Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Branding pentru companie sau pentru produse? Aceasta este intrebarea!

de
1476 0 26 Iun. 2011
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Chestiunea pe care vreau sa o aduc mai la lumina in acest articol este una foarte interesanta si care continua sa framante atatea companii. Intrebarea este simpla, este clara. Raspunsul este problema. Nu stim ce trebuie sa branduim! Si totusi vorbim de oameni de afaceri care constientizeaza riscurile la care se expun prin ambele variante.

In primul caz, exista avantajul suprem de a proiecta o imagine favorabila asupra tuturor produselor care apartin unei anumit brand. Compania mama imprumuta din reputatia sa tuturor produselor si serviciilor pe care le reprezinta, fie ca le-a creat sau le-a achizitionat.

In al doilea caz, pe acelasi model se creeaza un dezavantaj major care decurge din ideea foarte simpla, de altfel, de a nu detine un „spate” care sa sprijine produsele, care sa le protejeze.

In acelasi timp sa ne gandim si la faptul ca un brand puternic isi poate rasfrange reputatia asupra produselor sale in ambele abordari. Putem vorbi despre o reputatie solida si convenabila, si in acelasi timp, un val de schimbari produs la nivelul companiei ca tot unitar influenteaza si viata pe piata a produselor reprezentate de brand.

Un scandal izbucnit care se leaga de o companie va avea un impact hotarator asupra fiecarui produs sau serviciu din oferta sa. Iata de ce brandingul de companie, in defavoarea brandingului de produs, nu este o strategie lipsita de riscuri.

Mai mult, sa ne gandim la brand-urile mari, importante si care dicteaza deciziile de achizitionare ale clientilor. Acestea au marele avantaj de a proiecta un sentiment de mandrie, daca vreti, in randul consumatorilor. Sa luam ca exemplu parfumurile din marca Gucci. Nu ne amintim exact numele produselor, dar cunoastem marca, brandul respectiv. Simpla idee de a detine un produs care sa apartina acestui brand ne face sa imprumutam din valoarea si prestigiul sau, ne creeaza o asociere favorabila si un sentiment ca ne respectam.

In schimb, in cazul in care se pune accent pe constientizarea brand-ului de produs mai mult decat pe cel al marcii, se limiteaza aceste strategii de identificare a clientului cu valoarea companiei mama.
Un alt dezavantaj major il reprezinta faptul ca atunci cand produsele nu mai prezinta interes pe piata se cere lansarea altora si acest proces este unul dificil pentru companiile fara o strategie solida de awareness de brand.
In cazul opus se controleaza mai facil aceasta problema datorita reputatiei din spatele acestora iar produsele lansate se bucura de un succes mai mare din start.

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii







Tags: branding de companiebranding de produsstrategie de branding

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Branding pentru companie sau pentru produse? Aceasta este intrebarea!
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Va prezint un nou fond de investiti!!!

Intrebare:
Compania Laser ne oferă 12% in fiecare zi din suma investită.
Suma minima care se poate investi este 5$ Ex: investiție de 1.000 $ obțineți 12% / zilnic din suma investita 1.440 USD ( R.O.I. 440.00 $) Depozitele mari cresc castiguri mari zilnic. Link inscriere:
https://laser.online/?referrer=Anicuta
Laser Online este un fond de investiții Ón cele mai avansate aplicații ale tehnologiei laser pentru medicină, informatică și alte domenii de activitate.

Raspuns: Buna ziua,rog mai multe detalii pe mariusavalcea@yahoo.com  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton