Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Livrarile la domiciliu, arma concurentiala a comerciantilor

de
1157 1 03 Mar. 2014
Piata marketing


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Livrarile la domiciliu, arma concurentiala a comerciantilor

81% din comerciantii de cartier intervievati de Sindicatul Neutru al Independentilor (SNI) din Belgia livreaza produse la domiciliu pentru a-si largi clientela si a-si spori cifra de afaceri, informeaza cotidianul Le Soir.

"In sfarsit au inteles", declara Christine Mattheeuws, presedinte al Sindicatului Neutru al Independentilor (SNI). Conform unei anchete a SNI, 81 % din cei 386 de comercianti alimentari intervievati le propun clientilor livrarea la domiciliu. Cel mai adesea, acest serviciu este gratuit. Este o problema de supravietuire.

Fie ca este vorba de brutarie oraseneasca, de bacanie, de macelarie sau de branzeturi, "acesti comercianti alimentari au inteles in majoritate ca daca vor sa supravietuiasca, trebuie sa faca diferenta fata de marii comercianti prin ceea ce stiu cel mai bine: oferta de servicii personalizate", constata Christine Mathheeuws. Avantajul acestor mici comercianti este flexibilitatea lor. "Nu cunosc vreun hipermarket care sa propuna livrarea la domiciliu gratuit duminica dimineata, la ora stabilita de client. Fara a uita faptul ca atunci cand ofera acest gen de servicii, marile magazine impun cel mai adesea o valoare minima a cumparaturilor, altfel acest lucru nu este interesant pentru ele."

In prezent, o foarte larga majoritate a acestor comercianti permite clientilor sa comande o livrare prin telefon (25 %), in magazin (23 %), prin e-mail (19 %), prin fax (14 %), prin site-ul web (9 %) sau prin SMS (7 %).

Din ancheta SNI reiese de asemenea ca livrarea la domiciliu raspunde eficient procesului de imbatranire a populatiei. "Persoanele in varsta si/sau cu mobilitate redusa apreciaza aceasta oferta", observa Christine Mattheeuws. Intr-adevar, 38% din companiile care livreaza la domiciliu fac acest lucru exclusiv pentru aceasta categorie de clienti, fata de 46 % care le propun fiecarui client la cerere. In final, conform SNI, mai mult de jumatate dintre comercianti au incercat experienta si au constatat o crestere a cererii pentru acest serviciu in cursul ultimilor doi ani. Aceeasi evolutie s-a inregistrat si privinta clientelei si a cifrei lor de afaceri.

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii




Asa a fost cazul lui Francoise Eloy, a carei brutarie cu acelasi nume din orasul Ottignies-Louvain-la-Neuve a cunoscut cateva deceptii inainte de a-si regasi sanatatea financiara, mai ales datorita livrarilor la domiciliu. "Am avut de suportat lucrari pe strada timp de patru ani. Am pierdut foarte multi clienti, la fel ca si ceilalti comercianti din vecinatate. 11 dintre ei au fost nevoiti chiar sa-si inchida pravaliile. Atunci am avut ideea de a ma lansa in livrarea la domiciliu, pentru a nu sfarsi, la randul meu", isi aminteste Francoise. "Din vara trecuta propun livrarea la domiciliu pentru un euro. Dupa o campanie de publicitate in presa locala, am cunoscut rapid succesul, care se intinde acum mult dincolo de Ottignies", marturiseste ea.


Tags: comert de proximitatelivrari la domiciliucomenzi prin telefonclienti varstnici

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Livrarile la domiciliu, arma concurentiala a comerciantilor
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii1 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
ionescu ciprian 2014-07-04 11:33:47
Buna ziua ,ne intereseaza sa achizitionam un plan de afaceri pt livrari la domiciliu produse de fast food

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton