Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Elemente esentiale in marketing-ul celor mai profitabile afaceri

de
2226 4 20 Oct. 2011
Piata marketing


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Afacerile nu devin profitabile decat in punctul in care reusim sa le modelam in maniera potrivita pentru a ne elibera profiturile de care avem nevoie. Investim bani in campanii de marketing, in advertising, in relatii publice si asteptam rezultatele pe baza carora sa ne vedem afacerile crescand. De multe ori acest lucru nu se intampla din cauza faptului ca lipsesc elementele vitale de care trebuie sa se tina cont in orice afacere profitabila:

1. Cercetare atenta a audientei si proiectarea unui portofoliu solid de solutii pentru consumatorii dvs. Secretul in succesul afacerilor sta in munca de cercetare si documentare pe baza careia puteti identifica principalele nevoi, dorinte, probleme, lipsuri cu care se confrunta membrii audientei careia va adresati si pentru identificarea de noi nise ce pot fi cucerite in timp.

Cooptati marketeri cu experienta care sa efectueze studii de piata si analize de marketing pe baza carora sa puteti lua cele mai inspirate decizii pentru bunul mers al afacerilor dvs profitabile.

2. Cladirea si mentinerea unei relatii apropiate cu clientii si potentialii clienti ai afacerii dvs. Comunicarea este vitala pentru afacerile din ziua de astazi. Consumatorii au nevoie de socializare si interactiune, si aceste elemente sunt asigurate pe marginea unei relatii stranse intre organizatia dvs si audienta catre care tintiti.

Aflati ce medii utilizeaza in mod primar consumatorii dvs ideali si lansati-va mesajele de promovare si fidelizare in locatiile potrivite, la momentele potrivite si in maniera corecta pentru o rata ridicata de absorbtie.

3. Devansarea competitorilor prin diferentiere de top. Competitorii dvs trebuie si ei studiati si devansati. Veti reusi sa eliminati multi dintre competitorii dvs atunci cand veti oferi audientei careia va adresati solutii imbunatatite pentru o suma mai mare de probleme si dorinte cu care acestia se confrunta. Specializati-va in eliberarea anumitor solutii si castigati suprematia pe piata pe care activati pentru a va devansa in mod strategic de competitorii dvs.

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii





4. Expansiune graduala. Fara dezvoltare afacerile nu au ce cauta in mediul concurential. Competitia se desfasoara in mod dinamic si dinamica aceasta trebuie sa fie dictata de conditiile pietei, de conditiile audientelor adecvate. Cu alte cuvinte, urmati dinamica clientilor dvs pentru a stabili noi directii de dezvoltare si imbunatatire.


Tags: marketingafaceriafaceri profitabiledevansare competitoridiferentiere afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Elemente esentiale in marketing-ul celor mai profitabile afaceri
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii4 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
Maria Nicutar 2011-10-20 19:09:10
Buna seara,

Dna Grusea, orice opinie contrara este binevenita. Dupa cum am mai spus, ele ne aduc mai in profunzime si mai aproape de ceea ce priveste mediul business corect si nu numai.

Referitor la ideea dvs de afaceri, va pot spune ca acesta munca de cercetare este vitala pentru orice fel de proiect ati dori sa puneti in aplicare. Nu trebuie intotdeauna sa investiti multi bani in eforturile de documentare si puteti chiar si dvs, fara sa detineti o specializare in domeniul marketing-ului, sa efectuati minime studii de piata. Este de ajuns sa cereti mai multe pareri in randul rudelor, cunostintelor, prietenilor samd. Astfel, veti descoperi multe moduri prin intermediul carora puteti sa va imbunatatiti in mod considerabil ideea personala de afaceri.

Nu uitati faptul ca la capitolul documentare si cercetare vor intra si informatiile referitoare la modalitatea in care veti scoate pe piata produsul/serviciul dvs, liste de furnizori posibili, liste de potentiale firme si agentii care se vor ocupa de tehnologia de productie, de procesarea materiilor prime, de diverse aspecte necesare pentru a va aduce pe piata ideea de afaceri. Iata cum se ajunge tot la aceasta munca de cercetare fara de care nu ne putem arunca in valtoarea business-ului. Mai mult, documentarea va ajuta sa economisiti timp, energie si bani, prin cercetarea mijloacelor potrivite lansarii si sprijinirii unei idei de afaceri.

In ceea ce priveste corelarea articolelor, cel referitor la Steve Jobs nu imi apartine, desi mi-ar fi facut o mare placere sa abordez un subiect care sa faca trimitere la acest nume mare. De asemenea, trebuie sa recunosc ca printre sfaturile mele, in ceea ce priveste business-ul corect, se regasesc multe dintre cele pe care Steve Jobs le-a urmat si promovat. De la el avem foarte multe de invatat.

