Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Importanta analizei SWOT pentru orice afacere

de
4708 0 18 Iun. 2011
Piata marketing


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Analiza SWOT (Strengths, weaknesses, opportunities, threats) spune oricarui antreprenor si marketer ce decizii se pot lua pentru prosperitatea unei afaceri. Ne da informatii extrem de importante legate de orice aspect al unei afaceri si este primul lucru de care ar trebui sa se tina cont de catre marketeri.

Cei patru factori de marketing sunt grupati in doua categorii. Primii doi factori:(strengths & weaknesses) sunt factori interni ai unei afaceri. Ceilalti doi (opportunities & threats) vin din exterior si au un impact la fel de puternic asupra bunei functionari ai unei companii.

Analiza Swot este importanta deoarece pe baza rezultatelor se pot lua cele mai bune decizii in functie de avantajele si dezavantajele unei afaceri in industria in care activeaza, in comparatie cu afacerile competitoare si in contextul economic specific.

De asemenea, se pot lansa proiecte de lucru si produse pe baza informatiilor revenite din aceasta analiza.

Factorul oportunitati spune marketerilor ce trendu-uri sunt prezente pe piata, ce sector de consumatori este activ si in ce directie trebuie indreptate procesele de productie. Mai mult, ne spune ce canale de media sa folosim atunci cand promovam servicii si produse. Punctele forte sunt cele care trebuie folosite in campaniile de advertising si cele care diferentiaza o afacere de concurentii sai.
 
Factorul amenintari ne spune ce puncte trebuie sa modificam, sa eliminam sau sa imbunatatim pentru a ajunge la o optimizare a factorului de puncte forte ale unei afaceri. Obiectivele unei afaceri trebuie stabilite luand in considerare in principal punctele slabe si factorii ce reprezinta riscuri si amenintari.

Marketerii trebuie sa stabileasca studii de piata si sa prospecteze situatia competitorilor afacerilor pe care le reprezinta. Spre exemplu, sa spunem ca detineti un restaurant, iar principalul dvs competitor isi va micsora preturile in mod vizibil. Acest lucru reprezinta o amenintare pentru dvs si va trebui sa luati o decizie de actiune inainte de a se resimti efecte negative in afacerea dvs.

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii







Tags: swotanaliza swotfactori marketing

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Importanta analizei SWOT pentru orice afacere
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Özel yatırımcılar Grup özel yatırımcılar karlı iş...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton