Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Culorile sunt importante in afaceri. Cei 3 NU despre folosirea culorilor in afaceri

de
1367 0 17 Feb. 2015
Piata marketing


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

La alegerea culorilor potrivite pentru afaceri si campaniile in marketing te sfatuim sa nu te limitezi la teoriile traditionale care se axeaza pe impactul emotional al culorilor. Ce culori sa folosesti si ce sa eviti?

Numeroase studii de marketing arata ca oamenii asociaza culorile cu anumite emotii si idei:
- albul si albastrul cu curatenia si prospetimea;
- verdele crud cu sanatatea;
- verdele neon cu distractia si spiritul aventurier;
- negrul cu eleganta.

Desigur, este bine sa iei in considerare aceste teorii atunci cand cauti culorile potrivite pentru imaginea firmei tale, insa aceste teorii nu ar trebui sa reprezinte cel mai important factor in luarea deciziei.

Alti factori mai importanti pot fi urmatorii:
– conotatiile culturale ale culorilor pe care vrei sa le folosesti pe o anumita piata;
– culorile utilizate de competitie si modul in care iti poti diferentia produsele si serviciile prin imagine;
– perceptia consumatorilor cu privire la produs sau serviciu;
– usurinta cu care culorile alese pot fi utilizate in comunicarea cu clientii (ambalaje, reclame etc.).

Un exemplu popular este Beetle. Volkswagen a ales verdele pentru promovarea masinii, o culoare mai putin utilizata pentru masini. Aceasta alegere a atras atentia asupra noii masini si a contribuit la vanzari insemnate ale produsului.

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii




1. Nu evita culorile vibrante!
Daca te ajuta sa te diferentiezi fata de competitori, culorile „tari” pot contribui la cresterea vanzarilor. In comunicarea cu clientii, culorile puternice pot fi mai importante decat cuvintele. Totusi, ai grija sa nu utilizezi prea multe culori vibrante pentru a nu crea confuzie. Una sau doua sunt de ajuns.

2. Nu alege culorile brandului in functie de preferintele personale!
Cea mai sigura metoda prin care poti sa descoperi cea mai potrivita culoare pentru un produs sau serviciu este sa intrebi clientii. Culoarea ta preferata poata sa nu aiba nimic in comun cu firma ta.

3. Nu uita cea mai importanta teorie a marketingului: clientii sunt irationali!
Decizia de cumparare este influentata de foarte multi factori: de la starea de spirit pana la modul in care sunt dispuse produsele. Clientii par irationali atunci cand iau deciziile de achizitie din cauza lipsei de consistenta. Este posibil ca un produs cumparat azi sa nu mai para la fel de atragator peste cateva zile pentru aceeasi persoana.

Aceasta teorie se aplica si atunci cand vine vorba de culori. Un exemplu celebru este Pepsi, care a esuat de fiecare data cand a incercat sa schimbe culoarea produsului: alb si albastru. Desi celelalte proprietati au ramas neschimbate, clientii au respins produsul din cauza culorii.


Tags: afaceriafaceremarketingculorialegerea culorilor

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Culorile sunt importante in afaceri. Cei 3 NU despre folosirea culorilor in afaceri
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton