Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atasamentul fata de brand - Emotional Branding

de
2545 0 25 Mai. 2011
Piata marketing


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

De la ambalaj, la spoturi publicitare, la parfumul dispersat in magazine, totul tine de branding-ul emotional. Acesta se dezvolta cu ajutorul designer-ilor de brand si a neuromarketer-ilor. Noile tendinte in materie de branding se centreaza pe crearea unei legaturi emotionale intre brand si consumator. Multi manageri uita de importanta pe care factorul uman il joaca in acest joc si isi directioneaza atentia si energia pe produs in mod exclusiv.


In spatele comportamentului consumatorilor si a factorilor de decizie in momentul in care acestia aleg produsele unei marci anume stau o suma de motivatii emotionale.

Clientii cumpara item-urile care le dau o stare de bine, care le trezesc sentimente placute. In acelasi fel reactionam toti. Cumparam spaghete fara gluten pentru copiii nostri deoarece vrem sa ii protejam, Coca-Cola deoarece ne da un sentiment de caldura si familiaritate,  parfumuri care ne fac sa ne simtim mai atragatori, lotiuni care ne promit o intinerire vizibila cu minim 20 de ani deoarece ii credem.   Promovarea strategica ce aduna laolalta o suma de emotii ce se pot transpune in orice client este una dintre cele mai bune modalitati de a-l fideliza.

In branding-ul conventional clientii au nevoi, iau decizii rationale si achizitioneaza produsele in cauza. Spre deosebire de aceasta forma de branding, cel emotional transforma clientii in entitati ce doresc, simt nevoia unei anumite stari de spirit conferita de produs si  iau decizii pe baza preferintelor.

Sa ne gandim, spre exemplu, de ce cumparam haine din colectii ca Versace sau Ralph Lauren si nu optam pentru aceleasi replici la preturi infinit mai mici? Deoarece ne fac sa ne simtim mai bine, mai valorosi, mai speciali. In acest fel se iau deciziile pe baza impulsului, pe baza sentimentelor sadite de marile companii in mintile consumatorilor. Legatura stransa cu un brand, sentimentul ca iti inspira incredere si reuneste experiente placute te poate determina sa il alegi in defavoarea altuia, netinand seama de calitate sau de raportul calitate-pret.

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii




Neuromarketing-ul joaca un rol extrem de important in influentarea deciziei consumatorilor. Acesta este o forma noua de marketing care isi centreaza cercetarile in domeniul medical. Participantii la testarile unui produs sau serviciu sunt supusi unor investigatii medicale complexe (electroencefalograme, topografia creierului, rezonanta magnetica) pentru a se putea determina ce sentimente le sunt imprimate in momentul interactiunii cu un produs. Se stabilesc factorii de decizie in alegerea unui brand si zona din creier care este stimulata. In acest mod se poate imbunatati un brand astfel incat sa se plieze cu fidelitate pe dorintele si nevoile consumatorului si sa ii ofere o experienta de neuitat.


Tags: branding emotionalneuromarketingmotivatii emotionalebrand

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Atasamentul fata de brand - Emotional Branding
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Este suficient sa investesti bani intr-un brand pentru a crea valoare?

de Idei De Afaceri
06 Oct 2017
Conform informatiilor raportului de piata Brand Finance Romania 50 din 2017, cele mai valoroase zece branduri romanesti insumeaza o valoare de...

De ce sa faci rebranding pentru afacerea ta?

de Idei De Afaceri
04 Oct 2017
In contextul in care tot mai multe companii activeaza in mediul online, unde interactioneaza cu potentialii clienti, brandingul sau rebrandingul nu...

Top 50 cele mai valoroase branduri romanesti in 2017

de Alina Constantinescu
04 Sep 2017
In fiecare an, firma de evaluare si strategie Brand Finance evalueaza mii de branduri globale si nationale. Cele mai valoroase branduri romanesti in...

Primii 2 pasi esentiali de comunicare prin brandul afacerii

de Teo Manole
09 Mai 2016
Comunicarea corecta a brandului afacerii creeaza o legatura afectiva intre consumator si brand. Dar, pentru a avea succes in transmiterea brandului,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Ferma Capre

Intrebare: Buna ziua detin 250 de capre si 4h de pamant as dori un investitor de a promova de a investi pentru detalii contactati

Raspuns: Buna ziua, Daca imi permiteti pentru a atrage potentiali investitori dumneavoastra trebuie sa...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton