Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari
1348
0
13 Feb. 2018
Piata marketing
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes
5
din 1 vot
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se asteapta la o experienta excelenta la toate punctele de contact cu firma si pe tot parcursul procesului de cumparare, iar 60%-70% din acest proces este online. Astfel devine tot mai dificila impartirea diferitelor etape din ciclul de viata al clientului intre vanzari si marketing.
Continutul de calitate este cheia succesului in marketing si vanzari‘Content is king’ este mantra marketingului din ultimii 5-7 ani, deoarece clientii sunt atrasi de continutul de calitate prezentat in mod relevant pe fiecare dintre platformele online pe care brandul este prezent. Deci functiei de marketing i se cere sa creeze din ce in ce mai mult continut in diverse forme (video, text, audio, imagini), la standarde de calitate inalte pentru a realiza un mix echilibrat de tactici de pull si push marketing.
La nivelul functiei de vanzari, exista o presiune clara asupra agentilor de vinzari de a transforma potentialii clienti in clienti loiali oferindu-le informatii relevante. Comunicarea digitala este un instrument puternic pentru dezvoltarea pe termen lung a relatiilor in vanzari. Iata de ce toti agentii de vanzari au nevoie de continut si de cele mai bune competente de a-l transforma intr-un instrument de constructie a relatiilor pe termen lung cu clientii lor.
Din pacate, in mod traditional, echipele de marketing si vanzari nu sunt invatate sa colaboreze. Separarea formala ca functiuni in companie, accesul la bugete diferite, obiectivele complementare, dar masurate cu indicatori atat de diferiti, fac colaborarea dificila. Perceptia ca marketingul cheltuieste bugete, iar vanzarile genereaza crestere si profit nu ajuta integrarea si colaborarea acestor departamente interne.
Totusi tehnologia face aceasta integrare nu doar posibila, ci si extrem de eficienta si de naturala. Colaborarea dintre departamentul de marketing si cel de vanzari face ca munca ambelor echipe mult mai usoara.
Aceasta abordare are urmatoarele 7 efecte pozitive principale:
- Faciliteaza colaborarea dintre echipa de vanzari si cea de marketing
- Conduce la crearea unui continut de calitate superioara pentru clienti
- Implica agentii de vanzari in crearea continutului si le da o motivatie mai mare sa il trimita cu incredere la prospecti/clienti
- Stabileste 1-2 procese clare care sa conduca la colaborare intre marketing si vanzari, fara a le invada teritoriul sau rolul specific
- Genereaza sinergie intre echipe si faciliteaza inovatia si creativitatea
- Demonstreaza valoarea mai mare care se obtine printr-o astfel de colaborare
- Creaza premisele unui grad de integrarea mai mare in viitor intre cele doua echipe
Astfel, echipele de vanzari care au informatii rezultate din interactiunea cu prospectii si clientii ajuta la crearea unui continut extrem de eficient pentru construirea relatiei cu clientii.
Tipuri de input de la vanzari pentru marketing
Desi informatia necesara pentru o colaborare pe parte de generare de continut poate fi mentionata de agentii de vanzari in CRM si preluata de acolo de echipa de marketing, este foarte important ca procesul sa fie unul direct pentru a avea efectul integrator. Asftel oamenii de marketing au nevoie sa discute minim o data pe luna cu agentii de vanzari pentru a obtine atat inputul cat si feedbackul acestora.
Tipurile de continut care pot fi obtinute prin acest proces pot fi urmatoarele:
- Studii de caz despre modul in care clientii au economisit timp, bani si energie cu produsul companiei
- Povesti despre vanzari care au demarat mai putin bine, dar au devenit de succes deoarece s-au dat informatii tehnice sau de alt tip, valoroase pentru client
- Informatii despre criteriile de decizie euristice folosite de diferite categorii de clienti pentru a lua decizia de a colabora cu compania
- Seturi de cerinte aditionale care aduc plus-valoare anumitor sub-segmente/categorii de clienti si de ce
- Tipuri de obiectii intalnite cel mai des si motivatia acestora din punctul de vedere al clientului
Toate aceste informatii de la agentii de vanzari pot deveni surse de inspiratie si de generare de continut de tip video, audio, imagini, text pentru echipa de marketing. Desigur totul va fi nevoie sa fie integrat si prelucrat conform strategiei de marketing si a liniei generale de comunicare a companiei. Insa cel mai important castig va fi colaborarea dintre echipa de marketing si cea de vanzari pentru a afla ce continut ar ajuta la educarea si informarea clientilor.

Autor: Gabriela Streza, Business Development Director, Valoria
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul
Nota: 5 din 5 - 1 vot.Articole conexe
Ce beneficii aduce o strategie de marketing digital?
de Idei De Afaceri
19 Mar 2018
Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanta din marketingul digital a devenit extrem de complex. Diferentele de abordare si...
Cum sa realizezi un plan de marketing in 5 pasi
de Idei De Afaceri
16 Feb 2018
Documentul de baza al oricarui start-up este planul de afaceri, esential este, insa, sa existe si un plan de marketing. Acest plan detaliaza...
4 secrete ale unei campanii de SMS marketing de succes
de Idei De Afaceri
27 Sep 2017
Statisticile arata ca 8,5 trilioane de mesaje SMS sunt trimise, in medie, in fiecare an la nivel global. Zilnic, se trimit de 22 de ori mai multe...
Cum se intocmeste un plan de marketing
de Marinache Paula
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

- Intrebarea zilei
conditii
Intrebare: Buna ziua. Doresc sa deschid un camping la munte. Ce ruguli exista? ce avize? M-ar avantaja un plan de afaceri. Multumesc
Raspuns: Buna ziua. Investesc pana la 10000 euro in afacere. Daca santeti interesata rog detalii complete la... [citeste tot raspunsul aici]
Intrebare: Buna ziua. Doresc sa deschid un camping la munte. Ce ruguli exista? ce avize? M-ar avantaja un plan de afaceri. Multumesc
Raspuns: Buna ziua. Investesc pana la 10000 euro in afacere. Daca santeti interesata rog detalii complete la... [citeste tot raspunsul aici]
Citeste Raportul Special GRATUIT

Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
Idei de AFACERI 2018
- Ferma pentru cresterea melcilor
- Top 10 cele mai simple si profitabile afaceri in agricultura
- Afaceri la domiciliu cu bani putini
- Ferma piscicola de pastrav, somn, salau - o afacere cu profit substantial!
- Cele mai accesibile 10 afaceri care pot fi demarate cu mai putin de 500 de euro
- Colectia de Idei de Afaceri
- Paulownia - o afacere din care sa castigi 30.000 euro/ha chiar din cel de-al 3-lea an!
- Idei de Afaceri: Cultivarea ciupercilor Champignon - Considerata de multi afacerea deceniului!
- Idei de Afaceri: Secretul unei afaceri la cheie de succes - Ferme piscicole in sistem familial
- Shaormerie - afacerea care se hraneste si creste din apetitul clientului!
- Afacerea perfecta pentru tine? O cafenea!
- Ghid practic de amenajari interioare pentru birouri si locuinte
- Castiga 31.700 euro pe an din cultivarea ciupercilor Pleurotus!
- Colectia Afaceri la Cheie
- Castiga 27.500 euro pe an din cultivarea legumelor ecologice!
- Castiga 2.750 euro pe luna din lumanari decorative!
- Castiga 17.500 euro pe an din propria pensiune turistica!
- Cea mai buna afacere din Romania in 2011! Castiga 20.000 de euro din cresterea plantelor medicinale si aromatice in sistem ecologic!
- O afacere profitabila fara bataie de cap
- O afacere profitabila pe timp de criza: fabricuta de ambalaje
Descarca Alerta
Afaceri la cheie
- Cresterea prepelitelor: cum poti demara aceasta afacere cu doar 300 lei. Detalii aici
- Ai la dispozitie un teren de dimensiuni mici? Lavanda este cultura ideala. Click aici
- Incepe propria afacere in agricultura: iata cei 3 arbusti care te pot imbogati: Goji, Merisoare si Aronia. Click aici
- Cum sa intocmesti propriul plan de afaceri: modele editabile, sfaturi si atentionari
- Cresterea gainilor Brahma, o afacere simpla si profitabila in 2017. Detalii aici
- Cum sa infiintezi o livada de pomi fructiferi. Afla secretele afacerii
- Cum sa faci bani in agricultura: tot ce trebuie sa stii despre cultura de sofran. Click aici
Comentarii0 comentarii