Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Marketing-ul de nisa pentru afaceri profitabile: Pozitionarea pe o nisa neacoperita

de
2424 3 18 Oct. 2011
Piata marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

3.83
din 3 voturi
RATING UTILIZATORI

Marketing-ul de nisa reprezinta salvarea celor mai multe idei de afaceri din prezent. In mediul business, afacerile care sunt bune la toate nu au sanse mari de supravietuire si solutia sta in pozitionarea pe o nisa inca neacoperita si profitabila in acelasi timp. Multi detinatori de afaceri vor incerca chiar sa isi proiecteze o asemenea nisa si sa castige suprematia in acest mediu fertil.

Regulile in afacerile de astazi spun clar ca nu se vor obtine profituri cand se incearca rezolvarea mai multor solutii si probleme in acelasi timp, prin intermediul produselor si serviciilor care detin audiente mult prea mari si dispersate.

Sansele de succes se maresc in mod considerabil cand alegem sa punem in aplicare idei de afaceri viabile si profitabile cu o tinta specifica. Cu alte cuvinte, nu este recomandata incercarea de a multumi pe toti, ci o audienta clara, bine aleasa si in cadrul careia sa existe un anumit model de comportament si un nivel clar de disponibilitate de achizitionare.

Aceasta tintire clara de audienta(targeting de audienta) se cere intrucat pe baza modelului de comportament si pe baza caracteristicilor membrilor sai se elibereaza mesaje, campanii de marketing si de advertising care vin cu scopuri clare, cu solutii potrivite doar pentru o anumita pondere a audientelor de pe o anumita piata.

Sa ne imaginam un mesaj care trebuie sa rezoneze in mintea femeilor si barbatilor, copiilor si adultilor, celor care fac parte dintr-o anumita categorie sociala si celor care fac parte dintr-un diferita, celor care vin cu un set clar de asteptari si cerinte samd.

Pentru afacerile profitabile, acest lucru devine destul de dificil si se pierde o mare parte din concentrarea pe care trebuie sa o detinem in mediul business.

In schimb, pozitionarea pe o anumita nisa da posibilitatea detinatorilor si reprezentantilor acelei afaceri de a se afirma ca specialisti intr-un domeniu specific. Cu timpul, ajungem sa ne intelegem audienta, sa ii oferim solutiile cele mai avantajose, sa ne miscam in ritm sincronizat cu dinamica ce o caracterizeaza. 

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii







Tags: marketingmarketing de nisaafaceriafaceri de nisaafaceri profitabileidei de afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Marketing-ul de nisa pentru afaceri profitabile: Pozitionarea pe o nisa neacoperita
Rating:
Nota: 3.83 din 3 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii3 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
George Nica 2014-08-17 01:25:35
Buna seara. Parerea mea este sa nu ne mai concentram pe marketing-ul de nisa in sistemul clasic unde multi oameni trec pe la banca ca sa-si puna pe picioare afacerile, ci mai degraba sa promovam marketing-ul de nisa in sistem de marketingde nisa in retea. O seara buna.
Matei Antonescu 2011-10-20 07:49:58
Buna ziua,

Dna Rodica, sper sa va lamuresc cu urmatorul exemplu. Sa spunem ca doriti sa va infiintati o firma de consultanta de afaceri. Acesta este un domeniu activ si extrem de profitabil in prezent. O nisa poate fi consultanta de afaceri in nisa productiei agricole.

O alta nisa poate fi consultanta de afaceri in nisa productiei alimentare si pe acelasi model puteti merge in profunzime pentru a identifica toate oportunitatile de a va pozitiona pe o nisa mai mult sau mai putin neacoperita, din punctul de vedere al specializarii pe un subdomeniu al serviciilor oferite.

De asemenea, puteti sa oferiti sericii nisate pe startup-uri de afaceri in mod exclusiv, si aici sa tintiti anumite sub-nise care se vor dovedi neacoperite.

Un alt exemplu, poate fi cel al afacerilor care se ocupa de confectionarea obiectelor vestimentare. Puteti sa va axati strict pe confectionare de haine XXL sau pe servicii de confectionare de haine pentru catei de companie sau pe servicii de confectionare de costume samd.

Acestea sunt servicii bine nisate, inca neacoperite intr-o anumita pondere si din care exista potential real de eliberare de profituri. Sansele de succes sunt mai mari alaturi de aceste afaceri datorita faptului ca veti putea sa va concentrati mai intens pe un anumit tip de servicii.

Nu ezitati sa reveniti cu alte intrebari!
Toate cele bune,
Matei Antonescu
Rodica Grusea 2011-10-19 10:22:33
M-ar interesa un comentariu al dvs. despre pozitionarea pe o nisa neacoperita, care sa se refere nu atat la o nisa a publicului-tinta, cat, mai degraba, la o specializare stricta pe un subdomeniu a serviciilor oferite (strict un anume serviciu, dar oferit publicului larg, atat persoanelor particulare, cat si firmelor).

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton