Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

3 reguli necesare pentru planificarea vanzarilor

de
2070 0 27 Feb. 2015
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.38
din 4 voturi
RATING UTILIZATORI

Planificarea vanzarilor se face pentru a obtine o estimare corecta a vanzarilor viitoare.

Iata 3 reguli necesare pentru planificarea corecta vanzarilor!

1 . Realizeaza estimari pentru fiecare luna
Planificarea pe luni poate parea minutioasa, insa te ajuta sa realizezi estimari realiste. Motivul principal pentru care iti recomandam aceasta abordare este sezonalitatea vanzarilor. Cele mai multe afaceri nu au vanzari constante pe toata durata anului pentru ca nevoile si preferintele clientilor se schimba de la o luna la alta.

De exemplu, pentru industria bunurilor de larg consum, luna decembrie aduce vanzari ridicate datorita sarbatorilor de iarna, cand toata lumea cumpara cadouri si se aprovizioneaza. Pentru alte industrii, de exemplu cea metalurgica, luna decembrie poate fi caracterizata de vanzari scazute din cauza concediilor clientilor. Cel mai simplu mod prin care sa integrezi sezonalitatea vanzarilor este sa analizezi vanzarile trecute si sa observi cum au variat de la o perioada la alta pentru a extrage un model caracteristic afacerii tale.

Pe langa impactul de sezonalitate, se mai pot manifesta si alte influente care sa afecteze comportamentul de consum:
modificari legislative, modificari ale puterii de cumparare, schimbari meteorologice etc. Acestea au dezavantajul ca sunt dificil de prevazut. Totusi, pentru a nu fi luati prin surprindere de astfel de evenimente, este indicat sa fiti pesimisti moderat in realizarea previziunilor.

2. Stabileste orizontul de timp potrivit
Cele mai multe previziuni de vanzari se realizeaza pentru un orizont de timp de 12 luni. Totusi aceasta nu este o regula valabila pentru toate previziunile. in functie de specificul afacerii, orizontul de timp poate fi mai mare, de trei, cinci sau chiar 10 ani. De exemplu, in industria de masini, previziunile se fac pe termen lung pentru ca seriile de masini se proiecteaza pentru a fi pe piata cativa ani. in acest
caz, vanzarile pentru un anumit model se fac pentru intreaga perioada cat acest model va fi pe piata.

Un alt aspect important este ca previziunea vanzarilor sa se faca la nivel de luna pentru primul an, dupa care se poate face la nivel anual. Primele 12 luni sunt mai aproape de prezent si de obicei exista suficiente informatii. Mai mult, o previziune detaliata pentru orizontul apropiat este necesara si pentru realizarea planului de actiune.

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii




3. Utilizeaza grafice
Graficele sunt un instrument extrem de util pentru vizualizarea vanzarilor. Un tabel cu cifre este concludent doar pentru un numar restrans de persoane care lucreaza frecvent cu aceste cifre. Pentru restul oamenilor insa, calculele tale pot fi greu de descifrat si de transpus in realitate. Ajuta-i sa „vada” vanzarile la care te-ai gandit pentru ca acestia sa poata face conexiuni cu aria lor de activitate.
Atentie insa la modul in care alegi tipul graficelor si culorile.

De exemplu, graficele de tip pie sunt indicate pentru a arata cat reprezinta o categorie din intreg. Un astfel de grafic ar fi potrivit pentru a reprezenta cate vanzari aduce fiecare categorie de produs din totalul vanzarilor. Un grafic cu bare se utilizeaza pentru a arata evolutia in timp a vanzarilor (vanzarile lunare sau anuale).

In ceea ce priveste culorile, este indicat sa utilizezi culori agreate de majoritatea oamenilor (gri, albastru, verde).
incearca sa eviti tonurile agresive sau daca te decizi asupra lor, sa te folosesti de semnificatia lor. De exemplu, foloseste culoarea rosu pentru a atrage semnale de alarma asupra unor cifre care nu arata bine. Daca firma ta are o sigla si o culoare sau mai multe, este elegant sa le utilizezi in grafice. Graficele vor fi astfel asociate cu firma.


Tags: planificareplanificare vanzarivanzaripreviziuni vanzari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

3 reguli necesare pentru planificarea vanzarilor
Rating:
Nota: 4.38 din 4 voturi

Articole conexe

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Cum sa-ti planifici mai usor vanzarile?

de Marinache Paula
17 Feb 2016
Pentru a avea vanzari de succes este necesara planificarea. Unul dintre aspectele esentiale in planificarea vanzarilor este sa definesti ipotezele de...

Vanzari mai bune cu ... oglinzi interactive. Indrazneste!

de Marinache Paula
14 Ian 2016
Majoritatea comerciantilor nu isi pot permite propriii consultanti de stil, dar compania Mirrus din Winston Salem, Carolina de Nord, a creat o...

Cum sa-ti faci auzit mesajul publicitar si sa ai vanzari de top?

de Marinache Horia Cristian
28 Sep 2015
Ati incercat sa atrageti atentia publicului asupra produselor sau serviciilor oferite de firma voastra si ati esuat? Mai mult ca sigur, nu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton