Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cinci sfaturi pentru realizarea unor materiale de marketing profesionale

de
1345 0 11 Iul. 2012
Piata marketing


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Cinci sfaturi pentru realizarea unor materiale  de marketing profesionale

Orice companie are nevoie piese tiparite ce fac o treaba atenta si bine gandita in prezentarea produselor si serviciilor: cataloage, buletine informative, liste cu produse si brosuri, mape de prezentare, caiete de sarcini, brosuri cu evenimente speciale, foi cu aplicatii, rapoarte anuale, manuale, buletine tehnice, postere, etichetari, materiale de recrutare si asa mai departe.

Odata cu disponibilitatea sporita a sistemelor de publicare puternice pe desktop si software, multe companii decid sa satisfaca aceste nevoi interne.

Rezista acestui impuls. Materialele realizate la repezeala isi vor trada originea spontana majoritatii persoanelor care le citesc. Aparenta este realitate in marketing, iar tu trebuie sa arati  cat de profesional posibil poti.

Mai jos sunt niste sfaturi in lupta cu nevoile literaturii de care te vei lovi pe masura ce compania ta se dezvolta si creste:

•    Fa rost de un pachet de papetarie si un logo proiectat in mod profesionist. Ai grija sa nu-l schimbi timp de cel putin 10 ani. Poti angaja o agentie de publicitate sa-l creeze sau un artist grafic. Nu incerca sa faci asta singur, indiferent de cat de creativ te consideri. Un artist profesionist se va asigura ca materialele tale de papetarie vor reflecta personalitatea ta corporativa, in timp ce vor pastra o infatisare curata si profesionista. Vor arata bine in culori, dar si in alb si negru; se vor multiplica mai usor in marimi mai mici; se vor transmite prin fax mai usor, si pur si simplu vor fi mai atractive decat daca ai incerca sa le faci singur.

•    Invata principiile unui design grafic solid. Intelegerea designului grafic este o munca ce dureaza toata viata, bineinteles, dar putina documentare si un spirit de observatie bun te poate ajuta enorm. Cauta cateva carti despre designul grafic la o librarie locala si educa-te singur. Toate materialele printate ar trebui sa urmareasca principiile fundamentale ale design-ului:

1.    Pastreaza aspectul curat si simplu. Nu supraincarca cititorul vizual. Utilizeaza un grafic grila pentru a alinia diferitele elemente intr-o maniera ordonata.
2.    Foloseste titluri si subtitluri pentru a conduce cititorul. Cand acesta intoarce pagina, unde va privi el/ea? Foloseste titluri si subtitluri pentru a furniza puncte de scanat  care sa faca cititorul sa citeasca mai departe.
3.    Evita prea mult scris. Pagini pline cu prea mult scris nu sunt atragatoare pentru cititor. Rupe ritmul cu poze, ilustratii, desene, grafice si asa mai departe.
4.    Foloseste spatiul alb. Incearca sa eviti un aspect aglomerat, in ciuda tentatiei de a folosi fiecare centimetru din hartia pentru care ai platit. Spatiul alb serveste drept cadru vizual pentru restul continutului de pe pagina.
5.    Pastreaza formatele standard, doar daca ai un motiv bun pentru care sa nu o faci. Toti ne-am obisnuit cu formatul standard de 8-1/2” x  11” pentru a printa materialele. Chiar si sistemele noastre de depozitare sunt facute pentru lucruri de marimea asta. Daca alegi o marime neobisnuita, materialele nu se pot indosaria cu usurinta.
6.    Ataseaza o legenda pentru fiecare poza. Cu totii ne dorim sa stim la ce ne uitam. Iar o legenda iti da sansa nu doar sa identifici produsul tau dar sa le si reamintesti cititorilor de beneficii.

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii




7.    Foloseste mai degraba diagrame si grafice decat tabele. O brosura este un document vizual. Foloseste grafice pentru a spori interesul vizual si fa numerele mai semnificative.

•    Asigura-te ca materialele tale au un “aspect familiar”. Fiecare bucata de literatura nu trebuie sa arate identic, dar toate trebuie sa formeze un tot unitar si compatibil. Imagineaza-ti toate materialele intinse in fata ta pe masa de conferinta. Arata toate ca apartinand aceleasi companii? Ar trebui.

•    Investeste in fotografie de calitate. Companiile mici, uneori se zgarcesc sa investeasca in calitatea pozelor echipamentului lor, a site-urilor, echipamentul in uz sau a accesorilor si proviziilor. Un echipament de fotografie puternic si profesionist te va diferentia de companiile mici. Clientii vor sa fie reasigurati de calitatea produsului tau. Fotografiile amatoare ofera o proasta impresie despre profesionalismul tau. Fotografierea de calitate este o investitie pentru viitorul tau.

•    Numeste o persoana ca sef. Nevoile literaturii tale vor fi in continua schimbare, cu expozitii, cu produse noi si piete, precum si cu cresterea normala. Trebuie sa aveti o persoana responsabila pentru anticiparea nevoilor viitoare, care sa se descurce cu productia si cu mentinerea unui inventar. Literatura neingrijita devine din ce in ce mai nefolositoare si amagitoare. Fiecare piesa noua trebuie sa aiba o argumentare rationala, descrierea audientei si o schita de continut, spre deosebire de argumentarea pe care o dezvolti pentru o bucata de publicitate.


Tags: marketinglogopublicitate

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cinci sfaturi pentru realizarea unor materiale de marketing profesionale
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Cum penetreaza un mesaj de marketing eficient

de Teo Manole
16 Mai 2016
Unul dintre elementele-cheie ale brandurilor cu impact este faptul ca plaseaza clientii pe primul loc. Astfel,accentul se muta de la ceea ce ofera o...

Foloseste inteligent fontul pentru a transmite mesaje si emotii in campaniile de marketing

de Teo Manole
08 Apr 2016
Alegerea fontului este similara cu cea a alegerii tinutei: asa cum ne imbracam diferit in functie de ocazie, asa trebuie sa alegem si fontul pe care...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton