Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Piata Marketing - 5 sfaturi pentru a va imbunatati relatia cu clientii

de
3061 0 27 Aug. 2007
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

5 sfaturi pentru a va imbunatati relatia cu clientii

1. Nu incercati sa ghiciti ce-si doresc clientii.
Acestia vor fi mult mai dispusi sa va spuna direct, trebuie doar ca dvs. sa faceti astfel incat lor sa le vina usor sa o faca. De exemplu, concepeti un scurt chestionar (preferabil nu mai mult de trei-cinci intrebari) focalizat asupra celor mai importante aspecte ale relatiei dintre dvs. si clienti, din punctul lor de vedere, si rugati-i sa raspunda la el.

O modalitate usoara de a nu fi refuzat si de a obtine aceste raspunsuri consta in a oferi acest chestionar clientilor in momentul in care cumpara ceva de la dvs. Astfel, in timp ce le intocmiti bonul sau factura, ei pot raspunde la intrebari.

Si, important, nu-i bateti la cap! Daca oamenii nu vor sa completeze chestionarul, e in ordine - nu-i fortati sa o faca. Nu incepeti sa-i hartuiti cand se afla in magazin si nu-i urmariti cu telefoane. Amintiti-va ca scopul este sa creati un loc in care oamenii sa se simta bine cand incheie o afacere. Daca sunt supusi unei presiuni de orice natura, vor evita sa mai intre in contact cu firma dvs.

5 sfaturi pentru a va imbunatati relatia cu clientii

2. In momentul in care clientul spune "Ati putea sa...?", trebuie sa fiti pregatit sa raspundeti afirmativ, chiar daca in acel moment nu aveti foarte clara in minte modalitatea in care ii veti rezolva problema. Adaptati-va. Clientul este cazat la hotelul dvs. si autoturismul ii face probleme? Gasiti-i un mecanic bun. Va ocupati de amenajarea gardurilor vii si clientul dvs. are nevoie de un gradinar? Recomandati-i unul. Si nu-i incarcati nota pentru aceste servicii suplimentare.

Daca ceea ce vi se cere sunt lucruri pe care un prieten le-ar face pe gratis pentru dvs., nu-l taxati nici dvs. pe client. Acest comportament va va aduce mai multe beneficii in viitor.

5 sfaturi pentru a va imbunatati relatia cu clientii

3. Nu fiti la dispozitia clientului doar intre orele 9.00 si 17.00. Simplificati-i cat mai mult viata. Nu trebuie ca el sa sune disperat in cinci locuri, la ora 20.00, cautand pe cineva care sa-l ajute - un simplu telefon catre dvs. ar trebui sa fie suficient. Asta nu inseamna ca trebuie sa-i dati numarul de acasa (cu toate ca, daca o faceti, clientul va fi incantat), nici ca trebuie sa aveti un dispecer 24 de ore din 24.

Procedati precum medicii: puneti la punct un serviciu de urgenta, care sa functioneze in afara orelor de program obisnuite. Dupa preluarea mesajului, operatorul va dirija clientul catre persoana care este de serviciu la acea ora.

Nu va faceti griji ca unii vor profita de dvs. si ca veti primi apeluri la cele mai nepotrivite ore. In general, oamenii nu apeleaza la un serviciu de urgenta decat daca au, intr-adevar, o problema grava.


Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii



5 sfaturi pentru a va imbunatati relatia cu clientii

4. Tineti zilnic mici (atentie, mici!) sedinte de analiza a calitatii produselor si serviciilor oferite clientilor, pentru a va asigura ca aveti oportunitatea sa aflati ce probleme apar. La aceste sedinte nu trebuie sa ia parte doar managerii, ci si angajatii obisnuiti, pentru ca acestia sunt permanent in contact cu clientii. Ei sunt cei mai in masura sa stie cum stau lucrurile in realitate. Constientizati faptul ca fiecare angajat reprezinta firma in fata clientilor si dati-i autoritatea sa ia pe loc decizii pentru rezolvarea doleantelor clientilor, fara sa fie nevoie sa apeleze la sefi.

5 sfaturi pentru a va imbunatati relatia cu clientii

5. Cand ceva merge rau (si acest lucru se va intampla mai devreme sau mai tarziu, oricat de mult va veti stradui sa evitati asta), cereti-va scuze. Nu va costa nimic si clientilor le place acest lucru. Apoi, dupa ce v-ati scuzat, indreptati greseala pe loc, in fata lor. Mai mult, incurajati-va clientii sa se planga de orice lucru care i-a nemultumit. Nu este placut, dar asta va ofera sansa de a indrepta lucrurile.

Veti sti ca sunteti pe calea cea buna atunci cand clientii vor incepe sa se astepte sa le rezolvati bine si cu promptitudine problemele. Iar scopul dvs. este sa va ridicati la inaltimea acestor asteptari.

 



Tags: sfaturirelatia cu clientii

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Piata Marketing - 5 sfaturi pentru a va imbunatati relatia cu clientii
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

5 sfaturi pentru o promovare targetata, cu costuri mici

de Mihaela Pascu
23 Mar 2016
Targetarea strategiilor de promovare este un mod prin care poti sa economisesti bani imbunatatindu-ti vizibil rezultatele. Targetarea mijloacelor...

11 sfaturi pentru o reclama cu adevarat reusita

de Stanciu Ioana
04 Feb 2016
Reclama trebuie sa fie o investitie si nu o cheltuiala. Pentru a ajunge la rezultatele dorite pune accent pe felul in care poti satisface nevoile si...

3 sfaturi pentru a construi ipoteze corecte pentru o afacere

de Botezatu Razvan
12 Ian 2016
Stiti sa faceti estimari si sa construiti ipoteze? Atunci cand va ganditi sa initiati o afacere, alcatuiti cateva ipoteze pe baza carora sa...

7 sfaturi pentru a concepe cele mai relevante sondaje pentru afaceri

de Marinache Horia Cristian
22 Iul 2015
La baza sondajelor pot sta multe ratiuni. Prin formularea intrebarilor si structurarea raspunsurilor, sondajele pot fi folosite in numeroase feluri...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton