing2011afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

10 trenduri in marketing pentru 2011
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Mediul de afaceri NU este de acord cu plata defalcata a TVA

de Alina Constantinescu
11 Sep 2017
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat in perioada 8 august - 28 august 2017 o consultare...

Cum este afectat mediul de afaceri de noile modificari in legislatia fiscala

de Idei De Afaceri
11 Sep 2017
O vorba veche spune ca toamna se numara bobocii; in toamna asta, mediul de afaceri numara schimbarile din legislatia fiscala. Schimbarea anotimpului...

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

investitii

Intrebare: suntem o firma de investitii finaciare BITCOIN TRADING platim clienti cu 12% pe luna daca depune bani la firma noastra cu contract legal si fara clauze bani depusi se pot returna in termen de 5 zile daca clientul decide sa inchida contractul minim de investii este de 10.000 euro care noi oferim 12%

Raspuns: bitcoinbaniiviitorului@gmail.com scrietimi pe mail  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii1 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
gheorghe 2011-03-19 18:39:07
Ce merge in Romania ca sa faci Geotargeting-ul, Co-marketing sau silo-marketingul. Singurul profil de business care functioneaza si va functiona in urmatorii 15-20 de ani este dilerajul (sa vinzi biscuitii ceapa, cartofii medicamentele, masininile materialele de constructie si multe altele).
Poate te mai gandesti doamna si vezi o solutie cum dintr-o epava poti face ceva functional (Unii au creat in aceste momente mitul "pasarii phonix". Putem noi repeta figura?)

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton