Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sa creezi un plan de marketing

de
974 0 08 Mai. 2014
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Trebuie sa stii ca acolo unde se afla "centrul" afacerii se afla si oportunitatea de a avea succes. Daca fiecare start-up in afacere ar trebui sa aiba un plan de afaceri, este o idee buna sa te asiguri ca al tau include o sectiune separata de marketing.


Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii




Un plan de marketing poate fi formal sau informal, dar ar trebui sa detaliezi despre ce fel de clienti vor apela la tine, de unde vor afla informatii si cum le vei transmite mesajul tau de marketing. In timp ce ar trebui sa cauti moduri creative pentru a-ti scoate in evidenta afacerea, nu te astepta ca ele sa lucreze pana nu vei intelege prima data bazele si dezvoltarea planului de marketing si a unei strategii de marketing.
 
"Singura si cea mai importanta chestiune pentru o afacere mica este sa incluzi in planul ei de marketing o analiza completa a clientilor si a concurentei", a explicat Robert Thomas, profesor de marketing la Scoala de afaceri McDonough din cadrul Universitatii Georgetown.
 
Thomas a spus ca dezvoltarea unui plan de marketing implica patru sarcini specifice:
 
Dezvoltarea unui plan clar si bazat pe modalitatea in care potentialii clienti ar apela la serviciile tale. Mai exact, ce vei oferi clientilor - este pentru a-i ajuta sa supravietuiasca mai usor, este pentru a-i determina sa lucreze mai eficient sau este pentru a fi respectati si admirati de catre prieteni? Oferta ta ar trebui sa fie menita sa satisfaca nevoile clientilor mai bine decat competitia.
 
Identifica-ti clientii tinta. Exista numerosi potentiali clienti pe majoritatea pietelor, dar, ca sa reuseasca mai repede si mai bine, o mica afacere trebuie sa studieze piata ca sa determine caracteristicile celor mai bune grupuri tinta de clienti. Clientul-tinta trebuie descris in detaliu. Facand asta, o afacere alcatuieste si o imagine mai clara a veniturilor din vanzari la care se poate astepta si a situatiei financiare.
 
Identificarea competitorilor care ar urmari atragerea acelorasi clienti-tinta si de la care sa iei la randul tau clienti, astfel incat sa iti asiguri succesul afacerii. Managerii micilor afaceri rareori aloca timp studierii temeinice a concurentilor lor. Dar tu trebuie sa intelegi care iti este concurenta, care este avantajul lor competitiv de baza si cum vor contracara oferta ta. Intotdeauna exista concurenta, niciodata sa nu faci greseala de a presupune ca nu exista.
 
Scrie pe hartie afirmatia care iti pozitioneaza brandul in relatie cu grupul tinta de clienti. La urma urmei, brandul tau  si ceea ce inseamna el pentru clienti va fi cel mai puternic atu competitiv. Ar trebui sa fii capabil sa scrii un enunt declarativ simplu despre cum vei raspunde nevoilor clientilor si cum vei invinge concurenta. Cele mai bune asemenea texte sunt acelea care sunt simple si se concentreaza pe nevoile clientului.
Aceste sfaturi sunt potrivite pentru a depasi obstacole in afaceri, dar in realitate, companiile au nevoie sa incorporeze canale multiple in planurile lor de marketing. 
 
Cateva dintre cele mai populare canale de marketing pentru afacerile din ziua de azi include urmatoarele:
 
Marketingul in social media
Social media a devenit o parte esentiala a planurilor de afaceri. Afacerile care trebuie sa ofere oportunitati pentru Facebook, Twitter, Google+ si alte retele nu mai exista. Chiar daca conceptul de social media marketing poate depasi cu siguranta cativa mici proprietari de afaceri, procesul nu are nevoie sa fie o provocare, cu atat mai mult cu cat serviciile si companiile promoveaza frecvent din ce in ce mai multe.
 
Email marketing
Desi email marketing-ul nu poate fi un concept nou, ca social media marketing, este popular si eficient pentru micii detinatori de afaceri. Companiile pot implementa tehnici de email marketing pe mai multe cai, incluzand scrisorile, campaniile promotionale si emailurile tranzactionale.
 
Mobile marketing
Popularitatea smartphone-urilor si a tabletelor au contribuit la schimbarea modului in care companiile isi atrag clientii. Asadar, companiile cauta sa implementeze strategii pentru a atrage clienti pe propriile dispozitive.
 
Sursa: www.businessnewsdaily.com
 


Tags: plan de marketingafaceristart-upsocial mediaemail marketingmobile marketing

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa creezi un plan de marketing
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton