Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cinci metode de imbunatatire a publicitatii in perioada sarbatorilor

de Ana Steinberg 11 Apr. 2012 5005
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Pentru multe afaceri mici perioada sarbatorilor este o oportunitate insemnata de crestere a vanzarilor, respectiv a veniturilor. Dar multi antreprenori incep sa se pregateasca prea tarziu si rateaza aceasta oportunitate. Pentru un succes optim trebuie sa vezi ce buget ai pentru publicitatea din perioada sarbatorilor si sa incepi pregatirile cu cateva luni inainte.

Nimic nu se intampla peste noapte. Ai incredere in mine. Am stat la telefon cu centrele de printare sau cu clientii cu o zi inainte de Craciun ca sa termin un proiect in ultimul moment, si nu este deloc placut. Poti evita stresul in plus daca incepi sa te pregatesti din timp.
    
Tine minte ca publicitatea de sarbatori include marketing to consumer si marketing intern. Am creat mai multe campanii de sarbatori pentru a motiva echipa de vanzari, echipa de relatii cu clientii si alti angajati pe parcursul perioadelor foarte aglomerate din apropierea sarbatorilor. Cu prime şi recunoaştere, puteţi oferi angajaţilor stimulentul de care au nevoie pentru a atinge obiectivele individuale de performanţă şi obiectivele generale ale afacerii.
    
Aici ai cinci metode de promovare pentru afacerea ta in apropierea sarbatorilor. Le poti aplica pe toate sau doar o parte din ele, dar indiferent de alegere trebuie sa incepi acum.

1.    Creeaza promotii speciale

Indiferent daca vrei sa te axezi pe promotii in magazin sau online, trebuie sa le planifici din timp pentru a stii iti trebuie sa le transformi in realitate. Ai nevoie de timp pentru a creea designul, pentru gasi un loc de afisare si pentru printare.

2.    Creeaza liste de email-uri pentru promovare

Aduna adresele clientilor existenti din listele pe care deja le ai si actualizeaza sistemul de mail-uri opt-in de pe site-ul tau, pagina de Facebook  si promoveaza-ti ofertele si reducerile pe care le pregatesti pentru sarbatori.

Incurajeaza clientii sa promoveze si ei continutul materialelor promotionale incluzand in mail-uri  butoane speciale precum “Trimite unui prieten” sau butoane pentru Facebook, Twitter, LinkedIn si Google+.

3.    Transforma produse si servicii in cadouri

Discutati cum puteti oferi produsele si serviciile existente drept cadouri. Fara indoiala cardurile cadou sunt foarte populare, dar exista si moduri mai inteligente prin care poti oferi cadou produsele si serviciile fara ca destinatarul sa cumpere un articol care nu ii place.

De exemplu in loc sa ofere clientilor un card cadou, un restaurant poate oferi “O cina romantica”, un pachet care sa includa un meniu special cu paharele de champanie suvenir (cu numele restaurantului inscriptionate pe ele).  Un pachet “Cina in familie” poate include un meniu gratuit gandit special pentru copii, cu mancarurile lor preferate si eventual un suvenir. Aceste pachete sunt mult mai apreciate decat un card cadou, dar sunt si mai greu de realizat, pentru ca necesita o planificare mai elaborata. Mai mult, ai nevoie de timp pentru a le promova prin reclame.

4.    Planifica si organizeaza evenimente

Daca ai de gand sa realizezi evenimente pentru a-ti promova afacerea in perioada sarbatorilor, atunci trebuie sa incepi planificarea cu saptamani sua chiar luni inainte. Ai nevoie te timp pentru rezerva un spatiu (in caz ca evenimentul nu are loc in locatia ta), trebuie sa rezervi scaune, mese, decoratii , muzica si altele. Chiar daca evenimentul va avea loc in incinta magazinului, precum o deschidere cu o ora mai devreme pentru clientii fideli,  ai nevoie te promovare daca nu vrei ca totul sa fie o mare dezamagire.

Nu uita sa contactezi organizatiile de caritate in special in perioada sarbatorilor, si vezi daca poti sponsoriza vreun eveniment pentru o promovare indirecta.

5.    Intra in parteneriat cu alte afaceri locale

Perioada sarbatorilor este perioada perfecta in care poti incheia parteneriate cu alte afaceri locale care ofera produse sau servicii complementare celor pe care le oferi tu. Puteti oferi promotii comune sau puteti gazdui impreuna evenimente de promovare.

Multe afaceri semneaza parteneriate pentru a imparti spatiul si costul de publicitate. Sau chiar se pot promova reciproc prin materiale oferite propriile magazine, aceastea fiind solutii mai economice pentru ambele parti. Aceste oportunitati necesita sa intri in contact cu ceilalti antreprenori, sa le descrii beneficiile, sa coordonezi si sa planifici actiunea, si sa o pui cu succes in aplicare.

Programeaza si o intalnire cu ei dupa sarbatori, pentru a discuta si alte modalitati de imbunatatire pentru anul urmator.

Nu in ultimul rand, nu lansa nicio campanie de promovare decat daca ai personal pregatit, care sa faca fata eficient si cu profesionalism situatiilor ce pot aparea. Ultimul lucru pe care ti-l doresti este sa consumi timp si bani pregatind o campanie de promovare si apoi sa vezi cum esueaza din cauza ca nu erai pregatit pentru raspunsul clientilor. Este mai bine sa fii pregatit mai mult decat este necesar, pentru ca niste servicii proaste nu vor fi uitate pana anul urmator, iar oamenii vorbesc.



Tags: advertisingpromotiisarbatoripastecraciunmarketing to consumer

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Afaceri de sezon. Decoratiuni pentru Craciun

de Idei de afaceri
04 Dec 2023
Iti doresti sa creezi pentru familia si copiii tai o atmosfera de neuitat cu ocazia sarbatorilor de iarna? Esti talentat si creativ si vrei sa faci...

Piata de advertising, in scadere. Tendinta globala nu se resimte in Romania

de Florin Amariei
08 Dec 2020
O noua analiza releva ca piata de avertising este in continua scadere, dar tendinta globala nu se resimte in Romania. Piata globala de publicitate...

Bugetul romanilor pentru Craciun

de Florin Amariei
27 Dec 2018
Romanii cheltuiesc mult cand vine vorba de alimente si alte necesitati uzuale, insa ce buget au avut pentru Craciun? Aflam mai jos. Pentru...

Cele 6 porunci ale advertisingului sau canonul antreprenorului nestiutor

de Andrioae Ruxandra
04 Sep 2014
Advertisingul afacerilor de mici dimensiuni reprezinta o stiinta si o arta. Companiile uita adesea de principiile advertisingului. Conform unor...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]