Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Idei de afaceri

5 factori care blocheaza centrarea pe client a companiei

de
213 0 12 Apr. 2018
Piata marketing


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Desi centrarea pe client nu este un concept nou, a ajuns sa fie din ce in ce mai relevant in contextul transformarii digitale a companiilor, a marketingului digital, a capacitatii managerilor de a monitoriza, intelege si modela experienta clientului. In studiul realizat de Valoria si Doingbusiness.ro, Barometrul centrarii pe client in companiile din Romania, centrarea pe client este privita ca fiind o strategie care aliniaza dezvoltarea si livrarea produselor companiei in jurul nevoilor consumatorilor cu scopul de a creste valoarea companiei.

Din pacate, multe companii sunt departe de a avea o cultura a serviciilor centrata pe client. De aceea este bine sa stim care sunt principalii 5 factori care blocheaza acest proces in interiorul companiilor, conform rezultatelor studiului Valoria si Doingbusiness.ro.

1. In companie nu exista expertiza necesara pentru a implementa centrarea pe client (88%)

Cele mai multe companii din Romania considera ca acesta este principalul factor care le blocheaza. Dincolo de a fi ”scuza la indemana”, este evident ca este greu sa ai focus pe centrarea pe client intr-o economie in tranzitie, in care cele mai multe provocari tin de supravietuirea afacerii. Asta ca sa nu mai punem la socoteala profilul psihocultural colectivist al romanilor, care ne face sa nu ne fie usor sa ne punem ”in slujba” celor cu care nu avem o legatura (de rudenie, de prietenie sau cunostinte).

2. Lipsa tehnologiilor necesare pentru administrarea datelor (89%)

Tehnologia ne permite sa colectam datele relevante despre comportamentul consumatorilor, despre relatia pe care o avem cu ei, despre istoricul si despre potentialul de business. Chiar si in era Internetului si a aplicatiilpr SaaS (Software as a Services) sunt multe companii care nu au un sistem de CRM sau de Sales Management. Decizia apartine de cele mai multe ori unui top management care este deprofesionalizat din punct de vedere al tehnologiilor digitale si care nu are cunostintele necesare pentru a prioritiza aceste investitii.

3. Slaba comunicare a informatiilor intre departamente (76%)

Lipsa de incredere este endemica in Romania, lucru care nu este de neinteles dupa 50 de ani de comunism. Aceasta lipsa de imcredere este intarita de modul in care sunt conduse cele mai multe companii de lideri autoritari si dominanti. In acest context, tinand cont si de lipsa tehnologiilor care sa transparentizeze ceva mai mult comunicarea informatiilor relevante intre departamente, sunt multe companii in care fiecare stie altceva si putini au imaginea de ansamblu. Aceasta realitate creaza costuri de oportunitate, lupte de putere interne pentru accesul privilegiat la informatii si o slaba comunicare a informatiilor in general in interiorul firmei. 

4. Nu au o definitie comuna si clara a centrarii pe client (73%)

Lavanda: cultura profitabila in 2018
Lavanda: cultura profitabila in 2018

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii




Actiunile aliniate si coerente se obtin numai atunci cand toti cei din echipa inteleg in acelasi fel un anumit concept. Dincolo de intelegerea clara a ceea ce inseamna centrarea pe client in compania noastra, mai ramane de clarificat setul de actiuni prin care aceasta se ”dovedeste”. Lipsa unei definitii comune si clare a centrarii pe client si a unei corelatii imediate cu un set de actiuni dezirabile (pentru care vor primi recompense tangibile si intangibile) creaza o mare problema in companiile care vor sa fie mai centrare pe client.

5. Cultura companiei nu este aliniata cu nevoile clientilor (70%)

Chiar daca produsul sau serviciul nostru are cautare si se vinde, asta nu inseamna automat ca avem o cultura a companiei centrata pe client. Nevoile clientilor sunt complexe si evolueaza. Ceea ce azi a fost wow pentru ei, maine in mod sigur vor considera ca este normal sa primeasca, ca atentie si disponibilitate din partea echipei companiei noastre. Totule e mai greu este atunci cand nevoile clientilor sunt complet necunoscute, sau cand cultura companiei vine in contradictie cu acestea. De exemplu, in Romania clientii apreciaza foarte mult serviciile de garantie, iar unele companii vad o mare povara in acordarea acestora si nu stiu cum sa scape mai repede apeland la sub-contractori deficitari la capitolul client service. 

In concluzie

Aparent cultura orientata spre vanzari pare sa fie mai eficienta, dar abordarea centrata pe client este mai profitabila pe termen lung. Acest lucru se datoreaza faptului ca centarea pe client conduce nu doar la furnizarea de produse/servicii conform cerintelor acestuia, dar si la crearea de interactiuni cu clientii inainte si dupa vanzare, cu scopul de a genera vanzari repetate, loialitate si profituri.


Autor: Elena Badea, Managing Partner, Valoria Business Solutions


Tags: vanzariclientimarketing digitalprofitcifra de afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

5 factori care blocheaza centrarea pe client a companiei
Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Ce beneficii aduce o strategie de marketing digital?

de Idei De Afaceri
19 Mar 2018
Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanta din marketingul digital a devenit extrem de complex. Diferentele de abordare si...

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Care sunt clientii unei afaceri do-it-yourself?

de Cosmin Enescu
18 Apr 2016
Cel ce crede ca numai femeile cumpara produse cosmetice 'do-it-yourself" se insala. In cazul tuturor ofertantilor, aproximativ o treime din clienti o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Parteneriat in domeniul productiei de mobilier din lemn masiv

Intrebare: Buna ziua,

Caut un partener pentru dezvoltarea unei afaceri in domeniul productiei de mobilier modern din lemn masiv. De dorit este ca partenerul sa se implice atat financiar cat si managerial, in special pe partea de marketing.
Biomobila SRL are ca domeniu de activiate productia de mobilier de lemn masiv cu finisaje ecologice. Pana in prezent au fost produse piese de mobilier unicat cu design propriu sau cu designul clientului. Pentru vizualizarea catorva piese de mobilier produse se poate accesa pagina de facebook: biomobila &biojucarii.

Raspuns: Avem soluții de finanțare pentru nevoile dvs. de afaceri mici și mijlocii; Fonduri de...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton