Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bio, adica sa fii natural

de Banila Silviu Marian 19 Apr. 2013 2705
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Citeam zilele trecute un material pe ideideafaceri.ro despre demararea unei firme de curatenie BIO. Mi-am adus aminte cu placere despre "dl.X", patronul unei asemenea firme cunoscute (nu dam nume...), care s-a simtit absolut uimit, in cel mai bun sens, dupa ce i-am publicat un simplu material.

I-am spus atunci ca nu am niciun merit pentru acel material, cu exceptia faptului ca l-am publicat si atat, in forma lui bruta (nici macar nu m-am semnat ca autor, ar fi fost absurd!). Ei bine, mi-a dat un raspuns pe care nu l-am uitat: “Lasati…macar l-ati publicat, nu cum fac altii”.

E adevarat ca apoi mi-a trimis un cadou, constand in produse de curatat bio, de buna calitate, alaturi de cateva… lamai, simbol al curateniei si mai ales, al activitatii de a face aceasta curatenie. Ideea de afacere numita “firma de curatenie BIO” trebuie sa ne atraga in mod deosebit. De ce? Pentru ca vor exista mereu clienti pentru asa ceva. Aceste firme fac ordine intr-o casa, intr-o curte, intr-un garaj etc. Angajatii sunt adevarati profesionisti ai curateniei.

Daca in Romania nu reusim sa promovam ideile de afaceri indreptate spre viitor, atunci incotro ne mai indreptam? Ne intrebam apoi de ce fug toate companiile internationale spre alte meleaguri, cand la noi este puzderie de talent si oportunitati. Dincolo de acest aspect mai putin placut, romanii au puterea de a lansa pe cont propriu afaceri, cum este cea cu produse de curatat bio si serviciile aferente.

Dincolo de acest fapt, am apreciat naturaletea domnului respectiv, care, “din intamplare” sau nu, este chiar fondatorul companiei “verzi”. Simplitatea unui business inseamna apropierea de oameni. Unii asteapta “plocoane”, ca sa scrie de bine, altfel nici nu te baga in seama. Prin noi, acesti antreprenori de valoare se pot face auziti si nu este primul caz semnalat.

O alta persoana ma intreba, deunazi, “de ce am ales sa promovez o investitie de 500.000 de euro, cu 100 de angajati”. “Nu cumva este prea putin?”. Cate pretentii! Si mai ales, cata ipocrizie! Sincer, ca jurnalist de business, prefer sa promovez ORICE oportunitate de afaceri si dezvoltare in tara asta. Daca nu noi, atunci…?

…cine? Observ cu stupoare cum unii dintre cititori au fost educati sa ii considere antreprenori doar pe cei din top 300…cliseele sunt multe. Discutam toata ziua despre “trei” antreprenori mari si lati, cum ar fi Bill Gates, Mark Zuckerberg si Richard Branson. Ne trag insa oamenii de maneca, spunandu-ne ca si-au deschis cine stie ce afacere interesanta si nimeni nu ii baga in seama. Daca nu isi permit o reclama uriasa, pe stalpi, atunci nu exista? Gresit. Acesti antreprenori si ideile lor de afaceri chiar exista si au o voce puternica.

Si cum Bio inseamna si natural…Atunci haideti sa fim naturali, sa spunem lucrurilor pe nume: micii antreprenori, care castiga teren in Romania, sunt deseori ignorati, in favoarea unor tranzactii uriase, peste care se asterne, uneori, praful. Si de ce as mai scrie despre Nokia, de exemplu, care a plecat de la Jucu, lasand locul altor companii internationale? Este normal ca o tara sa gazduiasca marile companii.

In schimb, de ce nu as scrie despre firma BIO a domnului X, al carui cadou l-am refuzat de trei ori, dar tot a insistat? Ii garanteaza cumva ca o sa il mai promovez candva? Nicidecum. A facut-o din omenie. A multumit. Ajungea un “multumesc”, domnule X…

Ca urmare, ii astept pe toti antreprenorii mici si mari sa vina cu idei de afaceri si afaceri cu idei, nu cu cosulete pline de atentii. Noi oricum suntem aici! Ne puteti scrie pe email aici: afc@rs.ro.


sursa foto: www.sxc.hu



Tags: firma de curatenie biopromovare antreprenoripromovare afaceriafaceri micifirma de curatenie bio

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

6 reguli de aur pentru marketing in afaceri mici!

de Ilinca Dobrescu
17 Dec 2013
Afacerile mici nu sunt mai putin importante atunci cand discutam despre marketing si strategiile de promovare necesare pentru succesul acestora....

Idei de afaceri mici si cu bani putini: Proiectarea cartilor de vizita!

de Ilinca Dobrescu
21 Sep 2012
Din categoria de idei de afaceri mici si cu bani putini vine si aceasta idee de a proiecta carti de vizita. Sa recunoastem faptul ca nu pare mare...

4 reguli esentiale in marketing pentru afaceri mici!

de Maria Nicutar
31 Iul 2012
Se spune ca orice produs, cat de slab calitativ ar fi, daca beneficiaza de strategiile potrivite de marketing poate fi promovat cu succes catre...

10 legi de aur pentru marketing eficient in afaceri mici!

de Ilinca Dobrescu
28 Apr 2012
Unele afaceri mici se vor dovedi mult mai profitabile decat multe afaceri complexe, cu angajati numerosi si investitii serioase de capital. Totul...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]