Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sa intelegi valoarea unui fan Facebook

de
918 0 21 Mai. 2012
Piata marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Daca te numeri printre majoritatea vanzatorilor sau detinatorilor de afaceri cu care am discutat zilele acestea, probabil te vei intreba care sunt avantajele fanilor Facebook asupra marcii tale. De asemenea, este cu mult mai probabil ca ei sa incheie o afacere cu tine decat cei care nu te “plac” pe Facebook?

Este mai probabil ca cei ce se declara fani sa ia parte la "actiunile dorite” utilizand Facebook, precum achizitionarea, instalarea unei aplicatii, participarea la loto sau votarea online in cadrul unui concurs.Informatia se bazeaza pe studiul SocialCode, o agentie sociala detinuta de Washington Post Company, care a analizat 50 de brand-uri si mai mult de 5 milioane de reclame pe parcursul a 5 luni de  la inceputul acestui an.

Desigur, ar putea reprezenta o mica surpriza faptul ca fanii sunt mai dispusi sa realizeze actiunile de dorit, decat cei ce nu sunt fani. Dar informatia ca procedeaza astfel la o rata situationala de pana la 547% mai mare decat cei care nu sunt fani, este demna de luat in seama.

In mod specific, cercetarea arata ca fanii Facebook sunt cu 291% mai dispusi sa se asocieze cu diverse marci decat cei ce nu sunt fani. De exemplu, rata de conversie a unui fan pentru instalarea unei aplicatii este de 38%, in comparatie cu cea a unui nonfan, de doar 12%. Aceasta inseamna o diferenta de 239 de procente, sau cu alte cuvinte, fanii convertesc de 3 ori mai mult decat cei ce nu se declara fani. Rata de conversie pentru fanii existenti sau pentru cei ce abia intra in competitia marcilor s-a dovedit a fi de  6% fata de 1% pentru cei ce nu sunt fani- 545 procente diferential.

Atunci cand vine vorba de o achizitie efectiva, sondajul SocialCode arata ca fanii o efectueaza la o rata de 7%, in vreme ce nonfanii cumpara la o rata de doar 2%.

Printre cele sapte actiuni pe care un utilizator le poate efectua pe o pagina a fanilor, SocialCode a descoperit ca diferenta in costul per achizitie, sau CPA, dintre fani si nonfani este de 9,56 dolari.Suma a fost calculata prin impartirea numarului total de accesari la numarul total al actiunilor. Pentru fanii care au instalat o aplicatie, de exemplu, costul de achizitie este de 2,61 dolari, comparativ cu 8,49 dolari pentru nonfani. In mod similar, in cazul efectuarii unei achizitii, CPA-ul pentru fani este de 14,88 dolari, comparativ cu 43,86 pentru nonfani.

Alte costuri includ: concurs de depuneri (17,21 dolari pentru fani, 76,25 dolari pentru nonfani), achizitii facute de fani ( 3,39 dolari pentru fani, 5,17 dolari pentru nonfani), program de inscrieri (41,25 dolari pentru fani, 75,90 dolari pentru nonfani) si inscrierea la loto (2,57 dolari pentru fani, 5,81 dolari pentru nonfani).

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii




In studiile privind fanii Facebook din anul trecut, valoarea unui fan a luat amploare de la 3,60 dolari intr-o cercetare efectuata de  Vitrue  la 136,39 dolari, in cadrul unei estimari a Syncapse. Problema la studiul SocialCode este presupunerea ca toti acesti fani se angajeaza in actiuni in aceeasi masura si ca aceste actiuni pot fi cantarite la fel. As crede, de exemplu, ca actiunea de “cumparare” va castiga intotdeauna un concurs de voturi. Similar, valoarea unui fan ar trebui masurata in cantitatea de bani pe care el/ea o aduce pe masa sub forma achizitiilor facute, cu costul pe actiune scazut din acea cifra. In concluzie: cat de mult am vandut persoanelor ce s-au angajat ca fanii nostri?


Tags: facebookfansocial media

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa intelegi valoarea unui fan Facebook
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Autenticitatea, calitatea cea mai importanta a vocii brandului in social media

de Alexandra Popescu
20 Iun 2014
Gandirea leadershipului in social media vine atunci cand vocea si intrarea sunt de ajutor, reale, verificabile si semnificative, care are toate...

Top 10 legi de aur in social media marketing

de Adela Simonescu
26 Mar 2014
Nu este usor sa ajungi la clientii tai in prezent. Un avantaj, insa pentru toata lumea, nu doar pentru tine si afacerea ta, este cel reprezentat de...

Top 4 motive pentru care iti pierzi fanii din social media!

de Matei Antonescu
10 Mar 2014
Social Media reprezinta o multitudine de canale online prin intermediul carora ajungem la clientii si potentialii nostri clienti. Evident, unele...

Stefan Iordache cedeaza actiunile sale 2Parale catre Mediafax Group

de Ilinca Dobrescu
27 Sep 2013
Mediafax Group urmeaza sa preia un procent din actiunile 2Parale, prima si cea mai importanta reteta de afiliere din tara. Tranzactie urmeaza sa se...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton