Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum ne cercetam, intelegem si segmentam audienta tinta?

de
1722 0 16 Nov. 2011
Piata marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Audienta tinta este bula spre care ne indreptam toate strategiile si campaniile de marketing si advertising. Nu putem face niciun pas fara sa cunoastem in profunzime catre cine ne adresam, ce nevoie, lipsuri, probleme si dorinte segmentul tinta si cum ajungem sa le intersectam cu un minim de cheltuieli si efort.

Segmentarea audientei vine din primul pas fara de care nu ne putem gandi afacerile in mod strategic: documentare si cercetare. Trebuie sa stiti in mod clar:

1. Ce nevoi, probleme, neajunsuri si dorinte rezolva produsele si serviciile mele? Este mai mult decat recomandat sa veniti cu produse si servicii care sa se adreseze unui anumit segment al consumatorilor. Produsele bune pentru toti clientii si care raspund tuturor nevoilor nu isi gasesc succesul prea rapid si cu eficienta sporita. Gasiti-va o nisa profitabila, pe care sa o acoperiti cat mai in profunzime si in cadrul careia sa nu lasati loc altor afaceri care sa intre in competitie cu afacerea dvs.

2. Care este audienta caracterizata de aceste nevoi, probleme, neajunsuri si dorinte? Trebuie sa stiti ce categorie sociala ocupa, care sunt veniturile lor, varsta, sexul, comportamentul, stilul de viata samd.

3. Ce produse si servicii folosesc acesti consumatori pentru a-si rezolva nevoile, dorintele samd? Aflati catre ce tip de produse si servicii se indreapta pentru a-si rezolva nevoile, dorintele samd. Puteti detine o companie de produse cosmetice si veti descoperi ca o crema de intinerire pentru femei se adreseaza nevoilor de regsire a respectului de sine, a valorii interioare, nevoie indeplinita si de multe alte tipuri de produse si servicii de pe piete conexe sau total diferite.

4. In ce perioada a anului, a lunii, a zilei isi efectueaza cumparaturile sau utilizeaza serviciile in cauza? In perioadele de varf veti avea ocazia sa lansati cele mai eficiente campanii de promovare si diferentiere fata de restul afacerilor cu care intrati in competitie. Fiti la linia de start cand se trage focul de incepere.

5. De unde isi achizitioneaza produsele si unde utilizeaza serviciile? Cu alte cuvinte, aflati care sunt competitorii dvs principali, cei pe care va trebui sa ii devansati prin diferentiere de top.

6. Ce ii motiveaza sa cheltuiasca sume de bani pentru a-si acoperi aceste nevoi, dorinte samd? Altfel spus, va trebui sa cunoasteti modul clientilor de a-si lua decizia de achizitionare. Vor cumpara o lotiune de corp fiindca doresc sa se simta mai increzatori in sine, mai tineri, mai atragatori sau datorita faptului ca lotiunea detine un nivel ridicat de glicerina?

Separati beneficii de caracteristici si veniti cu strategiile si campaniile adecvate, care sa puna accentul pe motivatiile constientizate sau nu din partea audientei tinta.

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii




Cititi si "Unelte eficiente de marketing pentru afaceri de succes palpabil"



Tags: segmentarea audienteisegmentarea consumatorilorclientimarketingafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum ne cercetam, intelegem si segmentam audienta tinta?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Salutare, eu detin un spatiu de peste 45 mp in Floresti. As fi interesat de reconditionare...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton