Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Piata Marketing - Aceste reguli sunt batute in cuie! Sau nu?

de
1731 0 20 Mar. 2007
Piata marketing


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Piata Marketing - Aceste reguli sunt batute in cuie! Sau nu?

Pana si legile de marketing considerate absolut sigure isi au exceptiile lor. Iar piata ii premiaza adesea pe cei care indraznesc sa le incalce...

Piata Marketing - Aceste reguli sunt batute in cuie! Sau nu?

Regula 1: O firma nu trebuie sa se indeparteze
de sectorul ei principal de activitate
Potrivit acestei reguli, odata ce ai obtinut succesul intr-un anumit domeniu, firma ta trebuie sa ramana fidela acelui domeniu si sa fie preocupata doar de a-si imbunatati produsele/serviciile, in incercarea de a tine pasul cu piata. Logica e simpla: e mai bine sa faci un singur lucru bun decat mai multe lucruri proaste. Dar...

Un exemplu foarte sugestiv ca se poate si altfel este cel al companiei engleze Virgin, fondata in 1968 de un tanar de doar 18 ani, Richard Branson. Virgin este astazi un imperiu bazat pe o serie de activitati care nu au nimic in comun: super-magazine, casa de discuri, asigurari, transport aerian si feroviar, lant hotelier, productii multimedia, bauturi racoritoare. S-a creat astfel un "teritoriu de marca", bazat pe valorile legate de logo-ul companiei si nu de un produs specific si usor de identificat.

Piata Marketing - Aceste reguli sunt batute in cuie! Sau nu?

Regula 2: Fara reclama esti mort!
Acesta chiar ca e un principiu de otel: produsele nu se vand fara publicitate. Iar ingeniozitatea intreprinzatorilor in a gasi metode prin care sa ajunga eficient la potentialii lor clienti nu cunoaste limite: practic orice obiect cu care acestia intra la un moment dat in contact (chiar si o banala scobitoare) ajunge sa fie inscriptionat cu un mesaj publicitar.

Pare incredibil, insa exista si exceptii. Foarte putine, e adevarat, dar... exceptii. In Italia, firma Mivar, producatoare de televizoare, s-a impus fara sa fi cheltuit nici macar un banut pe reclama. Ea nu a raspandit nici macar un fluturas promotional, totusi sunt milioane de italieni care au televizoare Mivar. Acest lucru a fost posibil datorita excelentului raport calitate/pret al produsului, care a favorizat reclama orala, transmisa din om in om. Iar un alt caz este al retelei internationale de agentii imobiliare Re/Max (49.000 de angajati, 2.900 de birouri in 24 de tari): grupul a incercat (si a reusit!) patrunderea cu succes pe diversele piete fara investitii publicitare, bazandu-se doar pe competenta si profesionalismul agentilor sai.

Piata Marketing - Aceste reguli sunt batute in cuie! Sau nu?

Regula 3: Un client multumit devine automat un client fidel


3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii




Se inseala amarnic cel care crede ca poate evita migrarea clientului spre firme concurente doar oferindu-i un produs bun. Cumpararea ocazionala nu implica neaparat adeziunea la marca respectiva. E necesar sa studiezi si sa aplici programe de fidelizare pentru a putea determina un client sa cumpere doar de la tine.

Japonezii sunt adevarati maestrii in acest domeniu: firma de cosmetice Shiseido a infiintat un "Club Shiseido", in cadrul carora clientii sunt informati despre produse, sunt invitati la prezentari de moda si cosmetice. Succesul acestei initiative a fost copiat de mari firme occidentale, printre care colosul american Procter & Gamble. A aparut astfel "Clubul Pampers".

Da, clientii nu indragesc intotdeauna o marca strict pentru produsele sale. Ei raman fideli daca le sunt oferite beneficii si avantaje reale, care sunt reinnoite periodic.



Tags: marketing

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Piata Marketing - Aceste reguli sunt batute in cuie! Sau nu?
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

4 secrete ale unei campanii de SMS marketing de succes

de Idei De Afaceri
27 Sep 2017
Statisticile arata ca 8,5 trilioane de mesaje SMS sunt trimise, in medie, in fiecare an la nivel global. Zilnic, se trimit de 22 de ori mai multe...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Marinache Paula
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Cum penetreaza un mesaj de marketing eficient

de Teo Manole
16 Mai 2016
Unul dintre elementele-cheie ale brandurilor cu impact este faptul ca plaseaza clientii pe primul loc. Astfel,accentul se muta de la ceea ce ofera o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Investesc 10000 euro. Este cineva interesat?

Intrebare: Investesc 10000 euro intr-o afacere profitabila. Daca este cineva interesat rog detalii complete pe valilig@yahoo.co.uk.

Raspuns: Buna seara, am vazut pe site ca va doriti sa investiti bani intr-o afacere profitabila...eu am un...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton