Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Branding pentru companie sau pentru produse? Aceasta este intrebarea!

de Maria Nicutar 26 Iun. 2011 2537
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Chestiunea pe care vreau sa o aduc mai la lumina in acest articol este una foarte interesanta si care continua sa framante atatea companii. Intrebarea este simpla, este clara. Raspunsul este problema. Nu stim ce trebuie sa branduim! Si totusi vorbim de oameni de afaceri care constientizeaza riscurile la care se expun prin ambele variante.

In primul caz, exista avantajul suprem de a proiecta o imagine favorabila asupra tuturor produselor care apartin unei anumit brand. Compania mama imprumuta din reputatia sa tuturor produselor si serviciilor pe care le reprezinta, fie ca le-a creat sau le-a achizitionat.

In al doilea caz, pe acelasi model se creeaza un dezavantaj major care decurge din ideea foarte simpla, de altfel, de a nu detine un „spate” care sa sprijine produsele, care sa le protejeze.

In acelasi timp sa ne gandim si la faptul ca un brand puternic isi poate rasfrange reputatia asupra produselor sale in ambele abordari. Putem vorbi despre o reputatie solida si convenabila, si in acelasi timp, un val de schimbari produs la nivelul companiei ca tot unitar influenteaza si viata pe piata a produselor reprezentate de brand.

Un scandal izbucnit care se leaga de o companie va avea un impact hotarator asupra fiecarui produs sau serviciu din oferta sa. Iata de ce brandingul de companie, in defavoarea brandingului de produs, nu este o strategie lipsita de riscuri.

Mai mult, sa ne gandim la brand-urile mari, importante si care dicteaza deciziile de achizitionare ale clientilor. Acestea au marele avantaj de a proiecta un sentiment de mandrie, daca vreti, in randul consumatorilor. Sa luam ca exemplu parfumurile din marca Gucci. Nu ne amintim exact numele produselor, dar cunoastem marca, brandul respectiv. Simpla idee de a detine un produs care sa apartina acestui brand ne face sa imprumutam din valoarea si prestigiul sau, ne creeaza o asociere favorabila si un sentiment ca ne respectam.

In schimb, in cazul in care se pune accent pe constientizarea brand-ului de produs mai mult decat pe cel al marcii, se limiteaza aceste strategii de identificare a clientului cu valoarea companiei mama.
Un alt dezavantaj major il reprezinta faptul ca atunci cand produsele nu mai prezinta interes pe piata se cere lansarea altora si acest proces este unul dificil pentru companiile fara o strategie solida de awareness de brand.
In cazul opus se controleaza mai facil aceasta problema datorita reputatiei din spatele acestora iar produsele lansate se bucura de un succes mai mare din start.




Tags: branding de companiebranding de produsstrategie de branding

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]