Nu ezitati sa ne mai abordati si cu alte discutii!

Toate cele bune si mult spor cu ideea dvs de afaceri,
Maria Nicutar
Rodica Grusea 2011-10-20 12:50:14
Nu tin si nu am tinut neaparat sa va contrazic! Eu sper in continuare ca voi putea sa sar peste punctul 1. din articolul dvs., adica fara o cercetare ampla de piata, pe care nu am mijloacele necesare sa o fac, ci doar gandindu-ma ce nevoi am eu ca un consumator obisnuit... Ramane de vazut daca voi reusi sau nu!?!... Steve Jobs a reusit!...
Astept in continuare articole interesante pe acest site si cat mai bine corelate intre ele!
Maria Nicutar 2011-10-20 11:42:27
Buna ziua,

Dna Grusea, ma bucur ca ma contraziceti si veniti cu argumente atat de solide in sprijinirea punctului dvs de vedere.

Punctul nr 4 al articolului vine tocmai in sprijinirea ideii ca in afacerile cele mai profitabile este nevoie de progres si de aceea am expus clar ideea nevoii de dezvoltare, de expansiune.

Este adevarat ca Steve Jobs a utilizat aceasta maniera eficienta de a penetra piata si in aceasta lumina a fost punctat si elementul nr. 4 din cadrul articolului redactat de mine. Nimeni nu contrazice maniera abordata de Steve Jobs.

Este nevoie de expansiune si de dinamica in ofertele de produse si servicii, insa toate, indiferent de complexitatea lor sau de profilul caruia ii apartin, trebuie sa se bazeze intr-o anumita masura pe nevoile audientei.

Steve Jobs a venit cu gadgeturi uimitoare care au venit in incercarea (realizata cu succes, de altfel) de a satisface nevoi mai complexe ale audientei careia i se adresa. Cu alte cuvinte, nevoile existau insa nu erau aduse pe masa de discutie din cauza lipsei de constientizare din partea audientei.

Nevoile si dorintele pe care Steve Jobs a reusit sa le acopere si sa le indeplineasca au fost unele noi, proiectate din mers si fara o cerinta clar afirmata din partea consumatorilor sai.

Chiar si asa, gadget-urile pe care Steve Jobs le-a proiectat rezoneaza cu dinamica naturala a audientei sale. Cu alte cuvinte, Steve Jobs a utilizat eforturile de cercetare si documentare pentru a identifica solutiile ce stau deja la dispozitia audientei sale si apoi a venit cu idei noi, cu solutii imbunatatite.

Este o idee buna sa penetrati piata cu oportunitati noi de afaceri, oportunitati care sa ofere solutii perfectionate sau chiar inexistente pana in acest moment si sa va utilizati flerul in identificarea lor. In tot acest timp, cred ca veti fi de acord cu mine cand afirm ca flerul vine intr-o mare masura din suma de dorinte si nevoi ale consumatorilor si, astfel, se ajunge in acelasi punct de plecare: "Ce isi doresc clientii? Ce solutii au la indemana deja? Ce le pot oferi pentru o experienta mai consistenta?"

Nu ezitati sa ma contraziceti. Din aceste discutii constructive se nasc idei noi si solutii mai bune pentru business corect.

Toate cele bune,
Nicutar Maria
Rodica Grusea 2011-10-20 10:37:50
Nu sunt de acord cu acest articol, care exclude progresul si contrazice total un alt articol, tot de-al dvs., ,Ce a invatat marketingul de la Steve Jobs'. Citez din acest articol: ,Steve Jobs a fost suficient de curajos si inspirat pentru a aborda lucrurile in mod diferit. A preferat mai degraba necunoscutul decat cunoscutul, atipicul decat tipicul, propriul fler decat asteptarile maselor. El nu si-a intrebat mieros publicul ce isi doreste, ci l-a pus in fata faptului implinit, ori mai bine zis, a gadgetului implinit. A materializat vise chiar inainte ca oamenii sa le viseze, a creat dorinte fara ca lumea sa si le doreasca, a vazut si a livrat franturi de viitor.
In mai 1998, Steve Jobs spunea cam asa: "Este foarte greu sa creezi produse pornind de la rezultatele unui focus-grup. De foarte multe ori oamenii nu stiu ceea ce vor pana nu le arati ceea ce vor." Acesta a fost miezul strategiei sale de marketing, o strategie cu care nu a dat gres. Niciodata.'
Sunt foarte interesata de acest aspect pentru ca si eu vreau sa vin pe piata cu un serviciu relativ nou, de care cred ca oamenii au nevoie, dar nu isi dau inca seama de asta.

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton