Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Miza strategica a marketingului prin continut

de
969 0 28 Mai. 2014
Piata marketing


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Lumea Internetului evolueaza printr-un flux constant de informatii publicate, din care un numar in crestere sunt puse online sub forma de texte, de imagini, de clipuri video, dar si de aplicatii si alte formate mobile. In acest mediu in permanenta schimbare, din ce in ce mai multe firme se transforma in editori de un gen nou, privilegiind continutul pentru a interactiona cu clientii lor, arata site-ul Economie Matin.


Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii



 
Marketingul prin continut nu dateaza totusi de ieri: din anii `50, unele seriale TV erau sponsorizate de mari companii precum Colgate-Palmolive, permitandu-le acestora sa-si asocieze produsele cu istoriile difuzate pe micul ecran, in scopul de a-si apropia publicul telespectator si de a-si face cunoscute marcile. Si Ghidul Michelin, editat din 1900, facea content marketing, cu recomandarile sale de vizite si de restaurante, din capul locului foarte indepartate de industria anvelopelor.
 
Dar azi, media online si retelele sociale le ofera companiilor noi oportunitati de a publica continut. Pentru a atrage atentia publicului, multi isi creeaza continut editorial de calitate, difuzat prin intermediul a numeroase canale: site Web, pagina de Facebook, YouTube, Instagram, newsletter si publicatii web.
Marketingul prin continut, indeosebi pe web, este acum unul din principalii piloni ai strategiei de marketing a companiilor. Conform Content Marketing Institute, 91% din responsabilii de marketing din B2B si 86% din B2C utilizeaza content marketing in strategia lor. Pentru 64% din ei, conform Econsultancy, content marketing a devenit chiar o disciplina ca atare, la fel precum search marketing sau social marketing, de exemplu.
 
Continutul publicat trebuie sa fie de calitate, sa reprezinte o sursa de valoare si, mai ales, sa participe la experienta online a consumatorului, in loc de-a o intrerupe. Lumea publicitatii este in miscare: internautul, prea des neglijat, este pus in centrul preocuparilor celor care doresc, inainte de toate, sa-l atinga cu un continut care-l intereseaza.
 
In prezent, numeroase companii dispun de resursele si de expertiza necesare pentru a crea continut pertinent pentru audienta lor. Chiar daca marketingul prin continut nu genereaza intotdeauna direct vanzari, marci precum Unilever, Kraft sau Nestle investesc masiv in el pentru a-si construi reputatia, a implica audienta si a o ghida in cumparaturi.
 
In momentul in care marcile se precipita din ce in ce mai mult in acest domeniu, ele trebuie sa faca eforturi serioase pentru a se diferentia si a furniza continut suficient de calitativ pentru a spera sa aiba un impact pozitiv asupra activitatii lor. Intr-adevar, productia de continut nu este dificila in sine, dar convingerea publicului sa-si depaseasca neincrederea poate sa fie. Nu trebuie insa ezitat din acest motiv in a "demarca" un continut, fara afisarea ostentativa a unui logo sau fara punerea sistematica in fata a produselor. Increderea trebuie sa reprezinte prioritatea, pentru ca, in marea majoritate a cazurilor, consumatorii se indeparteaza de un continut asemanator unui mesaj publicitar.
 
Content Marketing este considerat uneori in opozitie cu publicitatea, cand de fapt ele ar trebui facute sa coabiteze in mod inteligent. Pentru ca vorbim despre o disciplina aparte: specialistii in content marketing au nevoie de legitimare si de un sprijin total al companiilor pentru a-si dezvolta strategia. Managerii trebuie sa le permita sa se concentreze pe know-how-ul lor specific pentru a face sa apara un continut care sa imbogateasca istoria povestita de marca. Doar astfel de conditii vor permite acestei discipline promitatoare sa se structureze si sa-si atinga maturitatea.
 


Tags: internetcontent marketingmarketing prin continutstrategii de marketing

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Miza strategica a marketingului prin continut
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

3 idei legate de Internet prin care sa economisesti bani in afaceri

de Mircea Dragnea
25 Mar 2015
Cand ai un buget restrans (si care este acel antreprenor care sa nu aiba asa ceva?), este neaparat necesar sa economisesti si sa calculezi cu atentie...

Transforma-ti afacerea intr-un magnet pentru clienti: afla cele 3 strategii de marketing

de Andrioae Ruxandra
01 Sep 2014
Cand vine vorba despre aplicarea strategiilor de marketing si de advertising afacerii tale, trebuie sa te concentrezi pe captarea interesului...

Strategii de marketing perfecte pentru startul in afaceri

de Andrioae Ruxandra
11 Iul 2014
O companie care are un produs bun trebuie sa fie dorita de piata. Pana la urma, daca nimeni nu stie despre produsul sau serviciul tau, nimeni n-o sa...

Strategii de marketing prin e-mail pentru afacerile mici

de Alexandra Popescu
24 Mai 2014
E-mailul a pierdut teren in fata avantului social media, iar marketingul prin intermediul acestuia a inceput sa fie considerat de moda veche. Cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Ferma Capre

Intrebare: Buna ziua detin 250 de capre si 4h de pamant as dori un investitor de a promova de a investi pentru detalii contactati

Raspuns: Buna ziua, Daca imi permiteti pentru a atrage potentiali investitori dumneavoastra trebuie sa...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton