Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

5 semne care iti spun ca este timpul sa iti

de
1878 0 08 Sep. 2010
Piata marketing


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Clientii reprezinta sangele afacerii tale, dar asta nu inseamna ca trebuie sa te lasi presat.

Toti clientii, in special cumparatorii care fac tranzactii de la afacere la afacere, au o responsabilitate fata de bugetul lor, pe care tu, ca furnizor de servicii sau bunuri, trebuie s-o intelegi. Scopul clientului tau este sa faca cea mai buna afacere posibila. Vanzatorii nu ar trebui sa ia asta personal. Clientul doar incearca sa isi faca treaba cat mai bine.

Dar, indiferent cat de important este sa iti satisfaci clientii, exista momente cand cel mai bun lucru pe care il poti face este sa spui "nu". Iata cateva exemple: 

1. Cand un client vrea un discount neargumentat
Daca tai pretul sau oferi reduceri majore doar pentru ca un client mare te forteaza, acestia nu iti vor accepta oferta urmatoare, pentru ca de la tine au invatat sa nu accepte niciodata prima oferta. De asemenea, ai datoria sa iti protejezi ceilalti clienti si sa te asiguri ca nu sunt penalizati doar pentru ca ei nu au insistat asa tare. 

Exista momente cand ai nevoie de un anumit client sau comanda. Oricum, nu ar trebui sa oferi un pret foarte mic, decat daca primesti ceva in schimb, cum ar fi o comanda mai mare, termeni mai buni de plata sau publicitate gratis. Daca nu primesti, atunci "nu" este raspunsul potrivit.

2. Cand clientul vrea informatii secrete despre concurenta
Cand un client mare te preseaza sa ii oferi informatii despre un alt client al tau, nu trebuie sa cazi in aceasta capcana. Incearca sa spui ceva de genul "nu este tocmai cel mai bun lucru pe care ar trebui sa-l fac, asa cum nu le-as spune nici lor despre afacerile pe care le fac cu tine". Poate fi dificil sa refuzi un client mare, dar este important, pentru ca daca dezvalui secrete despre concurenta, nici el nu va mai avea incredere in tine. Daca increderea nu mai exista, dezvoltarea va fi stopata.

3. Cand un client este nepoliticos
Cand un client este nepoliticos cu un angajat de-al tau, poate fi o problema pentru tine. Nepolitetea poate lua mai multe forme precum avansuri sexuale, tipete, vorbe urate si altele. Indiferent de circumstante, cred ca managerii trebuie sa faca fata acestui gen de client si sa ii explice ca trebuie sa isi modifice comportamentul. Daca asta nu functioneaza, renunta la acel client. Aceasta decizie va face minuni pentru spiritul, mandria si productivitatea angajatilor tai.

4. Cand un client iti cere sa plateasca "la negru"
Cand un client iti cere sa plateasca cash sau altfel, intrece orice masura. Multi justifica prin a spune "toata lumea face acelasi lucru". Pe langa faptul ca este gresit, gandeste-te la consecintele care s-ar produce daca s-ar afla ca iei spagi, sau ca esti dispus sa faci asta. Iti va strica reputatia in fata familiei, anagajtilor, prietenilor, investitorilor si clientilor.

5. Cand un client nu isi respecta angajamentul
Cand un client nu isi respecta anagajamentul, poti trece peste asta doar daca vine cu un motiv bun. Un anagajament nerespectat va duce la altul, iar rezultatul va fi un client neprofitabil pentru bugetul tau. Asta nu inseamna ca nu ar trebui sa iti ajuti un client care merita, daca are probleme. Daca au in spate o istorie pozitiva, daca iti explica problema si iti cer ajutorul, si daca sta in puterea ta sa faci asta, te sfatuiesc sa nu eziti. Toti am avut o data ocazia sa nu respectam anumite planuri de plata pentru clienti buni care au avut probleme cu banii. Am lasat clienti sa isi stabileasca singuri un program de plata a facturilor din urma, iar in majoritatea cazurilor a functionat, si m-am ales cu un client loial pe termen lung. 


Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii



Dar daca pierzi bani si nu poti sa modifici preturile, serviciile si alte costuri pentru a face aceste situatii profitabile, sau daca nu este un motiv bun si strategic pentru care sa iti pastrezi clientul, ar trebui sa spui "nu".

In majoritatea cazurilor, clientii stiu ca raspunsul tau negativ a fost cel mai bun lucru pe care il puteai face, chiar daca nu si-au dus la indeplinire planurile si te vor respecta pentru asta. Exista valoare in a spune "nu" clientilor.  



Tags: clientconcediaconcurenta

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

5 semne care iti spun ca este timpul sa iti
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Care sunt clientii unei afaceri do-it-yourself?

de Cosmin Enescu
18 Apr 2016
Cel ce crede ca numai femeile cumpara produse cosmetice 'do-it-yourself" se insala. In cazul tuturor ofertantilor, aproximativ o treime din clienti o...

Cum sa transformi un client intr-un adept al afacerii tale?

de Dan Iacobescu
21 Mar 2016
Politicienii spun o gramada de povesti in cadrul discursurilor lor din timpul campaniilor si e clar de ce: daca transmiti mesajul prin intermediul...

Noul marketing al unei afaceri - castigarea clientilor pe termen lung

de Marinache Paula
23 Feb 2016
Acest nou marketing nu este orientat pe vanzarile imediate, desi nu sunt nici ele neglijate, ci pe castigarea clientilor pe termen lung, prin...

2 situatii in care poti pierde definitiv un client

de Silvia Bucsan
13 Nov 2015
Cei care intra in contact direct cu clientii (fata in fata sau prin telefon) sunt nevoiti de multe ori sa faca fata unor situatii delicate si...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Investesc 10000 euro. Este cineva interesat?

Intrebare: Investesc 10000 euro intr-o afacere profitabila. Daca este cineva interesat rog detalii complete pe valilig@yahoo.co.uk.

Raspuns: Buna seara, am vazut pe site ca va doriti sa investiti bani intr-o afacere profitabila...eu am un...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton