Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atasamentul fata de brand - Emotional Branding

de Maria Nicutar 25 Mai. 2011 4886
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

De la ambalaj, la spoturi publicitare, la parfumul dispersat in magazine, totul tine de branding-ul emotional. Acesta se dezvolta cu ajutorul designer-ilor de brand si a neuromarketer-ilor. Noile tendinte in materie de branding se centreaza pe crearea unei legaturi emotionale intre brand si consumator. Multi manageri uita de importanta pe care factorul uman il joaca in acest joc si isi directioneaza atentia si energia pe produs in mod exclusiv.

In spatele comportamentului consumatorilor si a factorilor de decizie in momentul in care acestia aleg produsele unei marci anume stau o suma de motivatii emotionale.

Clientii cumpara item-urile care le dau o stare de bine, care le trezesc sentimente placute. In acelasi fel reactionam toti. Cumparam spaghete fara gluten pentru copiii nostri deoarece vrem sa ii protejam, Coca-Cola deoarece ne da un sentiment de caldura si familiaritate,  parfumuri care ne fac sa ne simtim mai atragatori, lotiuni care ne promit o intinerire vizibila cu minim 20 de ani deoarece ii credem.   Promovarea strategica ce aduna laolalta o suma de emotii ce se pot transpune in orice client este una dintre cele mai bune modalitati de a-l fideliza.

In branding-ul conventional clientii au nevoi, iau decizii rationale si achizitioneaza produsele in cauza. Spre deosebire de aceasta forma de branding, cel emotional transforma clientii in entitati ce doresc, simt nevoia unei anumite stari de spirit conferita de produs si  iau decizii pe baza preferintelor.

Sa ne gandim, spre exemplu, de ce cumparam haine din colectii ca Versace sau Ralph Lauren si nu optam pentru aceleasi replici la preturi infinit mai mici? Deoarece ne fac sa ne simtim mai bine, mai valorosi, mai speciali. In acest fel se iau deciziile pe baza impulsului, pe baza sentimentelor sadite de marile companii in mintile consumatorilor. Legatura stransa cu un brand, sentimentul ca iti inspira incredere si reuneste experiente placute te poate determina sa il alegi in defavoarea altuia, netinand seama de calitate sau de raportul calitate-pret.

Neuromarketing-ul joaca un rol extrem de important in influentarea deciziei consumatorilor. Acesta este o forma noua de marketing care isi centreaza cercetarile in domeniul medical. Participantii la testarile unui produs sau serviciu sunt supusi unor investigatii medicale complexe (electroencefalograme, topografia creierului, rezonanta magnetica) pentru a se putea determina ce sentimente le sunt imprimate in momentul interactiunii cu un produs. Se stabilesc factorii de decizie in alegerea unui brand si zona din creier care este stimulata. In acest mod se poate imbunatati un brand astfel incat sa se plieze cu fidelitate pe dorintele si nevoile consumatorului si sa ii ofere o experienta de neuitat.


Tags: branding emotionalneuromarketingmotivatii emotionalebrand

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Doar 5 branduri romanesti sunt protejate in UE

de Florin Amariei
06 Dec 2018
Romania are doar 5 branduri protejate de Uniunea Europeana. Dupa ce Scrumbia de Dunare a primit aprobarea Comisiei Europene pentru a deveni un...

Este suficient sa investesti bani intr-un brand pentru a crea valoare?

de Idei de afaceri
06 Oct 2017
Conform informatiilor raportului de piata Brand Finance Romania 50 din 2017, cele mai valoroase zece branduri romanesti insumeaza o valoare de...

De ce sa faci rebranding pentru afacerea ta?

de Idei de afaceri
04 Oct 2017
In contextul in care tot mai multe companii activeaza in mediul online, unde interactioneaza cu potentialii clienti, brandingul sau rebrandingul nu...

Top 50 cele mai valoroase branduri romanesti in 2017

de Alina Constantinescu
04 Sep 2017
In fiecare an, firma de evaluare si strategie Brand Finance evalueaza mii de branduri globale si nationale. Cele mai valoroase branduri romanesti in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]